دانلود و خرید کتاب درهای جهنم را ببندید محمد وانقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درهای جهنم را ببندید اثر محمد وانقی

کتاب درهای جهنم را ببندید

معرفی کتاب درهای جهنم را ببندید

کتاب الکترونیکی «درهای جهنم را ببندید» نوشتهٔ محمد وانقی با ویراستاری طاهره آشتیانی و سجاد حسن زاده در انتشارات آرمان رشد چاپ شده است.

درباره کتاب درهای جهنم را ببندید

این کتاب در ۲ فصل به زندگی پس از مرگ می‌پردازد و دربارهٔ پرسش‌‌ها و تصوراتی که از مرگ و حوادث پس از آن وجود دارد صحبت می‌کند. ۲ فصل اصلی کتاب درهای جهنم را ببندید عبارت‌اند از:

فصل اول: جهنم در ادیان مختلف

فصل دوم: نام‌ها و صفات جهنم

کتاب درهای جهنم را ببندید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران آثار مذهبی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب درهای جهنم را ببندید

«تمام ملل و شرایع مطابق با مکتب و آموزه‌های شریعت خود به بهشت و جهنم اعتقاد دارند. بنا به عقیدهٔ هندوها، بهشت و جهنم با تناسخ گره خورده است و تناسخ بدین معناست که وقتی انسان می‌میرد روح او در عوض انتقال به عالم آخرت، باز به این جهان بازگشته و در جست‌وجوی قالبی برای ادامهٔ زندگی مادی خود است؛ درنتیجه گاه در وجودِ نبات، گاه در بدن حیوانات و گاهی در بدن انسان وارد می‌گردد. این عقیده ازنظر مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام مردود است.

قال الرضا علیه‌السلام: «مَن قالَ بالتَّناسُخِ فهُو کافِرٌ بِاللّهِ العظیمِ، مُکذِّبٌ بالجَنَّةِ و النَّارِ.»۵

هرکس معتقد به تناسخ باشد به خدای بزرگ کافر شده و بهشت و جهنم را تکذیب کرده است.

امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «إِنَّ أَصْحَابَ التَّنَاسُخِ قَدْ خَلَّفُوا وَرَاءَهُمْ مِنْهَاجَ الدِّینِ وَ زَیَّنُوا لِأَنْفُسِهِمُ الضَّلَالاتِ.»۶

معتقدین به تناسخ راه دین را رها کرده و گمراهی‌ها را برای خود زینت داده‌اند.

غالباً کسانی که تعریف درستی از معاد نداشتند به این اصل پناه می‌بردند؛ این دیدگاه ازنظر اجتماعی پیامدهای غلطی دارد؛ یکی از این پیامدها آن است که می‌تواند اهرمی در دست زیاده‌خواهان باشد تا رفاه خود را معلول پارسایی دوران دیرین و بدبختی بیچارگان را نتیجهٔ زشت‌کاری آنان در زندگی قبلی قلمداد کنند.

مزدایی‌ها نیز معتقدند که سه گام «اندیشهٔ بد»، «گفتار بد» و «کردار بد» را پشت‌سر گذاشته و نزد اهریمن و دیگر دیوان می‌رسند و در آنجا بدکاران، کثیف‌ترین و بدترین خوراک‌ها را می‌خورند و از سُموم مار، کژدم و دیگر جانوران به خوردشان می‌دهند و به انواع عذاب شکنجه می‌شوند.

در کتاب یهودیان یعنی تورات نامی از جهنم برده نشده است؛ هرچند خاطیان به عذاب تهدید شده‌اند؛ اما این عذاب‌ها نیز دنیایی هستند.

در مسیحیت نیز به جهنم اشاره شده است؛ در انجیل مَتی بخش ۵ آیهٔ ۲۹ آمده است: اگر چشمی که این‌قدر برایت عزیز است باعث شود گناه کنی، آن را از حدقه درآورده و دور افکن. بهتر است بدنت ناقص باشد تا اینکه تمام وجودت به جهنم بیفتد. در مسیحیت یک عقیدهٔ نادرست نیز وجود دارد و آن اینکه عذاب حضرت عیسی علیه‌السلام در جهنم باعث آزادی آن‌ها از دوزخ است.

در دین مبین اسلام آیات و روایات فراوانی درمورد دوزخ بیان شده و عقیدهٔ مسلمانان بر وجود جهنم آن‌هم از نوع جسمانیِ آن است. علت اصلی ورود به جهنم نیز پیروی از شیطان معرفی شده و تبعیت از شیطان در افراد مختلف متفاوت است؛ یعنی هر فرد با یک ترفند و شگرد توسط شیطان منحرف می‌گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۹۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان