دانلود و خرید کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام عباسعلي عميد زنجاني
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام اثر عباسعلي عميد زنجاني

کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام

معرفی کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام

کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام نوشتهٔ عباسعلی عمید زنجانی است. سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام

اندیشه سیاسی اسلام عبارت از مجموعهٔ به‌هم‌پیوسته‌ای است که از یک سلسله اصول و مبانی سیاسی دررابطه‌با سیاست و حکومت شکل می‌شود. عناصر اصلی این مجموعه عبارت از است از امامت، ولایت فقیه، شورا، احترام به افکار عمومی، حق تعیین سرنوشت جمعی، رضایت عمومی، انتقاد خیرخواهانه (نصح)، نظارت عمومی (امر به معروف و نهی از منکر)، آزادی و استقلال و سیادت اسلام و دولت اسلامی. اندیشهٔ سیاسی اسلام به‌لحاظ قلمرو مباحث کلامی با کنکاش عقلی موردبحث قرار می‌گیرد و مانند سایر مباحث کلامی در توحید و معاد و امامت به جرگهٔ مباحث فلسفی اسلام می‌پیوندد و در حوزهٔ فقهی نیز با متد استنباط از متون قرآن و سنت موردبررسی قرار می‌گیرد. در هر ۲ حوزه از تجربیات بشری نیز سود برده می‌شود. کتاب اندیشه سیاسی اسلام، در ۸ فصل به شرح موارد زیر پرداخته است:

فصل اول: کلیات

فصل دوم: دین و سیاست

فصل سوم: سیری در اندیشه‌های سیاسی

فصل چهارم: فلسفهٔ سیاسی اسلام

فصل پنجم: اندیشهٔ سیاسی در متون اسلامی

فصل ششم: قدرت سیاسی و توسعه

فصل هفتم: مسائل حقوق بشر در اندیشهٔ سیاسی اسلام

فصل هشتم: نتیجه‌گیری

خواندن کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره عباسعلی عمید زنجانی

عباسعلی عمید زنجانی در ۱۰ فروردین ۱۳۱۶ به دنیا آمد و در ۸ آبان ۱۳۹۰ درگذشت. او عضو گروه آموزشی حقوق خصوصی و اسلامی و عضو وابستهٔ گروه آموزشی حقوق عمومی در دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود. او در رشتهٔ «فقه و اصول اسلام» تحصیل کرد و مدرک معادل تحصیلات حوزوی خود را در سال ۱۳۶۶ از طریق خبرگان دانشگاهی از وزارت علوم دریافت کرد. علاوه بر تدریس در حوزه و دانشگاه، از جمله سوابق او می‌توان به ریاست دانشگاه تهران و نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برای ۲ دوره اشاره کرد. عمید زنجانی در بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ به‌عنوان منتخب مجلس در شورای بازنگری حضور فعال داشت؛ همچنین به تأسیس «پژوهشکدهٔ مطالعات و تحقیقات علوم اسلامی» پرداخت که از سال ۱۳۶۷ فعال است. او در سیاست‌گذاری و فعالیت‌های اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز نقش برجسته‌ای داشت. عمید زنجانی به تألیف بیش از ۴۰ جلد کتاب و ۷۰ مقالهٔ علمی پرداخت و در نهایت به‌علت نارسایی قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان