دانلود و خرید کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه جینا ریلی ترجمه فرامرز آسنجرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه اثر جینا ریلی

کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه

معرفی کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه

کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه نگاهی به تاریخچه و کاربرد آموزش بی‌ساختار است. این اثر نوشتهٔ جینا ریلی و ترجمه فرامرز آسنجرانی است و یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه اصفهان برای تدریس در رشته علوم تربیتی این دانشگاه است. کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه کاوشی تفکربرانگیز در یک روند آموزشی رو‌به‌رشد را ارائه می‌دهد و مفاهیم سنتی مدرسه را به چالش می‌کشد.

درباره کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه

جنبش unschooling رویکردی منحصر‌به‌فرد به آموزش است که بر یادگیری تحت رهبری کودک تأکید دارد و به کودکان اجازه می‌دهد تا علایق خود را آزادانه و بدون محدودیت‌های سنتی مدارس دنبال کنند. کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه به بررسی تاریخی و اجتماعی این جنبش می‌پردازد و ریشه‌های آن را در متفکران تأثیرگذاری مانند جان هولت می‌جوید.

کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه با زبانی علمی و تحلیلی، چگونگی شکل‌دهی نیروهای اجتماعی تأثیر‌گذار در جنبش آموزش در خانه را در طول زمان بررسی می‌کند. از آنجایی که خانواده‌های بیشتری رویکردهای آموزشی جایگزین مانند آموزش در خانه را انتخاب می‌کنند، درک عمیق این نهضت‌های آموزشی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.  

انتشارات دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۳۳ شمسی شروع به کار کرده است؛ ولی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۴۷ آغاز کرده است. فعالیت‌های عمدهٔ انتشارات دانشگاه اصفهان در حوزهٔ کتاب عبارت است از تالیف و ترجمه و نشر کتاب‌های علمی و درسی برای رشته‌هایی که در دانشگاه تدریس می‌شود. نخستین کتاب از انتشارات دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۳۸ هجری شمسی انتشار یافته و از آن سال تاکنون بیش ۷۳۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده است. در حوزهٔ نشریات نیز دانشگاه اصفهان رتبهٔ چهارم تعداد نشریات علمی‌پژوهشی را در کشور داراست و در حال حاضر، بیش از ۴۰ نشریهٔ فعال در این حوزه منتشر می‌شود.

درباره جینا ریلی

دکتر جینا رایلی، استاد بالینی، روان‌شناس آموزشی و هماهنگ‌کنندهٔ برنامهٔ آموزش ویژهٔ نوجوانان در کالج هانتر در شهر نیویورک است. دکتر رایلی تجربه‌ای ۱۵ساله در کار با نوجوانانی دارد که از اختلالات عاطفی - رفتاری و ناتوانی‌های یادگیری رنج می‌برند. به‌علاوه، دکتر رایلی تجربهٔ سال‌ها حضور در دانشگاه را در کارنامهٔ خود دارد و سال‌ها در رشته‌های روان‌شناسی، روان‌شناسی مدرسه و مشاورهٔ سلامت روان، تدریس، تحقیق و سرپرستی آموزش مشاوران را بر عهده داشته است. دکتر رایلی به علت پژوهش های گسترده‌ای که در حوزهٔ آموزش در خانه، یادگیری فوق برنامه و یادگیری خود‌راهبرانه دارد، در مقیاس جهانی شهرت دارد.

مهم‌ترین اثر او، یادگیری آن سوی حصار مدرسه که به بررسی ابعاد مهم آموزش در خانه می‌پردازد، توسط دکتر فرامرز آسنجرانی، عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه اصفهان ترجمه شده است.

درباره فرامرز آسنجرانی

دکتر فرامرز آسنجرانی، عضو هیئت علمی گروه مشاورهٔ دانشگاه اصفهان است. حوزهٔ اصلی کار ایشان در سال‌های اخیر، بر محوریت کودکان، نوجوانان و جوانان در محیط‌های آموزشی متمرکز بوده است. بر همین مبنا، دکتر آسنجرانی به کار ترجمهٔ کتب مرتبط و نگارش مقاله برای مجلات معتبر داخلی و خارجی اهتمام ورزیده که از این میان می‌توان به انتشار بیش از ۲۰ مقالهٔ پژوهشی در مجلات آی اس آی خارجی اشاره کرد. به‌علاوه دکتر آسنجرانی عضویت در انجمن روان‌شناسی آمریکا، عضویت در هیئت تحریریهٔ مجلاتی همچون education for children placed at risk و بیش از ۱۰۰ داوری برای مجلات معتبر آی اس آی را در رزومهٔ علمی خود دارد.

کتاب یادگیری آن سوی حصار مدرسه را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به اشکال جایگزین آموزش و جست‌و‌جوگران راه‌های نوین حمایت از فراگیران، پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۵۰۰
تومان