دانلود و خرید کتاب فراسوی مدیریت دانش جی لیبوویتز ترجمه فیروز یازرلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراسوی مدیریت دانش اثر جی لیبوویتز

کتاب فراسوی مدیریت دانش

نویسنده:جی لیبوویتز
انتشارات:نشر ویراست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فراسوی مدیریت دانش

کتاب فراسوی مدیریت دانش نوشتهٔ جی لیبوویتز و ترجمهٔ فیروز یازرلو است و نشر ویراست آن را منتشر کرده است. آنچه هر رهبری باید بداند در این کتاب آمده است.

درباره کتاب فراسوی مدیریت دانش

رهبری ارشد در سازمان‌ها همچنان با شرایط چالش‌برانگیز مواجه است. در شرایط رکود اقتصادی و رقابت جهانی، مدیران ارشد باید با حداقل‌ها کار کنند. در کنار مسائل بیرونی، نیروی کار کهن‌سال نگرانی‌های مختلفی را برای حفظ و انتقال دانش ایجاد می‌کند. مدیریت دانش در بسیاری از سازمان‌ها برای بررسی راه‌هایی برای استفاده بهتر از دانش به منظور افزایش نوآوری استفاده می‌شود. مدیریت دانش با سرمایه‌گذاری بر دارایی‌های فکری در سازمان مرتبط است. به‌این‌ترتیب، سرمایه انسانی در سازمان مزیت رقابتی است. 

اهرم‌های مهم دیگری فراتر از مدیریت دانش وجود دارد که مدیران ارشد می‌توانند برای بهبود تصمیم‌گیری راهبردی خود و القای سرزندگی در سازمان از آنها استفاده کنند. تمرکز کتاب فراسوی مدیریت دانش، آگاه کردن مدیران ارشد و دیگر مدیران از حوزه‌های نوظهور است که در آن می‌توانند از مزایای ارزش‌افزوده در سازمان خود بهره‌مند شوند. خواندن این کتاب آسان، مختصر و هدفمند است.

هر یک از فصل‌ها با مقدمه‌ای بر موضوع فصل آغاز می‌شود و با مطالعات موردی کوتاه و خلاصه‌هایی از صنعت، دولت و دانشگاه دنبال می‌شود که از تمرکز فصل حمایت می‌کند. این امر به نشان دادن شواهد بیشتر در مورد چگونگی استفاده سازمان‌ها از این تکنیک‌ها برای بهبود تصمیم‌گیری راهبردی و عملیات کمک می‌کند.

خواندن کتاب فراسوی مدیریت دانش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مدیرها و رهبران سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فراسوی مدیریت دانش

«در دو سال گذشته، یک سازمان حدود ۱۵۰ کارمند جدید از حدود ۳۰۰ کارمند سازمان را استخدام کرده است. همچنین، حدود ۲۰ کارمند، از جمله ۳ مدیر اجرایی کلیدی، در سال‌های بعد بازنشسته می‌شدند. نیاز به روش‌های حفظ دانش برای کسانی که بازنشسته می‌شدند احساس می‌شد، اما نیاز بیشتری به حضور کارکنان جدید و افزایش سرعت و طی کردن فرایند یادگیری وجود داشت. یک ابتکار راهبردی رسمی، به عنوان بخشی از راهبرد مدیریت دانش سازمان، برای رفع این نیاز ایجاد شد. آموزش متقابل، گردش شغلی، کارآموزی شغلی، ناهار کاری رایگان، راهنمایی، فعالیت‌های آموزشی منظم، و راهنمایی معکوس (کارمندان جوانی که به کارمندان ارشد در مورد فناوری و موضوعات مرتبط راهنمایی ارائه می‌دهند) به عنوان بخشی از ابتکار عمل در نظر گرفته شد.

به عنوان بخشی از ابتکار مدیریت دانش، برنامه‌های آزمایشی مورد بررسی عبارت بودند از: یک مخزن بین ادارات برای ذخیره و دسترسی به اسناد و فایل‌های تولید شده توسط سازمان؛ سیستم مدیریت اسناد پیشرفته در سراسر سازمان؛ سیستم خبره یاب؛ SOP حفظ دانش (روش‌های عملیاتی استاندارد) برای دانشی که در معرض خطر است؛ آموخته‌ها و بررسی پس از اقدام؛ استخدام کارمندان جدید؛ محافل کاری آنلاین؛ سیستم شناخت و پاداش برای کارکنان درگیر در حمایت از فرآیندهای به اشتراک‌گذاری، یادگیری و حفظ دانش و یک مخزن دانش چندرسانه‌ای آنلاین قابل جستجو.

نظرسنجی ممیزی دانش توسط ۴۰ درصد از کارکنان سازمان به منظور توسعه بهتر راهبرد مدیریت دانش برای سازمان تکمیل شد. یک کارگروه مدیریت دانش و کمیته‌های فرعی مرتبط، با نمایندگی در تمام بخش‌های درون سازمان، و یک نفر که مسئول مدیریت دانش در سازمان بود، تشکیل شد. این سازمان در مدت دو ماه کارهای زیر را انجام داد:

ـ ایجاد کارگروه مدیریت دانش

ـ افزایش آگاهی از مدیریت دانش در تمام سطوح درون سازمان - از مدیریت ارشد تا کارکنان - و نمایش این امر که چگونه مدیریت دانش می‌تواند در مدیریت کیفیت و فرآیندهای برنامه‌ریزی راهبردی در سازمان ادغام شود

ـ ارائه آموزش به سازمان در مورد مدیریت دانش و بهترین روش برای پیوند مدیریت دانش در بافت سازمانی آن

ـ نظرسنجی ارزیابی دانش برای تدوین راهبرد مدیریت دانش برای سازمان

ـ ارتباط با سایر گروه‌های خارج از سازمان

ـ فضاهای کاری آنلاین برای همکاری

ـ شروع سریع فرآیند آموخته‌ها و الگوی عمومی آموخته‌ها برای استفاده در سازمان

ـ تهیه پیش‌نویس نمایه تداوم به عنوان راهنمای بازنشستگان در راستای اهداف حفظ دانش

ـ تهیه فیلم از بازنشستگان به عنوان بخشی از فرایند حفظ دانش

ـ راهنمایی کارآموزان تابستان در حوزه مدیریت دانش

در آینده نزدیک، سازمان نظرسنجی ارزیابی دانش را تحلیل می‌کند، یک راهبرد مدیریت دانش را با آزمایشات/معیارها/طرح پیاده‌سازی توسعه می‌دهد، با کارکنان برای حفظ دانش مصاحبه کرده و از آنها فیلم تهیه می‌کند، یک SOP حفظ دانش توسعه می‌دهد، ابتکار عمل استخدام را دنبال می‌کند و آموزش‌های بیشتری در حوزه مدیریت دانش ارائه می‌دهد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۳۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان