دانلود و خرید کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی علیرضا بیک ویردیلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی اثر علیرضا بیک ویردیلو

کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی

معرفی کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی

کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی نوشتهٔ علیرضا بیک ویردیلو و مصطفی جعفری است و نشر ویراست آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی

جرایم جنسی مبتنی بر رضایت در بین قوانین اسلامی شامل رفتارهایی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، با هدف کسب لذت جنسی صورت می‌گیرد. این نوع جرایم، در دسته جرایم علیه اشخاص قرار می‌گیرند که شخصیت معنوی اشخاص را هدف قرار می‌دهند.

این جرایم در حقوق جزای ایران که الهام‌گرفته از فقه امامیه است، در دو بخش حدود و تعزیرات قابل بررسی است. در بخش حدود، قانونگذار تحت عناوینی از قبیل زنا، لواط، مساحقه و قوادی به این دسته از جرایم پرداخته است و برای هر کدام مجازاتی را که نوع، میزان و کیفیت آن در شرع تعیین شده در نظر گرفته است.

در بخش تعزیرات رفتارهایی از قبیل دایر کردن اماکنی برای فساد و فحشا که مشمول حدود نمی‌شوند، پیش‌بینی و جرم‌انگاری شده است. از جهت دیگر در مرحله اثبات این جرایم به شدت سختگیری شده است، به طوری که سیاست جنایی اسلام مبنی بر بزه‌پوشی و ممنوعیت تحقیق در این جرایم است که با بررسی احکام قرآنی و شرعی می‌توان پی برد که هدف شارع از بزه‌پوشی و ممنوعیت تحقیق و تجسس در این جرایم حفظ حیثیت و حرمت آبروی فردی، شغلی، اجتماعی و خانوادگی اشخاص جامعه است؛ چراکه دین اسلام که همانا دین رحمت و آئین انسان‌سازی و اعتلای معنوی و اخلاقی بشریت است به این امور توجه بسزایی معطوف کرده است. بنابراین شرع مبین اسلام در جرایم جنسی مبتنی بر رضایت سیاست جنایی افتراقی دارد.

از موهبت‌های الهی برای مخلوقات، امکان برقراری رابطه جنسی در ميان موجودات زنده اعم از انسان، حيوان و نباتات است. در میان انواع موجودات، پيوند ميان زن و مرد، به عنوان احسن مخلوقات از خصوصيات متمايز و ويژه‌ای برخودار است.

در انسان‌ها تمایلات جنسی و رفتارهای مربوط به آن، از ابتدای شکل‌گیری خلقت، کانون کنجکاوی، علاقه و تحلیل بشر بوده است. به‌طوری‌که ترسیم رفتار جنسی از دوران نقاشی‌های غارنشینان ماقبل تاریخ تا تصاویر و نقاشی‌های تشریحی اخیر داوینچی در مورد مقاربت، و هرزه‌نگاری‌های موجود در اینترنت وجود داشته است.

در حقوق کیفری ایران علاوه بر جرایم جنسی مستوجب حد که به آنها اشاره شد جرایم جنسی دیگری نیز وجود دارد که شرع مقدس برای آنها مجازاتی در نظر نگرفته است؛ بلکه تعیین و اجراء مجازات آنها را در اختیار حاکم قرار داده که به این گونه جرایم، جرایم جنسی مستوجب تعزیر گفته می شود. در ارتباط با این گونه جرایم باید مطرح کرد که رابطهٔ جنسی محض در آن ها رخ نمی‌دهد یا به عبارت دیگر آمیزش کامل جنسی در آنها اتفاق نمی‌افتد بلکه این جرایم مرتکبین را در معرض جرایم جنسی محض (مثل زنا یا لواط) قرار می‌دهد. لذا مقنن آنها را جرم‌انگاری کرده و برای آنها مجازات در نظر گرفته. لازم به ذکر است این گونه جرایم در کشور ما از جرایم کثیرالوقوع است.

فهرست کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی از این قرار است:

فصل اول: اهمیت شناخت رفتار جنسی بهنجار و نابهنجار

فصل دوم: اختلالات جنسی

فصل سوم: انحرافات جنسی

فصل چهارم: جرایم جنسی

خواندن کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشته‌های حقوق و فقه اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلالات، انحرافات و جرایم جنسی

«نقش خانواده در پیشگیری از بزهکاری کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این در حالی است که در دین مبین اسلام و در قانون اساسی کشور ما این نهاد به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است. محققین یکی از علل انحرافات و جرایم جنسی را «نزاع و اختلافات خانوادگی و بی‌ثباتی در وضع خانواده‌ها» می‌دانند که افراد را دچار عقده‌های روانی نموده و گرایش به انحرافات جنسی را در آنها تقویت می‌کند. این عقده‌ها و اختلالات عمدتاً در اثر ناکامی‌های شدید دوران کودکی به وجود آمده است. لذا خانواده‌های سالم و با تربیت صحیح جنسی و به دور از تنش‌های روانی می‌تواند از این سوء رفتارها جلوگیری کند.

از طرفی فرزندان ناشی از طلاق همواره بیشتر در معرض بزهکاری و بزه دیدگی بوده و هستند در تحقیقی که روی ۲۲۵ مورد از زنان ارجاعی به پزشکی قانونی تهران در سال ۱۳۷۸ (به جهت جرایم جنسی) صورت گرفته نشان می‌دهد والدین ۳۴ درصد آنها طلاق گرفته بودند. بنابراین توجه جدی به استحکام خانواده و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از درگیرشدن خانواده‌ها به معضلاتی چون اعتیاد و طلاق از یک طرف و همچنین تعلیم و تربیت صحیح جنسی و رعایت عفاف در حریم خانواده می‌تواند نقش مهمی در بروز رفتارهای منحرفانه جنسی داشته باشد. همچنین نظارت صحیح و مدبرانه والدین بر معاشرت فرزندان با دوستان و اطرافیان و تأمین نیازهای عاطفی آنان نباید مغفول بماند. چرا که معاشرت با افراد منحرف را الگوگیری از سرمشق‌های منحرف توأم با سرخوردگی عاطفی از خانواده نقش مهمی در گرایش به رفتارهای مجرمانه دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۲۶۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان