دانلود و خرید کتاب معنای پنهان کریشن ون کامپن ترجمه سیدعلی محمد موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معنای پنهان

کتاب معنای پنهان نوشتهٔ کریشن ون کامپن و ترجمهٔ سیدعلی محمد موسوی و عسل جعفری جوزانی و منیر تائبی است. انتشارات ابن سینا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب معنای پنهان

کتاب معنای پنهان از حس‌آمیزی در علم و هنر سخن گفته است. حس‌آمیزی را موضوعی جذاب و جالب دانسته‌اند که مفهومی زیست‌شناختی، خودکار و ظاهراً ناخودآگاه است و به همین دلیل با استعاره و توهم متفاوت و از آن‌ها جدا است. برخی از نویسندگان و نظریه‌پردازان ادبیات، حس‌آمیزی را از انواع مجاز و گروهی هم زیرمجموعهٔ استعاره دانسته‌اند. کتاب حاضر در چهار بخش به این موضوع پرداخته است. کریشن ون کامپن گزارش کرده است که برخی از مطالعات، سینتزی را به‌عنوان یک نقص مغز تعریف می‌کند؛ یک اتصال کوتاه بین دو ناحیهٔ مختلف، اما سینتس‌ها نمی‌توانند تصور کنند که به روش دیگری ادراک کنند. بسیاری ادعا می کنند که سینستزی به آن‌ها در زندگی روزمره کمک می‌کند. گفته شده است که سینستزیا (حس‌آمیزی) در لغت به عملکردِ با هم ادارک‌کردن است. این پدیدهٔ عصب‌شناختی زمانی رخ می‌دهد که یک محرک در یک دستگاه حسی، نوعی احساس در دستگاه حسی دیگر را فرا می‌خواند؛ یعنی حواس افراد سینستزیایی به‌گونه‌ای خاص به هم متصل است. این پدیده در هنرمندان و موسیقی‌دانان بیشتر از سایر افراد مشاهده و گزارش می‌شود، اما در دیگر گروه‌ها و جمعیت عادی نیز وجود دارد و نسبت آن را در جمعیت عمومی یک به ۳۰۰ می‌دانند. آیا سینستزیا کارکردی دارد؟ از آن چه استفاده‌ای می‌شود و فایده‌اش چیست؟ کارکرد سینستزیا در درک محیط اطراف چگونه است؟ آیا فقدان سینستزیا موجب آسیب می‌شود؟ سینستزیایی‌بودن چه احساسی دارد؟ یک فرد سینستزیایی جهان را چگونه ادراک می‌کند؟ مطالعهٔ این کتاب، راهنمای مفید و عملی و کاملی است که سؤالات یادشده و دیگر سؤالات مربوط به سینستزیا را پاسخ داده است.

خواندن کتاب معنای پنهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون مغز انسان و حس‌آمیزی در او پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معنای پنهان

«پس از اصلاح توصیف رنگ‌ها در آزمون ثبات، آزمون را گسترش دادیم تا برای موسیقی رنگی، رایحه رنگی و طعم‌های رنگی به‌کار بریم. پرسش‌هایی مانند این‌ها از خود پرسیدیم: آیا رنگ‌های سینستزیایی رایحه‌ها متفاوت از رنگ‌های حروف است؟ آیا افراد سینستزیایی رنگ‌های بخش‌های خاصی از فضای رنگی را ادراک می‌کنند؟ ما تصمیم گرفتیم یک سلسله آزمایشات اکتشافی را با افراد سینستزیایی شروع کنیم.

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳، به طور گسترده چندین گروه و مجموعاً ۲۸ نفر را مورد آزمایش قرار دادیم. آنها از یک گروه بزرگتر و از میان افرادی انتخاب شده بودند که خودشان فکر می‌کردند سینستزیایی هستند و به آگهی‌های خبرنامه «سینستزیا در هلند» پاسخ داده بودند. ما از آنها دعوت کردیم در آزمایش‌هایی با روش جدید سینستزیای رنگ هلند (NeCoSyn) شرکت کنند. این روش یک آزمون ثبات برای چهار نوع سینستزیا- حروف، موسیقی، طعم‌ها و رایحه‌های رنگی- است و یک نمره ثبات برای هر یک از سه بعد رنگ: رنگ‌مایه، درخشندگی و اشباع فراهم می‌کند. برای هر یک از چهار نوع سینستزیا، سه نمره محاسبه می‌شود که به مجموعه دوازده نمره‌ای برای هر فرد منتج می‌شود که با هم، نیمرخ سینستزیای رنگ این فرد را شکل می‌دهد (برای مثال شکل ۲-۹ را ببینید).

در جلسات جداگانه‌ای، شرکت‌کنندگان را در معرض صدای کلمات، صدای سازهای موسیقی، طعم‌ها و بوها قرار دادیم. شرکت‌کنندگان با چشمان بسته طعم‌ها را مزه و رایحه‌ها را بو کردند. پس از هر محرک، شرکت‌کننده سه تکه رنگ را از یک گزیده نمونه تکه رنگ‌های سیستم رنگ طبیعی انتخاب می‌کند. وقتی یک آزمودنی می‌گفت که رنگ دقیق وجود ندارد، از او می‌خواستیم بهترین رنگ هم‌خوان بعدی را انتخاب کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۰۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان