دانلود و خرید کتاب شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی احمد عسکری سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی اثر احمد عسکری سروستانی

کتاب شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی

معرفی کتاب شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی

کتاب الکترونیکی شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی اثری است از احمد عسکری سروستانی که انتشارات آذرفر چاپ و نشر آن را به عهده داشته. علاقه‌مندان تاریخ نظامی ایران از خواندن این کتاب بهرهٔ بسیاری خواهند برد.

درباره کتاب شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی

تاریخ ایران همواره بستر تحولات عمده‌ای بوده که از جنبه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... قابل توجهی برخوردارند.  البته در این بین، تمامی شهرهای ایران به یک میزان دستخوش تحول نشده‌اند. برخی از شهرها به سبب اهمیت جغرافیایی، سیاسی و... خود بیش از سایر شهرها، با جریان تند تغییرات همراه شدند. کرمان یکی از همین شهرهاست که تابه‌حال تاریخ و سرگذشت پرتلاطم آن موضوع بسیاری از کتاب‌های تاریخی بوده. کتاب شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی با هدف بررسی تحولات تاریخی این شهر به نگارش درآمده.

نویسنده این کتاب خواندنی را با توصیف موقعیت جغرافیایی کرمان آغاز کرده و سپس سایر شهرهای استان کرمان را به لحاظ جغرافیایی مورد بررسی قرار داده. تاریخ کرمان از دوران باستان تاکنون در بخش دوم کتاب مورد توجه بوده. مخاطبان در این بخش با تغییراتی که کرمان در زمان حکومت‌های ایرانی به خود دیده، آشنا خواهند شد. 

نویسنده در تلاش بوده تا در اثر خود، سیر ورود جریان مدرنیته را به شهر کرمان تشریح کند و بازتاب آن را در تشکیل نیروهای نظامی این شهر نشان بدهد. شکل‌گیری پلیس کرمان و فرازوفرودهایی که نیروهای نظامی تجربه کردند، همچنین تحلیل روش‌های مختلفی که در طول تاریخ برای برقراری امنیت و نظم در این شهر به کار گرفته شده، بخش‌های اصلی این اثر را به خود اختصاص داده است. چگونگی پدید آمدن نظمیهٔ نوین و شهربانی در کرمان، موضوعات دیگری هستند که نویسنده بدان‌ها توجه داشته. 

کتاب شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به مطالعه در زمینهٔ تاریخ ایران، به‌ویژه تاریچهٔ شهر کرمان علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب حاضر را از دست ندهید. البته مطالعهٔ این کتاب برای علاقه‌مندان جغرافیا نیز خالی از فایده نخواهد بود.

بخشی از کتاب شهربانی استان هشتم از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی

«بطلمیوس کرمان را به دو قسمت تقسیم کرده. بخشی را کرمان دایر و بخشی را کرمان بایر می‌داند. حد شمالی کرمان دایر به گفته وی کرمان بایر بوده که از سمت مشرق به بلوچستان و مکران محدود می‌شده و از سمت مغرب به فارس و پایتخت این بخش به عقیده بطلمیوس کارمانا، که همان کرمان باشد، نام داشته است. کرمان بایر نیز محدود به خراسان و هرات بوده است به علاوه لارستان فارس نیز به گفته وی جزء ایالت کارمانیا بوده است. بخش وسیعی از سرزمین کرمان در دوره باستان و دوران اسلامی در ساحل دریا قرار داشته و بسیار گرمسیر بوده و تنها نزدیک به یک چهارم این منطقه ییلاقی و سردسیر بوده و هست. به طور کلی وسعت ایالت کرمان در دوره باستان و سپس دوران اسلامی با آن چه امروزه به عنوان استان کرمان می‌شناسیم تا اندازهای متفاوت بوده و بسیار بزرگتر از استان کنونی بوده است، به طوری که بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان امروزی (مکران قدیم)، یزد، فارس و هرمزگان امروزی را نیز در بر می‌گرفته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶۸ صفحه

حجم

۱۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶۸ صفحه

قیمت:
۱۷۳,۰۰۰
تومان