دانلود و خرید کتاب گیلان حسن زنده‌دل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گیلان

«گیلان» از مجموعه کتاب‌های «راهنمای گردشگری ایران» به قلم و پژوهش حسن زنده‌دل( -۱۳۳۱)، محرم نوروزی( -۱۳۳۹)، زهره سلیمی( -۱۳۴۷) و افسانه بصیری(-۱۳۵۷)منتشر شده است.

در این کتاب، استان گیلان و شهرستان‌های آن معرفی شده‌اند. آثار طبیعی این استان شامل سواحل و دریاچه‌ها، تالاب‌ها ومرداب‌ها، ارتفاعات و قله‌ها، جنگل‌ها و دشت‌ها، تفرجگاه‌ها، جزایر و شبه جزیره‌ها، رودها و چشمه‌های معدنی وآبگرم‌ها، مناطق حفاظت شده حیات وحش، آبشارها و غارهای طبیعی به همراه توضیحات مناسب و تصاویر زیبا توضیح داده شده‌اند.

بناهای تاریخی استان گیلان مانند کاخ‌ها، قلعه‌ها، پل‌ها، آتشکده‌ها، برج‌ها و مناره‌ها، خانه‌های قدیمی، مدرسه‌ها، بازارهای قدیمی و غارهای تاریخی دسته‌بندی وتشریح شده‌اند.

آثار مذهبی و زیارتی نیز مانند مساجد، بقعه‌ها و امامزاده‌ها، کلیساها و معابد و آتشگاه‌ها همانند بخش تاریخی توضیح داده شده‌اند.

همچنین در این مجموعه، نقشه راه‌ها و جاذبه‌های توریستی استان و نقشه شهر مرکزی و برخی از شهرهای گیلان آورده شده است که برای گردشگران و مردم استان بسیار سودمند است.

در بخش فرهنگ و هنر عشایر و روستاهای شگفت‌انگیز، صنایع دستی، موسیقی محلی، انواع غذاها و آرامگاه‌های مشاهیر و حتی به برخی بازی‌ها و ادبیات عامیانه استان گیلان نیز پرداخته شده‌اند.

نظرات کاربران

أبوٰمُخلــــِـــٰـــصْ
۱۳۹۸/۱۰/۱۱

نأنم کؤیأ ایسأ کؤیأ جوخوفته نهأ کؤیأ خو نقأشی بقچه قأیمأ کوده پأییز کی هنوز جه دأرأنˇولگأن رنگی نوچوکه … نمی‌دانم کجاست کجا کمین کرده کجا بقچه نقاشی خود را قایم کرده که هنوز از برگ‌های درختان رنگی نمی‌چکد

کاربر ۲۳۷۹۵۰۰
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

عالی گیلان من خودم رشتی هستم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان