دانلود و خرید کتاب کره ارباد (مجموعه دوم) صفیه مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کره ارباد (مجموعه دوم) اثر صفیه مهدوی

کتاب کره ارباد (مجموعه دوم)

معرفی کتاب کره ارباد (مجموعه دوم)

کتاب «کره ارباد (مجموعه دوم)» دومین کتاب از مجموعه‌ٔ قصه‌های دشتستان است که توسط صفیه مهدوی در انتشارات هلیله چاپ شده است. پیش از این نخستین کتاب این مجموعه با نام «دُرّ دوگوشه و مُرواری خوشه» به چاپ رسیده است.

درباره کتاب کره ارباد (مجموعه دوم)

کتاب «در دوگوشه و مرواری خوشه» جلد نخست و «کُرِّه‌ٔ اُروباد» جلد دوم از مجموعهٔ قصه‌های دشتستان است. این مجموعه ویژگی‌های مهمی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می‌شود:

نخستین ویژگی برجسته‌ٔ این دو اثر، دوزبانه‌بودن (منظور زبان رسمی و لهجه دشتستانی است) آن‌هاست که به نوعی جغرافیای سرزمینی ایران و حتی فراتر، جغرافیای فرهنگی ایران را مخاطب خود ساخته است. در‌واقع بیان قصه به زبان گفتاری و رایج زادگاه قصه، رغبت و لذت خواندن آن را دوچندان می‌نماید.

دومین ویژگیِ درخورِ توجه و شایسته‌ٔ این دو اثر، وسواس نویسنده در پرداختن به «معانی لغات و ترکیبات» است که به‌خوبی از عهدهٔ آن برآمده است؛ به‌گونه‌ای که مخاطب عام هم به‌راحتی می‌تواند به مفاهیم پنهان در واژه‌ها دست یابد.

سومین ویژگی کتاب، اِعراب‌گذاری کلمات در نثر با لهجه‌ٔ دشتستانی قصه‌هاست که یقیناً در خواندن با لهجه‌ٔ قصه‌ها به‌خصوص برای کسانی که با لهجه‌ٔ دشتستانی آشنا نیستند و حتی برای نسل جدید که بعضاً در خوانش آثار با لهجه مشکل دارند، بسیار کارگشا خواهد بود.

کتاب کره ارباد (مجموعه دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به داستان‌های عامیانه و محلی و دوستداران حوزهٔ ادبیات شفاهی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کره ارباد (مجموعه دوم)

«ورود به این حوزه و پرداختن، حیات‌بخشیدن و برجسته‌کردن میراث ناملموس یک جغرافیا و مردمان وابسته به آن، علاوه بر جسارت، خامه‌ای متعهد، سختکوش و دلبسته‌ به آب و خاک می‌طلبد که این خصوصیات را می‌توان در هر دو اثر نویسنده به‌خوبی مشاهده کرد.بدون شک روایت‌های مداوم و نقالی‌های مکرر این قصه‌ها در بستر زمان و در همراهی با روح زمانه، تراش‌خوردگی سزاواری را از نظر شکل و محتوا در آنها ایجاد نموده است؛ به تعبیری چونان گوهری است که با غلتاندن مکرر راویان مختلف، به‌خوبی صیقل یافته و به سطح مقبولی از تلألؤ رسیده است و همین درخشندگی راز ماندگاری و ادامه حیات این متون شفاهی شده تا اینکه صاحب قلم و اندیشه‌ای پیدا شود و آنها را در قالب اثری مکتوب و مطبوع عرضه بدارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان