دانلود و خرید کتاب از اندوهت اندیشه بساز شوشانا بنت ترجمه عباس مولوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از اندوهت اندیشه بساز اثر شوشانا بنت

کتاب از اندوهت اندیشه بساز

معرفی کتاب از اندوهت اندیشه بساز

کتاب از اندوهت اندیشه بساز نوشتهٔ شوشانا بنت و پک ایندمن و ترجمهٔ عباس مولوی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. موضوع این کتابْ پیشگیری و درمان اختلالات خلقی بارداری و پس از زایمان است. این کتاب یک راهنمای ضروری برای درک و درمان افسردگی پیش از تولد و پس از زایمان است. این کتاب نه‌تنها هدیه‌ای است به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، بلکه هدیه‌ای است به خانواده و دوستان مادرانی که از این اختلالات ویرانگر پیرامون زایمان رنج می‌برند.

درباره کتاب از اندوهت اندیشه بساز

برای تمام کسانی که با زنان پس از زایمان کار می‌کنند، شوشانا و پک، قالبی طراحی کرده‌اند که کاربرد آن بسیار آسان است. درحالی‌که موضوع بسیار پیچیده است، کتاب آنان اساسی‌ترین اطلاعات را به‌نحو مختصر ارائه می‌دهد. کار آنان مشارکتی دیرپا در زمینه سلامت روان مادران است. 

بنت و ایندمن در کتاب کم‌نظیر و شگفت‌آور از اندوهت اندیشه بساز، راهنمای جامع اضطراب و افسردگی در بارداری و پس از زایمان را ارائه می‌دهند. آن‌ها به‌طور منظم، خواندنی و عملی به غربالگری، سنجش، یافتن درمانگر، افسانه‌های مربوط به پرستاری و پیوند و درمان می‌پردازند. پیشنهادهای جالب و مفیدی به خانواده و دوستان ارائه شده و برای متخصصین حوزه سلامت اطلاعات تشخیصی و درمانی دقیقی فراهم شده‌است. 

نویسندگان توصیهٔ عملی و کاربردی برای مادران، پدران، پدرومادربزرگان فراهم می‌کند. از همه مهم‌تر شوشانا و پک تصویری واضح از این بیماری وحشتناک ترسیم کردند.

کتاب از اندوهت اندیشه بساز یک کتابچهٔ راهنمای بسیار روشنگر، مختصر و آموزنده است که باید در اختیار همه ارائه‌دهندگان مراقبت بهداشتی و مادرانی که با افسردگی پس از زایمان روبه‌رو هستند، قرار گیرد. این کتاب کتابی خارق‌العاده است، شامل تمام سوالات و پاسخ‌های مورد نیاز و ضروری.

این کتابچه راهنمای ارزشمند درمانی باید در جیب تمام پزشکانی باشد که با زنان کار می‌کنند. این کتاب برای ارجاع آسان و سریع توسط ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و مراجعین و خانواده‌های آنان به خوبی بررسی و نمایه سازی شده‌است و به عنوان یک پرستار و مشاور شیردهی، در یاری رساندن به مادران برای دستیابی راحت به تجربه شیردهی مورد نظر با نوزادان ارزشمند، و مفید بوده است. 

این کتاب پیشرفتی واقعی در زمینه افسردگی پیش از تولد و پس از زایمان است و کتابی است که باید در قفسه خود داشته باشید.

کتاب از اندوهت اندیشه بساز برای علاقه‌مندان به کسب اطلاعات و تقویت دانش خود در مورد افسردگی پیش از تولد و پس از زایمان ابزاری آموزنده و مفید است.

خواندن کتاب از اندوهت اندیشه بساز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب هم به مراجعین و مادران باردار و هم به درمانگران و کارشناسان و متخصصین علوم بهداشتی توصیه می‌شود.

می‌توانید این کتاب را به زنان باردار یا شیرده هدیه دهید.

بخشی از کتاب از اندوهت اندیشه بساز

«اختلالات خلقی و اضطرابی پیرامون زایمان در طول بارداری و یک سال اول پس از زایمان بروز می‌یابد. اصطلاحات قبل از تولد (در دوران بارداری) و پس از تولد (پس از بارداری و زایمان) برای توصیف دقیق‌تر شرایط استفاده می‌شوند.

عمدتاً این اختلالات خلقی و اضطرابی به واسطه تغییرات هورمونی ایجاد می‌شوند و در نهایت مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده‌های عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ژنتیک و نیز عوامل استرس‌زای زندگی از جمله جابجایی، بیماری، حمایت ضعیف همسر، مشکلات مالی و انزوای اجتماعی مطمئناً مهم هستند و می‌توانند بر وضعیت روحی فرد تاثیر منفی بگذارند. والدینی که دچار آسیب‌های حاملگی شده‌اند یا درگیر مشکلات باروری بوده‌اند، همانند والدینی که کودکی را به فرزندی پذیرفته‌اند، در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان هستند. درک و توجه به عوامل خطر، می‌تواند بحران را کاهش دهد. حمایت قوی اجتماعی، عاطفی و جسمانی نیز می‌تواند به بهبودی کمک کند.

در هر جای جهان که کودکی به دنیا می‌آید، احتمال بروز اختلالات خلقی و اضطرابی پیرامون زایمان وجود دارد. یک مطالعه بزرگ (نورحیاتی، ۲۰۱۴) با بررسی میزان بروز بین‌المللی افسردگی پس از زایمان، دریافت که در هر نقطه ۱.۹ تا ۸۲% درصد از زنان در کشورهای در حال توسعه و ۵.۲% تا ۷۴% درصد در کشورهای توسعه یافته از این اختلالات رنج می‌برند.

اختلالات خلقی و اضطرابی پیرامون زایمان با اختلالات خلقی و اضطرابی که در دیگر حالات تجربه می‌شوند، بسیار متفاوت هستند، چرا که تعادل هورمونی به هم می‌خورد و میزان هورمون کم و زیاد می‌شود. زن مبتلا به اختلالات خلقی و اضطرابی پیرامون زایمان غالباً احساس می‌کند که کنترل خود را از دست می‌دهد، چرا که نمی‌تواند پیش بینی کند در هر لحظه چه احساسی خواهد داشت. به عنوان مثال ممکن است در ساعت ۸ صبح اضطراب داشته‌باشد، ساعت ۱۰ صبح تقریباً احساس طبیعی داشته باشد و در ساعت ده و نیم افسرده شود.

مراجعان ما که سابقهٔ شخصی افسردگی داشته‌اند، به ما می‌گویند که افسردگی پیرامون زایمان با افسردگی که در زمان و شرایط دیگری از زندگی تجربه کرده‌اند، بسیار متفاوت است (و معمولاً بسیار بدتر است). یکی از مراجعان اختلالات پس از زایمان شوشانا که از بیماری سرطان سینه نجات یافته است، در یک گروه حمایتی به زیبایی توضیح داد: "وقتی به سرطان مبتلا شدم با خود گفتم این بدترین تجربه‌ای است که تاکنون داشته‌ام، اما اشتباه می‌کردم بدترین تجربه همین افسردگی پس از زایمان است که به آن مبتلا هستم. در مورد سرطان، به خودم اجازه دادم تا به دنبال کمک باشم و آن را دریافت کردم. انتظار می‌رفت که افسرده شوم، خانواده و دوستانم کنارم بودند، برایم غذا می‌پختند، خانه ام را تمیز می‌کردند و حمایت عاطفی خود را به من ارزانی می‌داشتند. حالا در طول افسردگی پس از زایمان برای درخواست کمک، احساس گناه می‌کنم و بابت افسرده بودن شرمنده‌ام، همه از من انتظار دارند که احساس خوشبختی داشته باشم و باور نمی‌کنند که این بیماری به اندازه سرطان واقعی است."»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان