دانلود و خرید کتاب معجزه نوازش فهیمه عسکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معجزه نوازش اثر فهیمه عسکری

کتاب معجزه نوازش

نویسنده:فهیمه عسکری
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معجزه نوازش

کتاب معجزه نوازش نوشتهٔ فهیمه عسکری است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. راهبردهای ارتقای نوازش در زندگی زناشویی در این کتاب آمده است.

درباره کتاب معجزه نوازش

 انسان‌ها به نوازش (معیاری از تحویل گرفته شدن بین افراد) برای زنده‌ماندن و رشدکردن نیاز دارند. شناخت چگونگی ردوبدل نوازش‌های مثبت و منفی بین انسان‌ها از قوی‌ترین زمینه‌های کار در تحلیل رفتار متقابل است. تعریف دیگری که می‌توان برای نوازش ارائه داد تأیید وجود فرد توسط افراد دیگر است. به‌طور مثال همین‌که همسایه شما بعد از دیدن شما در خیابان لبخند می‌زند یا سر تکان می‌دهد به این معنا است که شما نوازش دریافت کرده‌اید. نوازش در تحلیل رفتار متقابل به دو نوع تقسیم می‌شود: نوازش مثبت و نوازش منفی. نوازش مثبت هم‌چنان که از نام آن برمی‌آید مانند تقویت مثبت است یعنی فرد محرک دلخواه را دریافت می‌کند، درصورتی‌که نوازش منفی بیشتر به معنای تنبیه نزدیک است یعنی فرد با محرک آزاردهنده روبه‌رو می‌شود. هر نوع نوازشی اعم از نوازش منفی همواره بر نبود نوازش ارجحیت دارد.

کتاب معجزه نوازش به امر مهم نوازش به‌ویژه در بین زن‌وشوهرها می‌پردازد.

خواندن کتاب معجزه نوازش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ زوج‌ها و زن و شوهرها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معجزه نوازش

«همهٔ ما علاوه بر اینکه به غذا نیاز داریم، روزانه به حجم مشخصی از «نوازش» نیز نیازمندیم. این موضوع تحت عنوان فرضیه «گرسنگی محرک» شناخته می‌شود. نوازش شامل هر نوع حرکتی (چه جسمانی و چه غیر جسمانی) است که به میل «به رسمیت شناخته شدن» پاسخ مناسب دهد. نوازش در نوزادان بیشتر جسمانی است. مثل در آغوش گرفتن. در بزرگسالان نیز نوازش به شکل «میل به رسمیت شناخته شدن» بیشتر نمود پیدا می‌کند. یک سر تکان داده ساده و یا یک مکالمه کاملاً عادی و کوتاه می‌تواند میزان نوازش کافی برای یک فرد در محیط کار را تأمین کند.

نوازش و نیاز به آن، اساس ارتباطات و آمیزش‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهد. هر چه مردم بیشتر با هم آشنا باشند، ارتباطات بین آن‌ها و برنامه‌ریزی برای ارتباط بیشتر می‌شود. کم‌کم بین افراد در روابط‌شان قوانینی به وجود می‌آید که شاید هیچ‌گاه به زبان آورده نشوند. این یک واقعیت است افرادی که کسی را ندارند که آن‌ها را با مهربانی نوازش کنند ممکن است احساس تنهایی یا افسردگی پیدا کنند. نقش نوازش را نمی‌شود با یک رابطهٔ قدیمی مقایسه کرد. نوازش قدرت و تأثیر بیشتری نسبت به زبان دارد. نوازش عاشقانه زیباترین چیزی است که روی زمین می‌شود تجربه کرد.

معمولاً زمانی که مدتی از زندگی مشترک افراد می گذرد دیگر نحوهٔ ابراز احساس آن‌ها به یکدیگر فرق می‌کند و رفتار زوجین باهم به عادت‌های روزانهٔ غالباً خالی از احساس تبدیل می‌شود. این موضوع زنگ خطر در زندگی مشترک است چرا که براساس آمار از تحقیقات به عمل امده اغلب زوجین که به هم خیانت کرده‌اند و یا به فکر جدایی از هم هستند از بی‌احساسی و بی‌عاطفه بودن همسر خود شاکی بوده‌اند.

وقتی زن و شوهر یکدیگر را از نظر روانی ارضا نمی‌کنند، هر روز از سطح انرژی بین فردیشان کاسته می‌شود. زن و مرد باید احساسات کودک درون یکدیگر را درک کنند و با بخش بالغ درون خود این احساس را نوازش دهند. صحبت در مورد احساس دلزدگی و کتمان نکردن آن اهمیت زیادی دارد. بعضی صرفاً روابط همسری را بر حسب وظیفه انجام می‌دهند و تنها ارتباطشان با هم بر سر تربیت فرزند است که این روش به مرور زمان منجر به طلاق عاطفی می‌شود. نقش رابطهٔ جنسی در دلزدگی زناشویی مهم است. تابوهای فرهنگی مانع آموزش صحیح روابط جنسی است. بنابراین درمان مشکلات جنسی در کاهش دلزدگی زناشویی مفید خواهد بود. دلزدگی زناشویی یک پدیده تدریجی است که زن و شوهر نسبت به رابطه‌شان دچار تردید می‌شوند چون بین توقعات‌شان و واقعیت‌های موجود هماهنگی نمی‌بینند و دچار سرخوردگی می‌شوند. صمیمیت رنگ می‌بازد و ناامیدی و خستگی بروز می‌کند. افراد حس می‌کنند انتخاب همسرشان اشتباه بوده و امیدی به تغییر اوضاع ندارند.

علت اصلی دلزدگی زناشویی کاهش سطوح نوازش است. نوازش کردن رفتاری حیاتی و اصیل است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌کنیم. دیده‌اید که گربه‌ها چطور وقتی کسی دستی به سرشان می‌کشد یا پشت‌شان را نوازش می‌کند آرام می‌شوند؟ ما نیز بعضی اوقات به تنها چیزی که نیاز داریم نوازش است. این‌که همسرمان ناغافل دستمان را بگیرد یا سرمان را روی سینه‌اش بگذارد و نوازشمان کند. هیچ‌چیز با قدرتی که چنین رفتاری دارد برابری نمی‌کند. این معجزه لمس کردن است. وقتی که به‌دور از کلمات قابل تفسیر، سلول‌های پوست دست که بیشترین حس‌گرهای عاطفی را دارند، دست شما را لمس می‌کنند، انرژی فراوانی بین دو دست رد و بدل می‌شود که حاوی اطلاعاتی است که ساعت‌ها گفت‌وگوی عاشقانه آن‌ها را منتقل نمی‌کند.»


روباه و ستاره
کورالی بیکفورد اسمیت
پرواز من
معصومه امام زاده ای
پیری، جهان ناشناخته
سعید سمندری
مقدمه‌ای بر ماشین‌های ابزار
علی فضلی
عشق جاوید
لیلا هاشمی منش (پرستو)
فراروایت در ارباب حلقه ها
مری ر. بومن
سر دلبران؛ جلد اول
ناهید عبقری
آلات دقیق و سیستم های کنترلی بالگرد MI-۱۷۱
عبدالرضا رضائیان
مسائل تصفیه‌ی فاضلاب؛ ویژه‌ی آزمون‌ها
عادل علاف صالحی
مرگ در ۲۳: ۹
فرزام شیرزادی
دانستنی های والدین
پژمان خفتان
خاک سرد است
فیاض زاهد
گرندود و زیردریایی سبز
پل مک‌کارت‌نی
روزی خواهم خفت برای همیشه؛ روایتی داستانی از زندگی شهید آیت الله محمد صدوقی (قهرمانان انقلاب ۱۲)
شمسی خسروی
تله بازی؛ جلد اول
داستین بِرِیدی
هفت داستان از دوردست‌ها
ٰژان کریستف روفن
برد شما از رختکن آغاز می شود
جان گوردون
زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟
شری آرگو
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
محکم در آغوشم بگیر
سمانه پرهیزکاری
نحوه گفتگو و ارتباط کلامی با همسر
لورا دویل
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی
فرهنگ هلاکویی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
اشتباهات یک زن؛ جلد اول
ام. سوسا
مردان مریخی و زنان ونوسی
جان گری
رازهایی درباره مردان
باربارا دی‌آنجلیس
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
راهنمای مردان برای شناخت زنان
جان گاتمن
روابط متکامل زن و مرد
علی صفایی حائری
ازدواج (کتاب اول)
حمید حبشی
آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید
آلن دوباتن
کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند
فلیپا پری
زندگی مشترک
محسن عباسی ولدی
زنان زیرک
شری آرگو
آموزش جنسی برای زوج‌های جوان
چارلز ماهان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۳۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان