دانلود و خرید کتاب رهبری و جانشین پروری استراتژیک گری اوسنز ترجمه علی جوکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهبری و جانشین پروری استراتژیک اثر گری اوسنز

کتاب رهبری و جانشین پروری استراتژیک

معرفی کتاب رهبری و جانشین پروری استراتژیک

کتاب رهبری و جانشین پروری استراتژیک نوشتهٔ گری اوسنز و ترجمهٔ علی جوکار و مهدی نیک‌فر دستکی است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است. چراها و چگونه‌ها برای اعضای هیئت‌‌مدیره و مدیران اجرایی ارشد در این کتاب شرح داده شده است.

درباره کتاب رهبری و جانشین پروری استراتژیک

گری اوسنز، ۲۰ سال تجربه‌ٔ مشاوره و مربیگری اجرایی دارد و تمرکزش روی رهبری و جانشینی بوده است. او یک روان‌درمانگر ماهر است.

کار مشاوره‌ٔ او برای مربیگری مالکان کسب‌وکارها و رهبران ارشد، ازجمله مالکان شرکت‌های خانوادگی است که با طرح‌های سازمانی و به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ٔ تیم‌ها کار می‌کند. او مقالات زیادی را در مورد استراتژی، احساسات و علوم اعصاب تحریک‌پذیر، ایجاد استراتژی، پویایی‌های جانشینی و جانشینی برای شرکت‌های تابعه، ازجمله برای مجله‌ٔ تجارت‌هاروارد و دیگر عنوان‌های آکادمیکی و تجاری نوشته است. ویراستار مجله‌ٔ رژیم سرمایه‌داری خانوادگی بهترین شیوه‌ها در مالکیت و رهبری (روتلج، ۲۰۱۶) است که تحقیق‌های موردی بهترین شیوه‌ها از انواع مختلف سازمان‌ها را در اروپا، آفریقا، آسیای شرقی و آمریکا اجرا کرد که توسط تیم چند فرهنگی از محققان و مشاوران تهیه‌شده بود. او همچنین تحقیقات وسیعی را در مورد سِمَت ریاست هیئت‌مدیره آغاز کرد تا مسئولیت و شیوه‌های مربوطه برای نظارت و رهبری ارشد را درک کند.

گری پیشگام استفاده از علوم اعصاب عاطفی در مربیگری بوده است و سمینارهایی را با برخی از افراد پیشرو در این زمینه برگزار کرده است. او همچنین، مربیان را در تفکر سیستمی، کارآفرینی و مالکیت شرکت‌های خانوادگی، آموزش می‌دهد و بر آن‌ها نظارت دارد. سبک کار او پیشرفت در همکاری در تیم‌ها و درعین‌حال استقلال در تفکر است.

نوعی اجماع درزمینه‌ٔ رهبری و توسعه‌سازمانی پدید آمده است که به نظر می‌رسد تشکیل استراتژی را یک پدیده‌ٔ در حال تکامل و پویا می‌داند و از بودجه‌‎بندی سالانه، هدف‎‌های مالی و محک‌زدن عبور می‌کند و تغییر می‌یابد. یافته‌های اخیر در مورد روان‌شناسی شناختی و علوم اعصاب، ماده‌ٔ اصلی این تغییر را فراهم کرد. آن‌ها سادگی روان‌شناختی دستورهای محکم و ساختارهای کنترلی را نمایش دادند و دیدگاه سازمان‌ را که به اثر متقابل پیچیده‌ٔ همه مؤلفه‌های مختلف اعتراف می‌کند، تشویق کردند. هدف استراتژی، ایجاد مشتری است؛ این کار به بهترین نحو توسط مبتکر بودن و منحصربه‌فرد بودن انجام می‌شود و نه با کار تقلیدی و همچنین به‌وسیله‌ٔ درک سازمان‌ها به‌عنوان سازمان‌های پویا و ارگانیک.

چند رویداد در تاریخچه‌ٔ هر سازمان اهمیت بیشتر این رویکرد چندبعدی را نسبت به جانشینی رهبر ارشد روشن می‌کند؛ خوشحالیم که از این متمم ارزشمند در ادبیات در مورد این موضوع استقبال کنند، چراکه به‌طور کامل روی آن تحقیق‌شده است و متن‌های توضیحی و شفافی توسط دکتر گری اوسنز فراهم‌ شده است. این کتاب حاصل ۲۰ سال تحقیق مشترک و بررسی‌های دانشگاهی عمیقِ پویایی‌های واقعی، در زمانی است که قدرت از یک دوره به دوره دیگر منتقل می‌شود. استعاره‌ٔ محدود و محدودکننده‌ٔ خشونت در بازی نیز تمایل دارد تا درک ما از این مسئولیت اداری مهم را ازنظر استراتژیک مختل کند. دکتر اوسنز به‌درستی اهمیت بیان چندگانگی ابعاد و درک اینکه همه‌ٔ مؤلفه‌ها پویا هستند؛ و افراد و سازمان، دائماً در حال تغییر هستند را بیان کرد.

این کتاب به‌دقت هفت استراتژی اساسی را شرح می‌دهد. از لحاظ بصری، چرخ استراتژی جانشینی، ابزار مفیدی برای ارجاع آسان به استراتژی‌ها و همچنین به عناوین مقالات علمی سرآمد است. نویسنده می‌خواهد تأکید کند که تمرین یکی از هماهنگی‌هاست و نه گام‌های شسته‌رفته - استراتژی‌ها باهمدیگر و به‌صورت صورت غیرقابل‌پیش‌بینی تعامل پیدا می‌کنند. یکی از هفت استراتژی آن درک منحصربه‌فردی است و اینکه آیا جانشینی برای بازنشانی، تجدید یا تغییر اساسی مسیر سازمانی استفاده می‌شود. هر سازمان و زمینه‌ٔ اجتماعی، تفاوت‌های فرهنگی مختلفی ارائه می‌کند و تأثیرگذار است که بررسی‌های موردی در این کتاب، متنوع و از اکثر نواحی دنیا هستند و از بسیاری از سازمان‌ها، از استارت‌آپ‌ها تا بنگاه‌های اقتصادی و آژانس‌های عام‌المنفعه را شامل می‌شود.

او تعیین کرد که یک کارمند و مخصوصاً هیئت‌مدیره، چطور باید برای جانشینی آماده شود و دائماً از قابلیت‌های جانشینی‌اش آگاه باشد. خلاصه‌ٔ مفیدی از پویایی‌های فردی و گروهی وجود دارند که می‌توانند متغیر باشند. این شامل موضوعات حساس، در تابوهای زمانی، مانند فقدان و سوگواری، خودشیفتگی و آسیب‌پذیری فردی می‌شود. در کل، پرسش برابری جنسیتی، اهمیتی که شایسته‌ٔ آن است را پیدا کرده است؛ و نویسنده نشان می‌دهد حفظ و نگهداری کارمندان ممتاز و تفکر گروهی چطور منجر به انتخاب‌های محدود در جانشینی و اجرای ضعیف استراتژی می‌شود.

خواندن کتاب رهبری و جانشین پروری استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان