دانلود و خرید کتاب همه چیز درباره خوانا وحیده برزه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب همه چیز درباره خوانا

کتاب همه چیز درباره خوانا؛ معرفی طرح خوانا در مقطع ابتدایی نوشتۀ وحیده برزه و سیده نیره هاشمیان و رقیه کردان است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب همه چیز درباره خوانا

بعد از اجرای طرح خوانا در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ و استمرار آن در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ باتوجه‌به محتوای این طرح و ذکر اهداف و فعالیت‌های مورد انتظار بیان شده در دستورالعمل، آن ضرورت گردآوری مطالب و معرفی اهداف آن به معلمان مجری طرح مدرسة خوانا، مؤلفین کتاب حاضر را، به‌عنوان مدرسان کشوری طرح خوانا، به این مهم ترغیب نمود که کتابی با موضوع گردآوری و معرفی سازمان‌یافته و هدفمند خوانا تألیف نمایند و جهت استفادة آموزگاران مقطع ابتدایی، در اختیار آموزش‌وپرورش استان مازندران قرار دهند. بدین منظور طبق دستورالعمل‌های ابلاغی طرح خوانا، اهداف و حدود انتظارات طراحی شده در آن استخراج و مهارت‌های زبانی مدنظر در طرح به‌صورت مبسوط‌تر جهت بهره‌مندی مجریان و علاقه‌مندان طرح کاربردی خوانا ارائه می‌گردد امید است گامی هر چند کوچک در راستای توسعه و ارتقای مهارت‌های زبانی کودکان امروز و شهروندان فردا برداشته باشیم.

انتشار و اطلاع‌رسانی درباره بسته خوانا همانند هر طرح نوآورانه دیگر از مهم‌ترین گام‌های آن است اطلاع‌رسانی درباره بسته خوانا شامل دلایل ارائه طرح (کیفیت نامناسب یادگیری دانش‌آموزان در مهارت‌های زبانی و آداب مهارت‌های زندگی)، ویژگی‌های طرح مشارکتی، تلفیقی و مدرسه محور، بودن اهداف طرح، مراحل انجام طرح، نتایج مورد انتظار و غیره. است اجرای مناسب خوانا متناسب با رویکردهای آن یعنی مشارکتی، تلفیقی و مدرسه، محور نیازمند تبیین و توضیح دقیق برای مخاطبان است. در پایان کتاب بعد از نقشة مفهومی، خوانا راهبردهایی در راستای تقویت چهار مهارت زبانی مطرح شد که معلمان می‌توانند در ساعات آموزشی، با طراحی فعالیت‌های متناسب با توان فکری و رفتاری دانش‌آموزان خود، اجرا نمایند.

خواندن کتاب همه چیز درباره خوانا را به چه کسانی پیشنهاد می ‌کنیم

این کتاب برای روان‌شناسان حوزهٔ کودک و نوجوان مناسب است.

بخشی از کتاب همه چیز درباره خوانا

«مقدمه

برای مدرسه خوانا چگونه می‌توانیم بسته آموزشی تهیه کنیم که هم تلفیقی، هم مشارکتی و هم مدرسه محور. باشد برای این کار باید گام‌هایی مختلفی به شرح زیر برداریم:

گام اول در اولین گام ما باید تعیین کنیم چه موضوع و محتوایی را می‌خواهیم آموزش دهیم همان‌طور که در اسناد مدرسه خوانا ذکر شده است، موضوع و محتوای ما آداب و مهارت‌های زندگی است درباره آداب و مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی مطالب و درس‌های مختلفی وجود دارد؛ بنابراین می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و لازم نیست محتواهای جدیدی تهیه کنیم.

برای اطلاع از این درس‌ها به بخش مهارت‌های زندگی (ادب، مسئولیت‌پذیری و جرئت‌ورزی) در درس‌های مختلف پایه‌های شش‌گانه ابتدایی مراجعه و درس مدنظر را انتخاب می‌کنیم.

گام دوم: در دومین گام ما باید تعیین کنیم چگونه می‌خواهیم موضوع و محتوای مدنظرمان را آموزش دهیم بر اساس اسناد مدرسه، خوانا، ابزار ما برای آموزش مهارت‌های زندگی مهارت‌های ۴ گانه زبانی است مهارت‌های ۴ گانه زبانی حوزه‌ای تخصصی گسترده و پیچیده است بنابراین نمی‌توانیم بدون یک نقشه یا طرح جامع آن را آموزش بدهیم نقشه مهارت‌های ۴ گانه زبانی در بخش «نقشه مفهومی بخش‌ها و خرده مهارت‌های چهارگانه زبانی در تلفیق مقدماتی» آورده شده است با مراجعه به آن در می‌یابیم که هر کدام از مهارت‌های زبانی، زیرمجموعه و خرده مهارت‌های زیادی دارد که نیازمند آموزش جدی است. اگر ما از این نقشه آگاهی نداشته باشیم نمی‌توانیم درباره درستی و اثربخشی آموزش مطمئن شویم.

گام سوم در سومین گام باید تعیین کنیم در هر زمان از آموزش به کدام خرده مهارت‌های زبانی می‌توانیم بپردازیم. مهارت‌های زبانی و خرده مهارت‌های آنها آن‌قدر گسترده هستند که نمی‌توانیم تمام آنها را در یک‌زمان آموزش بدهیم؛ بنابراین باید از بین خرده مهارت‌ها دست به انتخاب بزنیم و آنها را کنار هم قرار بدهیم این کار همان تلفیق است. ما باید در آغاز کار یا در پایه‌های پایین‌تر، باید با خرده مهارت‌های ساده‌تر و کمتر شروع کنیم تا آموزش ممکن شود. بعد از آنکه دانش‌آموزان خرده مهارت‌های یک مهارت زبانی را یاد گرفتند، آموزش هم‌زمان دو یا چند مهارت زبانی را شروع می‌کنیم برای این امر به بخش «سطوح مختلف تلفیق خرده مهارت‌های زبانی» در سطح مقدماتی مراجعه می‌کنیم.»

نظرات کاربران

sina
۱۴۰۲/۰۸/۱۲

باید بگم این کتاب ۱۱۲ صفحه نیست حدود ۵۰ صفحه است و از اون به بعد دوباره نوشته‌ها تکرار شده و این یک نوع حقه‌بازی است که انجام دادن. ارزش نداره ۵۰ هزار تومان. همون ۱۰ هزار بذارین کافیه برای

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان