دانلود و خرید کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی حسین پرکان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی اثر حسین پرکان

کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی

معرفی کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی

کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی نوشتهٔ حسین پرکان (مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی دفتر تبلیغات اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم) و جواد محمدصالحی است. سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی

کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی عنوان چهارمین کتاب گروه مدیریت اسلامی پژوهشکدهٔ نظام‌های اسلامی پژوهشگاه است که توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم حسین پرکان و جواد محمدصالحی منتشر شد. گفته شده است که پیشرفت امروز جوامع غیراسلامی بیش از هر چیز مدیون ابداعات، اختراعات و نوآوری‌های آن‌ها است که همگی ریشه در «خلاقیت»‌هایشان دارد. نهادینه‌شدن «تفکر خلاق» در این جوامع به‌عنوان رمز اصلی پیشرفت، بقا و توسعهٔ آن‌ها بیان شده است. جوامع اسلامی نیز در دنیای امروز ناگزیر از به‌کارگیری نظامی هوشمند و جامع برای پرورش خلاقیت‌ و به‌کارگیری نوآوری‌های افراد جامعه هستند تا از وابستگی به جوامع غیراسلامی جلوگیری کنند. تبیین تفاوت بین منشأ و مقصد خلاقیتی که در جامعهٔ اسلامی بروز می‌کند با خلاقیتی که در جامعهٔ غیراسلامی جلوه‌گر می‌شود و نیز مکانیزم‌های نهادینه‌سازی این ارزش به‌عنوان یک نهاد در زندگی عمومی مسلمین از بحث‌های اصلی این کتاب است. کتاب حاضر از سه فصل تشکیل شده است؛ مبانی نظری نهادینه‌سازی خلاقیت در جامعهٔ اسلامی، کارگزاران و مراحل نهادینه‌سازی خلاقیت در جامعهٔ اسلامی و موانع نهادینه‌سازی خلاقیت در جامعه.

خواندن کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد نهادینه‌سازی خلاقیت در جامعهٔ اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نهادینه سازی خلاقیت در جامعه اسلامی

تحقق حیات طیبه به‌عنوان وضع مطلوب زندگی بشر در همهٔ ابعاد و مراتب آن، موجب دستیابی به غایت زندگی یعنی قرب الی الله می‌گردد؛ ازآنجاکه حیات طیبه شامل چهار بعد ارتباط با خداوند، با خویش، با جامعه و با طبیعت است؛ بنابراین قرب الی الله محقق نخواهد شد مگر آنکه هر چهار بعد حیات طیبه توأما تحقق یابد. با استناد به آیهٔ ۲۹ سورهٔ فتح، ده ویژگی برای جامعهٔ اسلامی شمرده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از حاکمیت روح اخوت و برادری، آراستگی به فرهنگ و ارزش‌های دینی، خودکفایی و استقلال در سایهٔ خلاقیت و نوآوری. فرد، خانواده و دولت عناصر جامعه هستند که با بهره‌گیری از آیهٔ ۱۵۷ سورهٔ اعراف، سازوکار توانمندسازی جامعه تبیین می‌گردد. تعریف خلاقیت، بررسی و تبیین انواع خلاقیت از دیدگاه قرآن کریم، نسبت خلاقیت با نوآوری و نیز بدعت از نظر دور نبوده است. دستاوردهای خلاقیت در سه بعد شکوفایی استعدادهای فردی، شکل‌گیری تمدن اجتماعی و نیز ظهور پارادایم‌های نوین نیز بررسی می‌شود. مؤلفه‌های خلاقیت را می‌توان در چهار گروه تفکر خلاق، انگیزشی، رفتاری و شخصیتی ارائه کرد. ارائهٔ چهار ویژگی ارزش یا رفتار نهادینه‌شده شامل استمرار، فراگیری، واقعیت اجتماعی‌شدن و خودکنترلی می‌شود. مکانیزم‌های نهادینه‌سازی شامل شناختی، هنجاری و تنظیمی می‌شود. تبیین مدل نهادینه‌سازی خلاقیت در جامعه، کارگزاران و مراحل نهادینه‌سازی از دیگر موضوعات این مجموعه است.

رابطه خدا با انسان در اسلام و مسیحیت
زهرا الفتی
تاریخ معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (۱۳۹۸-۱۳۶۰)
بهزاد اصغری
آتشنشانان
استفانی لودو
دیوان کمپانی
محمدحسین غروی اصفهانی
نگاهی بر آموزش کارکنان با تأکید بر آموزه های اسلامی
مرتضی منتظرالمهدی
ماجرای کمیسر کلیکر؛ جلد سوم
راینر ماریا شرودر
سیم کشی ثروت
باربارا هیوسون
آشپزخانه مارگریت
مارگریت دوراس
موضوعات عمومی جنگ نرم
ابوذر میردریکوندی
مونا معلم
مندی راس
قوانین و مقررات کاربردی حقوق ثبت
علی بهادری جهرمی
نباید گفته شود
پروین مختاری
شنیدن تمامی این زمزمه‌های گنگ
احمد دریانورد
قصه‌های مهر و دوستی
رویا خویی
قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰)
شهلا رضایی
راهنمای بیگانه ای برای انسان ها
کامیلا پنگ
من آسمانی ام
حسین فولادی مقدم
چقدر او شبیه خاطرات دور من است
زهرا فروتن
دانشمندان و مخترعین؛ جلد اول
محمدرضا فرشباف ابریشمی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان