دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول) مرجان فقیه نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول) اثر مرجان فقیه نصیری

کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول)

معرفی کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول)

کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول) نوشتهٔ مرجان فقیه نصیری است. انتشارات چاپ و نشر بازرگانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از مبانی، مفاهیم و مطالعهٔ تطبیقی تجربهٔ کشورهای منتخب و ایران سخن گفته است.

درباره کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول)

کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول) درمورد مبانی، مفاهیم و مطالعهٔ تطبیقی تجربهٔ کشورهای منتخب و ایران سخن گفته است. این کتاب با هدف آشناکردن شما با نقاط قوت برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در دیگر کشورها نوشته‌ شده تا با استفاده از تکنیک‌های راه‌گشای آنان، مسیری درست برای توسعهٔ اقتصادی در ایران ایجاد شود. گفته شده است که برنامه‌ریزی بر اساس موضوع، حول ۳ محور اجتماعی، نیروی انسانی و اقتصادی می‌چرخد. از میان این ۳ دسته، برنامه‌ریزی اقتصادی از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. برنامه‌ریزی‌های توسعه عموماً بر اساس ۲ چشم‌انداز بلندمدت و میان‌مدت تقسیم‌بندی می‌شوند که معمولاً برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت برای تأمین اهداف برنامه‌های بلندمدت هستند. نویسندگان در کتاب حاضر، تجربهٔ برنامه‌ریزی اقتصادی در ۴ کشور مختلف را بررسی و سپس فرایند برنامه‌ریزی در آن‌ها را مطالعه کرده‌اند. آن‌ها به مقایسهٔ تجربۀ برنامه‌ریزی اقتصادی در ایران پرداخته‌اند تا با این روش، دلایل موفقیت در دیگر کشورها را بررسی و با استفاده از آن راهکارهایی مؤثر برای اجرا در اقتصاد ایران معرفی کنند.

خواندن کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد اول)

«با وجود استفاده وسیع از واژه برنامه‌ریزی، تعریف واحد و مشخصی از آن وجود ندارد، در یک تعریف ساده، برنامه‌ریزی «انتخاب میان اولویت گزینه‌ها (زیرا در طول یک برنامه نمی‌توان همه چیز را برای همه کس فراهم کرد) و انتخاب میان فعالیت‌ها (زیرا در یک برنامه نمی‌توان تمام کارها را هم‌زمان انجام داد)» عنوان شده است. تعریف دیگر از برنامه‌ریزی، «تخصیص منابع از طریق برنامه (و نه بازار) است» که البته این تعریف عمومیت نداشته و بیشتر در کشورهای سوسیالیستی مدنظر است.

«استفاده بهتر از منابع محدود»، «تصمیم‌گیری درباره راه‌های گوناگون دستیابی به اهداف»، «قصد دستیابی به هدفی که برای نیل به آن اقدامات لازم با نظم و ترتیبی خاص تنظیم می‌شوند.» از دیگر تعاریف ارائه شده در خصوص برنامه‌ریزی است. اما تعریف جامع‌تر از برنامه‌ریزی به شرح زیر می‌باشد:

«برنامه ریزی جریان آگاهانه‌ای است که به منظور دستیابی به اهداف معین و مشخص؛ به پیش بینی سلسله اقدامات و فعالیت‌های مرتبط به یکدیگر در آینده می‌پردازد.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۱۰۲,۷۰۰
۹۲,۴۳۰
۱۰%
تومان