دانلود و خرید کتاب مربیگری تندرستی اردلان شریعت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مربیگری تندرستی

کتاب مربیگری تندرستی به قلم اردلان شریعت، عباس عبداللهی و گروهی از نویسندگان را انتشارات خردگان منتشر کرده است. این کتاب به معرفی شغل مربیگری تندرستی و مهارت‌های لازم برای موفقیت در آن می‌پردازد. 

درباره کتاب مربیگری تندرستی

انسان در هیچ مرحله‌ای از زندگی خود بی‌نیاز از راهنمایی و مشاوره نیست و لازم است تا به‌صورت مرتب از کمک فردی متخصص برای روشن شدن ذهن و جهت‌دهی افکارش کمک بگیرد. امروزه این کار را مربیان تندرستی انجام می‌دهند. آن‌ها به افراد کمک می‌کنند تا مهارت‌ها و توان‌مندی‌های خود را بشناسند و برای تحقق اهداف و آرزوهایشان برنامه‌ریزی‌های شفاف و منطقی داشته باشند. اردلان شریعت و گروهی از نویسندگان که از اساتید حوزه‌های علوم اعصاب، علوم تربیتی و روان‌شناسی هستند کوشیده‌اند تا در طی ۴ فصل این کتاب به معرفی این شغل و مهارت‌های موردنیاز آن بپردازند و از‌این‌طریق راهنمای افراد علاقه‌مند به این حرفه باشند.

خواندن کتاب مربیگری تندرستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به ورود به مشاغل مشاوره، کوچینگ و راهنمای کسب‌وکار و کسانی که به دنبال ارتقای مهارت‌های مرتبط با توسعهٔ فردی هستند از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مربیگری تندرستی

«مربیگری تندرستی چیست؟  

مربیگری تندرستی فرآیندی است که با تاباندن نور به مهارت‌ها، نقاط‌قوت و منابع منحصر به فرد افراد را مشخص می‌کند و تغییر رفتار پایدار را تسهیل می‌کند و به مردم کمک می‌کند تا با اقدامات عملی مؤثر رویاها و آرزوهایشان را به اهداف قابل دستیابی تبدیل کنند. (سوار بیک و همکاران، ۲۰۱۱)

چه کسی می‌تواند مربی تندرستی باشد؟

مربیگری تندرستی می‌تواند یک شغل اختصاصی باشد اما لازم است که فرد سابقهٔ کافی در مربیگری در سایر رشته‌ها را داشته باشد مربی تندرستی با استفاده از ابزارهای مبتنی بر علم مربیگری و با رویکرد تغییر رفتار و بهبود سلامتی می‌تواند خدمت کند.

مربیگری تندرستی چگونه کمک می‌کند؟

مربیگری تندرستی به افراد کمک می‌کند اهدافی را که برای آنها مهم است، تعریف کنند و از استراتژی‌های مبتنی بر علم برای دستیابی به این اهداف استفاده کنند. هدف از مربیگری تندرستی این است که به افراد کمک کند خواسته‌ها، توانایی‌ها، دلایل و نیازهای خود را برای ایجاد تغییر در زندگی خود کشف کنند و سپس برای ایجاد و پایداری آن تغییرات اقدام کنند کاملاً ثابت شده است که تغییرات پایدار از درون یک شخص ناشی می‌شود و همهٔ تغییرات در واقع تغییر در خود است. تحمیل راه‌حل به افراد ممکن است منافع موقتی داشته باشد اما تغییرات پایدار اتفاق نمیفتد، مگر این که فرد فرآیند تغییر را کسب کند. 

پیشنهاد شما برای تغییر رفتار افراد از یک زندگی غیر فعال به یک زندگی فعال چیست؟

مربیان تندرستی به جای آموزش توصیهٔ کارگردانی یا تجویز آنچه که فرد باید انجام دهد به عنوان راهنمایی برای کمک به دیگران در جهت ایجاد مسیر منحصربه‌فرد خود به سمت رفاه بیشتر عمل می‌کنند. این کار از طریق مکالمه و استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مبتنی بر علم برای پشتیبانی از روند تغییر انجام می‌شود. (بلک ول و همکاران، ۲۰۱۹).


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۵۰%
تومان