معرفی و خرید کتاب سنگدل نشر هوپا (با تخفیف)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنگدل اثر مریسا مایر

کتاب سنگدل

نویسنده:مریسا مایر
انتشارات:انتشارات هوپا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سنگدل

کتاب سنگدل داستانی فانتزی، عاشقانه و جذاب نوشته‌ی مریسا مایر است. داستان سنگدل، ماجرای زندگی ملکه‌ سرخ در کتاب آلیس در سرزمین عجایب را روایت می‌کند و خوانندگانش را به سفری تاریخی در دل ماجراهایی می‌برد که پیش از داستان آلیس در سرزمین عجایب رخ داده است.

انتشارات هوپا این اثر را با ترجمه‌ی رباب پورعسگر منتشر کرده است.

درباره کتاب سنگدل اثر مریسا مایر

کتاب سنگدل (Heartless) نوشته‌ی مریسا مایر در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. نویسنده در این کتاب ما را به سفری در دل ادبیات فانتزی می‌برد. سفری عجیب و غریب، باورنکردنی و پر از ماجراهایی سرگرم‌‌کننده و هیجان‌انگیز.

احتمالا شما هم با داستان آلیس در سرزمین عجایب، نوشته‌ی لوئیس کارول آشنا هستید. داستانی قدیمی که اولین بار در سال ۱۸۶۵ منتشر شد و به یکی از محبوب‌ترین و البته مهم‌ترین داستان‌های جهان تبدیل شده است. آلیس در سرزمین عجایب، ماجرای سفر خیالی دختری به نام آلیس است که به دنبال یک خرگوش، وارد سوراخی در زمین می‌شود و یک تجربه هیجان‌انگیز را پشت سر می‌گذارد.

آلیس در این سفر جادویی با موجودات و شخصیت‌های عجیب و غریب زیادی آشنا می‌شود. یکی از آن‌ها ملکه سرخ است. زنی بی‌رحم و بدجنس که همیشه یک فرمان معروف دارد: سرش را بزنید! اما چه رازی در دل این ملکه سرخ نهفته است که او را به چنین موجود وحشتناکی تبدیل کرده است؟ مریسا مایر در رمان سنگدل به این سوال پاسخ داده است.

سنگدل، داستان ملکه سرخ است. یا به نامی که در کتاب با او آشنا می‌شویم: کاترین پینکرتون؛ دختری که قبل از تبدیل شدن به موجودی ترسناک در سرزمین عجایب، رویاهای بسیاری داشت. دوست داشت عشق را تجربه کند، شیرینی‌های خوشمزه و جادویی می‌پخت و دلش می‌خواست همراه دوست صمیمی‌اش یک کارگاه شیرینی‌پزی برای خودش داشته باشد. مادرش مخالف بود چون فکر می‌کرد کاترین می‌تواند ملکه دل‌ها باشد، پادشاه از کاترین خوشش می‌آید و این موضوع می‌تواند شانس او را برای ملکه شدن، بالا ببرد. اما کاترین چه می‌خواهد؟ آیا خواسته او در این دنیا اهمیتی دارد؟

کاترین در یک مهمانی با پادشاه آشنا می‌شود. او که لباس سرخ‌رنگ زیبایی پوشیده است، با پادشاه می‌رقصد اما هرچه تلاش می‌کند، نمی‌تواند جذابیتی در وجود پادشاه پیدا کند. در عوض زمانی که با دلقکی به نام جست آشنا می‌شود، قلبش تندتر می‌تپد و می‌فهمد که عشق زندگی‌اش را پیدا کرده است.

کاترین باید راهی پیدا کند تا موقعیت خود و خانواده‌اش را در سرزمین دل‌ها تثبیت کند. از طرف دیگر، او آرزوهایی برای خودش دارد. باز کردن یک مغازه شیرینی‌پزی، تجربه عشق با جست و... اما هر حرکتی از طرف او، می‌تواند زندگی و شغل جست را هم به خطر بیندازد. دنیایی که کاترین در آن زندگی می‌کند، دنیایی است که در آن زن خوب یا دختر خوب تعریفی دارد: دختری که در آرزوی ازدواج باشد و بخواهد با مردی خوب یا ثروتمند ازدواج کند. حالا کاترین چطور می‌تواند هم به خواسته‌های پدر و مادرش احترام بگذارد و هم زندگی‌اش را همانطور که خودش دوست دارد، جلو ببرد؟ آیا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟

خرید و دانلود کتاب سنگدل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر از خواندن داستان‌های فانتزی لذت می‌برید، کتاب سنگدل یک انتخاب عالی برای شما است. این کتاب همچنین یک رمان عالی و متفاوت برای تمام نوجوانان است.

چرا باید کتاب سنگدل با ترجمه رباب پورعسگر را بخوانیم؟

داستان سنگدل، مخاطبانش را به دنیایی عجیب و متفاوت از آنچه که به یاد می‌آوریم می‌برد. دنیای سرزمین عجایب اما متفاوت از آن چیزی که می‌شناسیم و انتظارش را داریم. داستانی که در رمان سنگدل می‌خوانیم، داستانی است که شاید به شکلی اغراق‌آمیز و غیرمنتظره روایت شده باشد، اما داستان آشنایی برای همه‌ ما است.

دنیای رمان سنگدل، دنیای زندگی کاترین است. همان ملکه‌ای که بنا بر گفته لوئیس کارول، خالق داستان آلیس در سرزمین عجایب، زنی دیوانه است که آتش خشمش، دامن همه را می‌گیرد. همیشه می‌خواهد بکشد، به قتل برساند و کسی را زنده نگذارد. ملکه‌ای که نمادی از تمام احساسات منفی و عواطفی است که قابل کنترل نیستند. اما در نهایت چیزی که به دنبال آن است، عشق و محبت است. دوست داشتن و دوست داشته شدن!

هرچند از ابتدای داستان می‌دانیم که قرار است با چه شخصیتی روبه‌رو شویم و انتظار چه چیزی را داریم، اما نباید فراموش کنیم که او تنها به دنبال عشق بود و حتی در نهان هم رویای ملکه شدن را در سرش نداشت. همان نکته‌‌ای که داستانش را غم‌انگیزتر و البته خواندنی‌تر می‌کند.

درباره مریسا مایر

مریسا مایر (Marissa Meyer) ۱۹ فوریه ۱۹۸۴ در واشنگتن به دنیا آمد. در دانشگاه در رشته‌ نویسندگی خلاق و ادبیات کودکان درس خواند و مدرک کارشناسی دریافت کرد. اما از آنجایی که به کار در صنعت انتشارات علاقه‌مند بود، مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته‌ی نشر گرفت.

مریسا مایر چندسالی به‌عنوان ویراستار و نمونه‌خوان با ناشران همکاری کرد. اما نوشتن را از سال‌ها پیش، زمانی که شانزده‌ساله بود، آغاز کرده بود. او مدت‌ها در وبسایت فن‌فیکشن، با نام مستعار آلیسیا بلید، داستان منتشر می‌کرد. این کار کمک زیادی به او کرد؛ چراکه هم می‌توانست مهارتش را به‌عنوان نویسنده تقویت کند و هم یاد بگیرد چطور انتقادات را بپذیرد و در کارش پیشرفت ایجاد کند.

اولین کتاب مریسا مایر، سیندر (Cinder)، که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، به‌سرعت راهش را به فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز باز کرد. او یک بار در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی لوس‌آنجلس تایمز اعلام کرد که علاقه‌ی بسیار زیادی به داستان‌های افسانه‌ای دارد و عشق و علاقه‌ی عمیقش به داستان‌های ابرقهرمانی به او کمک کرد تا دنیای داستان عصیانگران (Renegades) را بسازد.

مریسا مایر و همسرش در سال ۲۰۱۲ ازدواج کردند. آن‌ها در سال ۲۰۱۵ دو دختر دوقلو را به فرزندی پذیرفتند. همسر او، نجار ماهری است که برایش یک استودیو چوبی مخصوص نوشتن، در حیاط پشتی خانه‌شان درست کرده است. دیوارهای استودیو با قفسه‌های کتاب از کف تا سقف پوشیده شده است.

از مریسا مایر تابه‌حال کتاب‌های عصیانگران، سنگدل و سه کتاب از مجموعه چهارگانه‌ سلسله لونار به نام‌های سیندر، کرس و اسکارلت به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

ژانر کتاب سنگدل چیست

سنگدل داستانی فانتزی است. دنیای داستان‌ها و رمان‌های فانتزی، دنیایی پر از جادو است. در چنین دنیایی، هر رویدادی ممکن است رخ بدهد. موجودات خیالی، افسانه‌ای و ماورایی، بخش مهمی از این دنیا هستند. قدرت‌های ماوراءالطبیعه اتفاقات مختلف را ممکن می‌کنند و هر لحظه باید انتظار یک غافلگیری را داشت.

رمان سنگدل برای کدام رده سنی مناسب است؟

رمان سنگدل داستانی است برای تمام علاقه‌مندان به دنیای فانتزی و آن‌هایی که از خواندن کتاب آلیس در سرزمین عجایب لذت برده‌اند. بااین‌حال اگر نوجوان هستید، حتما از خواندن این داستان لذت می‌برید و تجربه‌ای لذت‌بخش به دست می‌آورید.

افتخارات کتاب

کتاب سنگدل در زمان انتشارش در سال ۲۰۱۶ عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز، یواس‌ای تودی و پابلیشرز ویکلی را از آن خود کرد در همان سال نامزد دریافت جایزه‌ بهترین کتاب فانتزی گودریدز شده است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ برای دریافت جایزه‌ ادبی رودآیلند نامزد شده بود.

نظرات افراد یا مجله‌های مشهور درباره سنگدل

نشریه کتابخانه مدرسه (School Library Journal) درباره کتاب سنگدل اینطور نوشته است: اگر امسال قرار است فقط یک کتاب فانتزی بخوانید، کتاب سنگدل را انتخاب کنید. مریسا مایر با استفاده از تمام عناصر مانند تاریکی و نور، سرنوشت و اراده، عشق و نفرت داستانی باورنکردنی نوشته است و از ماجرای زنی می‌گوید که در جستجوی عشق است اما زمانی که عشقش را از او می‌گیرند، به زنی دیوانه تبدیل می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

نسخهٔ الکترونیکی این کتاب هنوز به طاقچه نیامده.