دانلود و خرید کتاب تعبیر خواب نوین افسانه صنعت کاران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعبیر خواب نوین اثر افسانه صنعت کاران

کتاب تعبیر خواب نوین

امتیاز:
۱.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تعبیر خواب نوین

کتاب تعبیر خواب نوین نوشتهٔ افسانه صنعت کاران است و نشر متخصصان آن را منتشر کرده است. روش گام به گام تفسیر خواب در این کتاب آمده است.

درباره کتاب تعبیر خواب نوین

در بررسی زندگی‌نامه مشاهیر جهان، خیلی از اوقات ما نقش رؤیاها را در حیات آنان بسیار پررنگ می‌یابیم. در جهان علم با شخصیتی چون فردریچ کِکوله، کاشف بنزن مواجه می‌شویم. او بیان کرده که در رؤیای خود، ساختار حلقوی مولکول بنزن را همچون مار چنبره زده‌ای مشاهده کرده است. انیشتین، نظریه نسبیت خود را از خوابی در دوران جوانی الهام گرفته که در آن خواب، با سرعت زیادی مانند سرعت نور در حرکت بوده است. نیلز بوهر، طراح ساختار اتم، نیز بیان کرده که کشف خود را مدیون رؤیایش است. در جهان هنر نیز، نقاشانی چون ویلیام بلیک و پل کلی نقاشی خود را الهام گرفته از رؤیاهایشان دانسته‌اند. همچنین موسیقی‌دانانی چون موتزارت، بتهوون، واگنر، تارتینی و سینت سین گزارش‌هایی مشابه مبنی بر شنیدن موسیقی خود در دنیای رؤیا داده‌اند. قهرمانان ورزشی چون جک نیکلاس بیان داشته که پیشرفت و قهرمانی خود را مدیون تمرین در محیط رؤیا است. این موارد نمونه‌هایی از ارتباط مشاهیر با عالم رؤیاست. 

هر شب ضمیر فراآگاه ما با استفاده از رؤیاهایمان در تقلای پاسخ به سؤالاتمان و راهنمایی ما است؛ اِشکال در این است که ما زبان او را بلد نیستیم. کتاب تعبیر خواب نوین درصدد ترجمهٔ زبان ضمیر فراآگاهمان است تا بتوانیم از این دانش بیشترین بهره را ببریم. این کتاب در دو بخش تدوین شده است. در بخش اول در مورد چیستی رؤیاها توضیح داده شده و سپس روش کاربردی ۱۵ مرحله‌ای جهت تفسیر رؤیاها ارائه شده است. 

در بخش دوم کتاب، تمامی نمادهای رؤیاها با دقت تقسیم‌بندی شده‌اند. گروه‌های تقسیم‌بندی نمادها عبارت‌اند از: مردم، بدن انسان، لباس، غذا، روابط، امتحان، بازی و ورزش، نزاع و جنگ، بیماری، مرگ، مکان‌های خواب، ساختمان، اسباب و اثاثیه، جواهرات، جاده و راه، وسایل نقلیه، انواع آب‌ها، آب‌وهوا، گل و گیاه، حیوانات، رنگ‌ها و اعداد. شایان‌ذکر است که هرکدام از این گروه نمادها نیز با دقت زیاد بر اساس حروف الفبا تنظیم شده‌اند. اگر نماد موردنظر شما در هیچ‌یک از تقسیم‌بندی‌های کتاب موجود نبود، به انتهای کتاب تحت عنوان نمادهای دیگر مراجعه کنید، مواردی همچون اشکال هندسی و یا حالت‌هایی همانند خندیدن، گریستن و ناامیدی همگی در این بخش از کتاب آمده‌اند.

در این کتاب علاوه بر بهره بردن از روش تفسیر ۱۵ مرحله‌ای تفسیر خواب، می‌توان به مواردی همچون زمان تحقق خواب نیز اشاره کرد؛ مثلاً زمانی که درون خواب، رؤیای گل را می‌بینید، می‌توان تا حدودی زمان وقوع رؤیا را مشخص کرد. به‌طور مثال دیدن گل نرگس در خواب، می‌تواند نشان‌دهندهٔ تعبیر این خواب در اوایل بهار باشد.

خواندن کتاب تعبیر خواب نوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌‌خواهند از تعبیر خواب سر در بیاورند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تعبیر خواب نوین

«بر اساس نظریه دکتر هارتمن کودکان نسبت به بزرگ‌سالان بیشتر کابوس می‌بینند چراکه آن‌ها بیشتر احساس بی‌پناهی و آسیب‌پذیری می‌کنند و ترس‌های بیشتری هم دارند. دکتر پاتریشیا گارفیلد می‌گوید: «کودکی که به‌صورت مداوم رؤیای غرق شدن، گم‌شدن، کشته شدن و یا خودکشی می‌بیند، احتمالاً دچار یک اختلال عاطفی جدی است.» کودکی که نمی‌تواند هیچ‌کدام از رؤیاهایش را به خاطر بیاورد احتمالاً دچار افسردگی است و یا به‌نوعی تجربه‌ای که زخم‌های روحی در او ایجاد کرده است را سرکوب می‌کند.

وقتی کودکی در رؤیا لولو می‌بیند به این علت است که او از جانب کسی یا چیزی که نمی‌تواند اسمی برایش بگذارد و یا صورتی برایش تصویر کند، مورد تهدید قرار می‌گیرد. معمولاً این موجودِ تهدیدکننده، یک شخصیت قدرتمند، است مثلاً پدر دیکتاتوری که با کودک بدرفتاری می‌کند یا مادری که اخلاق تندی دارد و یا حتی برادری که شرایط زندگی را با سخت‌گیری‌هایش بر او دشوار می‌کند؛ اما این افراد در واقعیت همچنان همان افرادی هستند که کودک فرض می‌کند باید دوست داشته باشد! و مشکل در حقیقت در همین جاست.

کودک جرئت نمی‌کند بگوید که از این مادر «دوست‌داشتنی» می‌ترسد، چراکه این برخلاف تربیت اوست. بچه‌ها موظف به دوست داشتن والدینشان هستند؛ بنابراین ترس واقعی کودک به تصاویر افسانه‌ای آراسته می‌شود. رؤیایش به او می‌گوید که او ترسی دارد که باید با آن کنار آمده و حلش کند، اما نوع تربیت او اجازه نمی‌دهد که بی‌پرده با این مسئله روبه‌رو شود. او حتی آمادگی این را هم ندارد که به خودش بقبولاند این هیولا کیست. او به کمک نیاز دارد چراکه ترسش واقعی است، اما اکثر اوقات به او گفته می‌شود که ترسش را فراموش کند، چراکه آن تنها یک رؤیاست، نه چیزی دیگر. هرگاه کودک در رؤیا دید که هیولایی او را تعقیب می‌کند، یعنی او احساس می‌کند به‌نوعی و از جانب کسی یا چیزی تهدید می‌شود و در چنین شرایطی او به عشق، فهم و درک و اطمینان مجدد نیاز دارد. مهم است که به کودک کمک کنید تا دلیل اصلی مشکلش را بفهمد و به او نشان دهید که چگونه آن را حل کند. هیولایی که کودک در رؤیا می‌بیند، همیشه نشانه یکی از اعضای خانواده نیست، بلکه ممکن است نشانگر تهدید از جانب کودکان دیگر، معلم، فامیل، غریبه، همسایه، بحث‌وجدل خانوادگی و یا حتی یک فیلم ترسناک باشد.

ترس از هیولاها اگر علت ترس و کابوس‌های کودک نامعلوم است، باید به او یاد داد و او را تشویق کرد که در مقابل هیولای بعدی که در رؤیا می‌بیند، قیام کند. به کودک اطمینان دهید که این رؤیاها هیچ صدمه‌ای به او نخواهند زد؛ بنابراین چیزی هم برای ترسیدن وجود ندارد. شما باید برای کودک توضیح دهید که اگر بتواند مشکلش را در رؤیا حل کند به این معنی است که در زندگی واقعی نیز بر آن غلبه خواهد کرد. به کودکان نصیحت کنید که در رؤیا بایستد و از هیولا بپرسند: «تو چه کسی هستی و چه چیزی می‌خواهی؟» به او بگویید که سعی کند بر شخص متجاوز پیروز شده، حتی‌الامکان او را به دوست خود تبدیل کند. از او بخواهد که برای استحکام دوستی‌شان هدیه‌ای به او بدهد. به کودک اجازه دهید فکر کند این هم یک بازی است. البته یک بازی بسیار مهم.

***

صورت

صورت: نشانه روبه‌رو شدن با حقایق، مقابله، جرئت رویارویی با چیزها و پذیرش مشکل است. «از دست دادن صورت» یا ترس برای از دست دادن هویت، خودشناسی، احترام به خود و ظاهر است.

- آرایش صورت: می‌تواند آرزوی زیبا شدن باشد، کشش و جاذبه بیشتر، تظاهر به ظاهری خوب داشتن یا ممکن است یک پوشش باشد، قیافه‌ای دروغین، پنهان کردن حقیقت خود.

- بدون صورت: ممکن است چیزی باشد که شما نمی‌خواهید با آن روبه‌رو شوید یا فقدان احترام به خود است. ناشناس. می‌تواند نشان بدهد که شما هویت خود را گم کرده‌اید.

- صورت گم شده (از دست دادن صورت): از دست دادن احترام، شخصیت، پست و خوار بودن، گیج شدن. می‌تواند علامت هشداری در این خصوص باشد.

چانه: اراده، کله شقی، لاف‌زنی و غرور.

گونه: می‌تواند معنی پررویی، جاه‌طلبی و تحکم را نشان بدهد. ابراز بخشش، نرمی، ملایمت و نجابت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

حجم

۴۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
۴۹,۵۰۰
۵۰%
تومان