دانلود و خرید کتاب ترک عادات بد سباستین لوکسلی ترجمه سیدحمزه صدیق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترک عادات بد اثر سباستین لوکسلی

کتاب ترک عادات بد

معرفی کتاب ترک عادات بد

کتاب ترک عادات بد؛ درمان شناختی رفتاری نوشتهٔ سباستین لوکسلی و ترجمهٔ سیدحمزه صدیق است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ترک عادات بد

برای تغییر عادت‌های رفتاری، به وظیفه‌شناسی و تلاشگری نیاز داریم و البته این کار نیاز به منابع و پشتیبانی دارد. ترک عادت‌های قدیمی پس از اینکه نهادینه شدند، بدون شک چالش‌برانگیز است. حتی پس از آنکه ذهن خود را در مسیر جدیدی قرار دادیم، امکان بازگشت به روش‌های قدیمی، همیشه وجود دارد.

فرض کنید به خاطر سال‌ها تحصیل و تحقیق در مورد علوم رفتاری، موضوعی را با اطمینان کامل می‌دانیم. در این حالت، تقویت یک الگو، یعنی ارتباط دادن مسیر با یک نتیجهٔ مطلوب یا «پاداش»، احتمال وقوع مجدد آن را افزایش می‌دهد. همچنین می‌دانیم که عدم تقویت یک رفتار، باعث می‌شود به مرور زمان انجام آن کاهش یابد. 

صرفاً آگاه بودن یا تغییر دیدگاه یا فعالیت ناکارآمد، کافی نیست. به منظور تغییر مسیر آگاهانه و ارادی، درنظرگرفتن یک پاداش و دادن آن به خودمان، نیز ضروری است. این درک و تقویت، کمک زیادی به فرد می‌کند تا در درازمدت، دستاوردهای کوتاه‌مدت خود را حفظ کند. 

علاوه بر صرفاً شناخت روان خود و تشویق، راه‌های بی‌شمار دیگری وجود دارد که می‌توان محرک‌ها را از عادت‌های قدیمی و مخرب دور نمود و اطمینان حاصل کرد که انگیزه و محرک کافی برای انجام رفتارهای سازگارتر وجود دارد. این می‌تواند تمام تفاوت میان حرکت مقتدرانه در مسیر جدید سالم و مبارزه با «عودهای» مداوم برای قرار دادن سیستم تشویق در مکان درست را ایجاد کند.

درمان شناختی رفتاری به ما می‌گوید که این روش به طور جدایی‌ناپذیری با نحوهٔ اندیشیدن درباره مشکلات و نحوهٔ عملکردمان درهم تنیده است. همانطور که رفتار ما تحت تأثیر نگرش و عادات فکری ما قرار دارد، نحوه کارکردن و این اعمال نیز بر نحوه تفکر درباره مسائل تأثیر می‌گذارد. با این حال درمانگران ماهر، در روش‌های درمان شناختی رفتاری، اغلب این موضوع را نادیده می‌گیرند و بیش از حد انرژی خود را به جای رفتار، بر اصلاح ادراکات متمرکز می‌کنند.

وقتی از روی عادت رفتار می‌کنیم، معمولاً زیاد در مورد رفتارمان فکر نمی‌کنیم. اما وقتی آگاهانه اعمال و رفتار خود را تغییر می‌دهیم. لزوماً هوشیارتر می‌شویم. در ابتدا، این کار مقداری انرژی می‌برد، اما «بازده» آن در طولانی مدت بسیار عالی است.

 کتاب ترک عادات بد استراتژی‌های اصلی چگونگی ترک اعتیاد مانند اعتیاد به سیگار، اعتیاد به الکل و اعتیاد به اینترنت را پوشش می‌دهد.

خواندن کتاب ترک عادات بد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند عاد‌ت‌های بد خود را ترک کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ترک عادات بد

«اگر مضطرب هستید، احتمالاً حتی قبل از اینکه از خواب بیدار شوید افکار مضطرب دارید. برای تازه کاران، در حالی که در ذهنتان روزتان را مرور می‌کنید می‌توانید اتفاقاتی که شاید بد پیش بروند تجسم کنید. شاید شما یک احساس کلی داشته باشید که حتماً مرتکب خطایی جدی می‌شوید، یا اینکه می‌ترسید بیش از حد تحت فشار قرار بگیرید، یا اینکه رئیس‌تان از شما ناامید شود.

برای یادگیری روش‌های جدید پرورش افکار صبحگاهی، این کتاب به شما کمک می‌کند که چگونه از نظر روحی و روانی خود را آماده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مواردی را که احتمالاً درست پیش می‌رود را اکنون فهرست کنید. اگر به جای اینکه تصور کنید که دچار استرس و خستگی شده‌اید، به خودتان یادآوری کنید: «من تمام چیزهایی را که برای مقابله با چالش‌های امروز لازم دارم را، در اختیار دارم»، موثر خواهد بود.

افکار خوش‌بینانه‌ای که قصد تمرین آنها را دارید باید منطقی باشند. اگر کاربردی نباشند، خیلی زود متوجه خواهید شد و برایتان فایده‌ای نخواهد داشت. به عنوان مثال، اطمینان دادن به خودتان که «امروز همه چیز به نفع من پیش خواهد رفت» - شاید همینطور باشد، اما احتمالاً نخواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می‌کنم مواردی را که احتمالاً امروز درست پیش می‌رود، در فهرست بنویسید و این عمل، ابهامات زندگی را مشخص می‌کند.»

نظرات کاربران

کاربر 5747723
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

خوب نبود نمیدونم مشکل ترجمه بود یا چی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان