دانلود و خرید کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا استیون لوکس ترجمه مانی صالحی علامه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا اثر استیون لوکس

کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا

نویسنده:استیون لوکس
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا

کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا نوشتهٔ استیون لوکس و ترجمهٔ مانی صالحی علامه است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی داستانی دربارهٔ مکتب‌های سیاسی است که در سال ۱۹۹۵ میلادی منتشر شده است.

درباره کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا

کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا که داستانی دربارهٔ مکتب‌های سیاسی است، برای آموزش سیاست و مکتب‌های سیاسی نوشته است. بسیاری این کتاب را با رمان «دنیای سوفی» مقایسه کرده‌اند. تفاوت این ۲ کتاب در این است که در کتاب دنیای سوفی، پیرنگ داستان بر آموزش مفاهیم علمی ارجح است. درمورد استیون لوکس این موضوع برعکس است. او دانشمند بریتانیایی حوزه‌ٔ علوم سیاسی است که سال‌ها علوم سیاسی را در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس کرده و کتاب‌ها و مقالات فراوانی در این زمینه تألیف کرده است. این نویسنده، کتاب حاضر را در قالب رمان نوشت تا مکاتب سیاسی را توصیف و نقد کند. در این کتاب او با بیانی طنز، دنیایی خیالی و پادآرمان‌شهری می‌سازد. این کتاب مجموعه‌ای از ایده‌های نویسنده پیرامون نظام‌های سیاسی دنیا و طبقه‌بندی آنان به ۳ گروه است.

«پروفسور کاریتا» شخصیت اصلی داستان است. لوکس شخصیت پروفسور کاریتا را از روی خودش پرداخته است. پروفسور سال‌ها در زمینه‌ٔ فلسفه‌ٔ سیاسی تحصیل و تحقیق کرده‌ و اکنون دیگر رؤیای تغییر جهان را ندارد. او در کشور نظامی میلیتاریا زندگی می‌کند که زیر سلطه‌ٔ قوه‌ٔ نظامی است. در این کشور، ۲ حزب خوش‌بین و بدبین وجود دارد. قدرتْ در دست حزب بدبین است. پروفسور به‌علت خوش‌بینی به زندان میفتد و بعد توسط یکی از دانشجویان سابقش که اکنون عضو یک گروه مخالف نظام فعلی است، نجات داده می‌شود. به او مأموریت داده می‌‎شود که بهترین جای دنیا را برای زندگی پیدا کند. پروفسور کاریتا در این مسیر ۳ نظام سیاسی را تجربه و نقاط ضعف و قدرت آن‌ها را بیان می‌کند.

خواندن کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیون لوکس

استیون مایکل لوکس در سال ۱۹۴۱ به دنیا آمد. او نظریه‌پرداز سیاسی و اجتماعی و اهل انگلستان است و استاد سیاست و جامعه‌شناسی در دانشگاه نیویورک بوده است. استیون لوکس پیش از این استاد دانشگاه سیه‌نا، انستیتوی دانشگاه اروپا (فلورانس) و دانشکدهٔ اقتصاد لندن بود. او در مدرسهٔ دستور زبان سلطنتی در نیوكاسل پس از تاین تحصیل كرد و در سال ۱۹۵۸ در آنجا تحصیلات خود را به اتمام رساند. استیون لوکس به‌عنوان یک محقق تحقیقاتی در کالج Nuffield و به‌عنوان مدرس سیاست در کالج Worcester کار کرد و کارشناسی‌ارشد خود را در سال ۱۹۶۷ به پایان رساند. در ۱۹۶۸، دکترای خود را در زمینهٔ کار «امیل دورکیم» به پایان رساند. استیون لوکس عضو آکادمی بریتانیا (FBA) و استاد مدعو در دانشگاه پاریس، دانشگاه نیویورک، دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو و دانشگاه عبری بوده است.

بخشی از کتاب روشنگری شگفت انگیز پرفسور کاریتا

«چرا بازداشتم می‌کنید؟» رئیس گروه با چهره‌ای بی‌حالت گفت: «چرا بازداشتت می‌کنیم؟» آیا این پرسش او یک پاسخ بود؟ یا فقط جمله او را تکرار می‌کرد تا بهتر آن را بفهمد؟ یا می‌خواست برای سگ‌هایش موضوع را روشن کند؟ یا شاید جواب او در واقع نوعی سوال بود؟ آیا نیکولاس می‌بایست به سوال خودش جواب می‌داد؟ یا رئیس گروه داشت مسخره‌اش می‌کرد؟ هرچه باشد، چرا نباید او را دستگیر می‌کردند؟ و چرا باید دلیلی برای دستگیریش در کار باشد؟ در این روزها در «نظام آباد»، نظامیان نیازی به دلیل نداشتند. او به آهستگی بهترین لباسش را می‌پوشید (شاید دیگر به این زودی‌ها فرصتش را پیدا نمی‌کرد) و منتظر بود ببیند چه حرف دیگری گفته می‌شود. رئیس گروه گفت: «تو را بازداشت نمی‌کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۲۰۰
تومان