دانلود و خرید کتاب ذوق نکن سمیه شریفی خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذوق نکن اثر سمیه شریفی خواه

کتاب ذوق نکن

ویراستار:زهرا شفیعی
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ذوق نکن

کتاب ذوق نکن نوشتهٔ سمیه شریفی خواه و ویراستهٔ زهرا شفیعی است و انتشارات ماهواره آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ذوق نکن

این کتاب دومین اثر از نویسنده و شاعر توانمند خانم سمیه شریفی‌خواه است که در عین معلولیت بینایی توانسته است استعداد هنری خود را شکوفا نماید.

سمیه شریفی‌خواه ملقب به «دختر تنهای پاییز». زاده‌ٔ روستای (مورآباد) واقع در استان قزوین. سمیه در پانزدهمین روز از آبان ۱۳۶۴ چشم به جهان هستی گشود. خانواده‌اش بعد از تولدش متوجه می‌شوند که او معلول آسیب بینایی است... او دوران تحصیلی پراکنده‌ای داشت. به مدت دو سال میان نابینایان سپس به مدت (سه سال) میان افراد عادی به تحصیل خود پرداخته است. به دلیل امکانات کم روستای مورآباد در استان قزوین وی را برای تحصیل به تهران فرستادند. سمیه علاقه‌ای به درس خواندن نشان نمی‌داد اما در زمینه‌ٔ هنری و خانه‌داری بی‌مانند بود.

در سن ۱۷سالگی، در یکی از اردوهای تابستانه، مددکار بهزیستی متوجه روح لطیف نویسندگی او شد و ترتیب آشنایی وی را با ویراستار قزوینی به نام ابوالفضل امیر دیوانی داد.

سمیه می‌گوید: «ماجرای نویسندگی‌ام از نوشتن خاطراتم برای عشق یک طرفه‌ام آغاز شد.» سیر تا پیاز خوابگاه را برایش می‌نوشتم گویی کنارم نشسته و حرف‌هایم را می‌شنود، تنهایی بد دردی بود؛ او که رفت. کارت عروسیش که آمد. تن کاغذهایم دیگر زخمی نشد.

سمیه نام کتابش را «ذوق نکن» نهاده است، آخر ذوق سهمش نبود. از مجموعه آثار مشترک او می‌توان به «شکوفه‌های درخشان» اشاره داشت و مجموعه آثار مستقلش «اعتمادِ نمکی». او موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده است هرچند که موانع زیادی بر سر راهش بود. کل زندگانی سمیه را می‌توان به مسابقه‌ٔ دو میدانی تشبیه کرد.

او برای تحقق یافتن رؤیاهایش تلاش فراوانی کرد. سال ۱۳۸۸ در گروه تئاترهای شهری من جمله: «شهرزاد، رستم و اشکبوس و ترب» نقش‌آفرینی‌‌هایی داشت.

سال ۸۹ پس از کلی دوندگی برای یافتن شغل مناسب با گروه بهداشتی «فیروز» آشنا و مشغول به کار شد. سال‌های گذشته سمیه به دلیل مشکلات مالی نتوانست کتابی از خود بر جای بگذارد.

از دیگر هنرهای این هنرمند قزوینی می‌توان به هنر گویندگی او اشاره داشت. در زمینه‌ٔ ساخت پادکست با تنظیم‌کننده و میکسر خوش ذوقی به نام علی اکبر کریمی ترکانی آشنا شد؛ ترکانی، سمیه را با اساتید برجسته‌ای همچون فرهنگ ریحانی گیوی و سپس میترا ترکمان در زمینه گویندگی و فن بیان آشنا کرد، در حالت کلی علی اکبر ترکانی، حامی نیکویی برای سمیه شد. نویسنده خوش قریحه دارای مدرک بین‌المللی فن بیان نیز است. شعار او: «موفقیت را باد نمی‌آورد باید به دنبالش دوید. خسته می‌شود؛ پای رفتنش هم گاه سست می‌شود؛ اما تسلیم، هرگز...»

کتاب ذوق نکن شامل ۱۹ داستان کوتاه اجتماعی اخلاقی است که فهرست آن شامل موارد زیر است:

آمدن و رفتن - دعوا - عشق یک طرفه - دلتنگی‌ -

عشق سردشده - تقدیر

صدای عشق - جمعه‌های پر انتظار 

پنجشنبه‌های دلتنگی - جای خالی 

حسرت - غریبه‌ٔ بی وفا 

روزهای رنگی - پنجشنبه‌ٔ نمناک 

سلام فرمانده - تنهایی پر صدا 

خاطرات سرزمین عشق - دلتنگی 

ذوق نکن 

خواندن کتاب ذوق نکن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

سمیه شریفیخواه
۱۴۰۲/۰۴/۲۸

ب نظرم بخونید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

حجم

۳۵۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان