دانلود و خرید کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان اریک اورزچفسکی ترجمه مائده اشرفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان اثر اریک اورزچفسکی

کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان

معرفی کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان

کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان نوشتهٔ اریک اورزچفسکی و ترجمهٔ مائده اشرفی و شایسته تقوی سبزواری است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. راهکارهای پیشگیری از خودکشی در این کتاب آمده است.

درباره کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان

خودکشی یکی از معضلات اجتماعی است که امروزه با توجه به پیچیده‌ترشدن تعاملات و ارتباطات در بیشتر جوامع رو به افزایش است. نابسامانی‌های اجتماعی، ناملایمات زندگی و عدم توانایی یا عدم آموزش مقابله با مشکلات، آدمی را در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار می‌دهد، به شکلی که بسیاری از افراد قدرت مقابله یا سازگاری با شرایط سخت زندگی را نداشته و مرگ را تنها راه نجات خود تلقی می‌کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بزرگترین موج خودکشی بعد از جنگ جهانی در جوامع صنعتی به دلایلی هم چون: شرایط نامساعد اقتصادی، بیکاری، فقر، اعتیاد، ناراحتی‌های روانی، اختلافات خانوادگی، شکست عاطفی، عدم تعادل شخصیت، شرایط خاص زندگی شهری به ویژه در شهرهای بزرگ و از هم پاشیدگی و جدایی گروه‌های اجتماعی به وقوع پیوسته است.

و از آنجا که علم پیشگیری و سلامت روان مورد توجه متخصصان علوم رفتاری و روان‌شناسی است و این متخصصان معتقدند که می‌توان از بروز و شیوع اختلالات و بیماری‌های روانشناختی جلوگیری کرد. کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان با ارائه اطلاعات، آگاهی‌ها و آموزش مهارت‌های خودیاری هم به شیوه فردی و هم گروهی تمامی افراد را که در معرض فشار روانی و آسیب‌های ناشی از آن، از جمله خودکشی هستند یاری می‌دهد.

خواندن کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به همه افراد به‌ویژه، سربازان، خانوادهٔ آن‌ها و کارشناسان سلامت روان که با نظامیان کار می‌کنند توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب ۱۲ قدم تا سلامت روان

«آسیب را می‌توان پاسخ روانشناختی، هیجانی به یک حادثه یا تجربه که عمیقاً اضطراب‌آور یا مختل کننده است، تعریف کرد. خدمت سربازی پر است از آسیب که یا تشخیص داده نمی‌شود یا به عنوان ضعف دیده می‌شود. به منظور درک درست از ماهیت آسیب روانشناختی، ما باید به ریشهٔ واژه نگاهی بیندازیم که یونانی است و به معنای زخم زدن یا سوراخ کردن است. آسیب روانشناختی یک رخنه یا زخم در روح و روان فرد است.

من یاد گرفتم که خدمت نظام در مراقبت از زخم‌های جسمی بسیار خوب عمل می‌کند اما وقتی پای زخم‌های عاطفی در میان است، با شکست مواجه شده است، همانطور که سیستم ادارهٔ نظامیان تا همین اواخر در این حوزه موفق نبوده است. ظاهراً اگر زخم قابل رویت نباشد، بنابراین وجود ندارد و این فردی که از آسیب روانشناختی رنج می‌برد، «روحیهٔ ضعیفی» دارد.

من می‌خواهم به تمام نظامیانی که از آسیب روانشناختی رنج می‌برند، بگویم که شما فردی با روحیهٔ ضعیف نیستید. همهٔ ما تجربیاتی ناباورانه، بیان نشدنی و خارج از قلمروی هنجارها و جامعه داشته‌ایم. پس از ۱۷ سال نبرد بی‌پایان در عراق و افغانستان، با وحشتی مواجه شدیم که فقط می‌توان نام آن را کابوش گذاشت اما همهٔ ما خیلی زود آموختیم که همانطور که در وجود انسان خیر هست، شرّ و اهریمن هم در وجود هر یک از ما هست. بسیاری از افراد در جوامع آمریکایی ممکن است بگویند هیچ وقت نمی‌توانند جان کسی را بگیرند، خشن نیستند، ما از لحاظ روانی خودمان را از جامعهٔ طبیعی دور کردیم و آماده شدیم جان یک انسان را بگیریم. صرفاً دانستن این موضوع که قادر به چه کاری هستیم، بسیاری از ما را وحشت‌زده کرد؛ حالا می‌دانستیم می‌توانیم دستور خداوند را که می‌گوید: «نباید خون یکدیگر را بریزید!» نقض کنیم.

برای بسیاری از افراد، میان کشتن توجیه شده در میدان جنگ و کشتن گناه‌آلود به عنوان قاتل تضاد وجود دارد. این تضاد به خودی خود یک آسیب اخلاقی یا معنوی است که می‌تواند بسیاری را در مورد ارزشمندی زندگی‌شان به تردید بیندازد. آیا فعالیت و انجام وظیفهٔ من منجر به مرگ دیگری شد؟ نمی‌دانم. می‌خواهم باور کنم که اینطور نبوده است اما اگر اینطور باشد، آیا من به خاطر مشارکت در قتل یک انسان، گناهکار هستم؟ من چون در خانواده‌ای کاتولیک بزرگ شده بودم، برای یافتن راهنمایی و پاسخ سوالاتم سراغ کشیش رفتم، کسی که باعث شد احساس گناه بیشتری کنم؛ زیرا گفت که جنگ در دفاع از بی‌گناهان قانونی و شرعی است. بنابراین، آیا کشتن یک انسان برای دفاع از بی‌گناه، شرعی است؟

اما صحبت با نظامیان کارآزموده در جوخهٔ نظامیان اسبقآمریکایی را موثر یافتم و به نوعی التیام‌بخش است. ما درک می‌کنیم هر نظامی از آسیب رنج برده است که ما را با احساس تهی بودن و پوچی زندگی رها می‌کند. انجمن برادری، رنجی که در زندگی روزمره پنهان می‌کنیم را درک می‌کند. همهٔ ما همچنین خطراتی که با تلاش برای پوشاندن درد از طریق نوشیدن، سوءمصرف مواد، رفتارهای پرمخاطره و حتی خودکشی متحمل می‌شویم را می‌دانیم. اهریمنِآسیب، به تنهایی زندگی ما را کنترل خواهد کرد، اما ما در قالب گروه می‌توانیم شیاطین را که سعی دارند خاطرات ما از خدمت شرافتمندانه را نابود سازند، کنترل کنیم و شکست بدهیم.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۶۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان