دانلود و خرید کتاب فلسفه عالی یا حکمت صدرالمتألهین (جلد اول) جواد مصلح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه عالی یا حکمت صدرالمتألهین (جلد اول) اثر جواد مصلح

کتاب فلسفه عالی یا حکمت صدرالمتألهین (جلد اول)

معرفی کتاب فلسفه عالی یا حکمت صدرالمتألهین (جلد اول)

کتاب فلسفه عالی یا حکمت صدرالمتألهین (تلخیص و ترجمه قسمت الالهیات بمعنی الاعم و الاخص کتاب اسفار) (جلد اول) به کوشش جواد مصلح است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است. نام اصلی کتاب الحکمه‌المتعالیه فی‌الاسفارالاربعه است. این کتاب ۳ جلد دارد و نسخهٔ حاضر، نخستین جلد از این مجموعه است.

درباره کتاب فلسفه عالی یا حکمت صدرالمتألهین

حکمت متعالیه عنوان نظام فلسفی صدرالدین محمد شیرازی، مشهور به ملاصدرا و صدرالمتألهین (۱۰۴۵-۹۸۰ق) است. ملاصدرا در این نظام فلسفی با استفاده از روش‌های عقلی، نقلی (علوم وحیانی) و علوم کشف و شهودی مبانی فلسفی خود را بنا کرده و مسائل فلسفه را بر اساس آنها تبیین و توجیه کرده است.

صدرالمتالهین از این اسم در مهم‌ترین اثر مکتوب فلسفی‌اش به نام الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الاربعة، استفاده کرده است. مراد از حکمت متعالیه بر اساس نظر خواجه نصیر، آگاهی و دانشی است مشتمل بر اسرار و حقایق برگرفته از گنجینه‌های حکمت الهی که فهم آنها فراتر از عقل است.

منابع حکمت متعالیه قرآن، حدیث، کلام، عرفان و فلسفه‌های پیشین و روش آن ترکیبی از معرفت قرآنی و عرفانی و شهودی است.

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

خواندن کتاب فلسفه عالی یا حکمت صدرالمتألهین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ فلسفه اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۳۸ صفحه

حجم

۹۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۳۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان