دانلود و خرید کتاب اصول مهندسی و علم مواد نوین جیمز نیوویل ترجمه حمیدرضا قدمی کاردر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول مهندسی و علم مواد نوین اثر جیمز نیوویل

کتاب اصول مهندسی و علم مواد نوین

معرفی کتاب اصول مهندسی و علم مواد نوین

کتاب اصول مهندسی و علم مواد نوین نوشتهٔ جیمز نیوویل و ترجمهٔ حمیدرضا قدمی کاردر و مهدی خدایی است. انتشارات آرنا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اصول مهندسی و علم مواد نوین

کتاب اصول مهندسی و علم مواد نوین دربارهٔ مهندسی و علم مواد به‌عنوان شاخه‌ای از علم است که توانسته تحولات شگرفی در فناوری‌های مورداستفادهٔ بشر ایجاد کند؛ از آن جمله می‌توان به قابلیت ساخت فلزات با استحکام بالا، سرامیک‌ها با کارایی بالا در زمینه‌های مختلفی مانند عایق‌های حرارتی، رسانایی یونی، سختی و مقاومت به سایش بالا، پلیمرها با قابلیت‌های ویژه مانند انعطاف‌پذیری و استحکام و حتی قابلیت‌های اپتیکی و... اشاره کرد؛ علاوه‌براین با ترکیب مواد مختلف و ساخت مواد کامپوزیتی امکان دست‌یابی به چندین خواص به‌طورهم‌زمان فراهم شده است که در طراحی ادوات و سازه‌های جدید نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. مهندسی و علم مواد در توسعه و پیشرفت رشته‌های مختلف مهندسی نقش اساسی دارد و در رشته‌های مختلف از شاخه‌های مهندسی و علم مواد بهره برده می‌شود و یا پایه و اساس آن رشته به شمار می‌رود؛ از آن جمله می‌توان به شاخه‌هایی چون استخراج فلزات (در مهندسی معدن)، شکل‌دادن فلزات، ریخته‌گری، مواد مرکب و سازه‌های کامپوزیتی، جوشکاری و اتصالات (در مهندسی مکانیک)، مواد الکترونی (در مهندسی برق)، مهندسی سطح، خوردگی و حفاظت مواد (در شیمی، مهندسی شیمی، رنگ و پوشش‌ها)، سرامیک‌ها (در مهندسی برق، مهندسی عمران)، بررسی‌های غیرمخرب و بازرسی (در مهندسی مکانیک و الکترونیک)، شبیه‌سازی فرایندهای تولید و خواص مواد (در مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر)، مواد زیستی (در مهندسی پزشکی، پزشکی و درمان) اشاره کرد؛ همچنین در حوزهٔ نانوفناوری که رویکردی جدید به همهٔ علوم مهندسی است، نانومواد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تحولات شگرفی ایجاد کرده است.

از این‌رو، دانستن علم مواد برای دانشجویان و محققان همهٔ رشته‌های مهندسی لازم و ضروری بوده و در راستای دستیابی به نوآوری در همهٔ حوزه‌ها مؤثر است. در میان کتاب‌های علم مواد، کتاب حاضر با نگاهی متفاوت و نسبتاً پیشرفته به شاخه‌های مختلف مهندسی مواد (فلزات، سرامیک ها، پلیمرهای، کامپوزیت‌ها، مواد الکترونی و اپتیکی و مواد زیستی) پرداخته است.

خواندن کتاب اصول مهندسی و علم مواد نوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف مهندسی و علوم پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

RIPGAME UP
۱۴۰۲/۰۳/۰۴

کتاب خوبی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۲۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان