دانلود و خرید کتاب استراتژی باز ریچارد ویتینگتون ترجمه سیدعلیرضا هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب استراتژی باز

کتاب استراتژی باز نوشتۀ ریچارد ویتینگتون با ترجمۀ سید علیرضا هاشمی و ویرایش مهناز خسروی در انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب، علم استراتژی را از دورۀ کلاسیک تا پست‌مدرن مرور می‌کند و برای سیاست‌گذاران مسئول در سازمان‌ها و متخصصان رویه‌های کلان استرتژیک کاربرد مفید دارد.

درباره کتاب استراتژی باز

در قدیم، استراتژی ماهیتی مخفی داشت و مدیران شرکت به‌تنهایی و بدون اعلام به دیگران یا کمک گرفتن از مشاوران آن را تعیین می‌کردند. امروزۀ استراتژی در سطوح و بخش‌های مختلف سازمان‌ها اتخاذ می‌شود. نتیجۀ چنین تفکری، شفافیت و مشارکت در فرایند شکل‌گیری و در اصطلاح، استراتژی باز است. دنیای دیجیتالی و به‌آسانی شنیده شدن صدای دیگران باعث شده است تا دیگر استراتژی در انحصار مدیران نباشد. باز بودن استراتژی تغییر چشمگیری در تئوری و رویه‌های مربوط به تدوین استراتژی اعمال کرده است. 

ریچارد ویتینگتون در کتاب استراتژی باز، داستان نحوۀ ایجاد رویه‌های باز استراتژی در طول زمان را از دورۀ کلاسیک تا پست‌مدرن شرح می‌دهد. ویتینگتون می‌گوید استراتژی از نیمۀ قرن بیستم تا به حال ۳ پارادایم را طی کرده است: برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیریت استراتژیک و استراتژی باز. کتاب استراتژی باز ۸ فصل دارد. فصل اول، متخصصان استراتژی و رویه‌ها را بررسی می‌کند. در فصل دوم تئوری‌هایی در مورد دیدگاه‌های خرد و کلان در الگوی چهار عنصری بیان شده‌اند. این دو فصل ماهیت تئوری دارند و فصل‌های بعدی تجربی و مبتنی بر مصاحبه‌ها، استخدام‌های شغلی، مستندات و منابع از گذشته تا دورۀ معاصر هستند. فصل‌های سوم و چهارم، دو گروه کلیدی از متخصصان را در نظر می‌گیرند. گروه اول استراتژیست‌های درون شرکتی و گروه دوم مشاوران استراتژی که از بیرون وارد سازمان می‌شوند. فصل‌های پنجم، ششم و هفتم دربارۀ عوامل رایج در تغییر موفقیت‌آمیز رویه توضیح داده شده است. فصل آخر کتاب استراتژی باز نیز کاربردهای گستردۀ کتاب را توضیح می‌دهد که شامل سیاست‌گذاران مسئول در سازمان‌های بزرگ و متخصصان در حال تلاش برای رویه‌های کلان استراتژیک می‌شود.

خواندن کتاب استراتژی باز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های مرتبط با اصول مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استراتژی باز

«من در این کتاب با موضوعی سروکار دارم که مورد غفلت واقع شده است: توسعه بلندمدت استراتژی به‌عنوان یک حوزه تخصصی. من رویه‌های استراتژی را از سال‌های میانه قرن پیش تا دومین دهه قرن ۲۱ پیگیری کرده‌ام. تغییرات بسیاری در این رویه‌ها رخ خواهد داد و برخی از جنبه‌های آن به‌همان شکل باقی خواهند ماند. با خواندن این کتاب، مسئولان اجرایی و مشاوران درمی‌یابند که چگونه در استراتژی، نوآوری به خرج دهند و چگونه نوآور نباشند. دانشجویان، اطلاعات بیشتری در زمینه مشاغل مربوط به استراتژی کسب می‌کنند و به مهارت‌ها و مخاطرات آن نگاهی می‌اندازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۲ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان