دانلود و خرید کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی عبدالحسین پرنو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی اثر عبدالحسین پرنو

کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

معرفی کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

چاپ پنجم کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی نوشتهٔ عبدالحسین پرنو و اصغر توفیقی است. انتشارات حتمی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

چاپ پنجم کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی که با همکاری «لیلا انوشه» نوشته شده، ۱۷ فصل دارد. این کتاب از سرفصل‌های درسی فیزیولوژی و تغذیهٔ ورزشی، یک فصل سؤالات آزمون‌های کارشناسی‌ارشد سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی و یک فصل پیوست تشکیل شده و هر فصل آن شامل درس، نکات کلیدی، تست‌هایی که در متن آمده و تست‌های تکمیلی در انتهای هر فصل است.

خواندن کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون فیزیولوژی و تغذیهٔ ورزشی و نیز به دانشجویان مربوطه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فیزیولوژی و تغذیه ورزشی

«چند قندی‌های گیاهی مانند نشاسته و سلولز: نشاسته توسط آنزیم آمیلاز بزاق (پتیالین) و لوزالمعده انسان ابتدا به دکسترین و سپس به واحدهای گلوکز تجزیه شده و در روده جذب می‌شود. سلولز نیز در گیاهان یافت می‌شود و در دیواره سلول‌های اسکلتی گیاهان عمل دارد. انسان قادر به تجزیه سلولز نیست؛ چون، آنزیم سلولاز در بدن انسان وجود ندارد، ولی به‌عنوان فیبر غذایی و حجیم کننده مدفوع اهمیت دارد. به‌علاوه می‌تواند توسط باکتری‌های روده بزرگ تجزیه شده و به ویتامین‌های K,B تبدیل شود یا در حیوانات نشخوار کننده توسط باکتری‌ها تجزیه شده و به عنوان منبع انرژی استفاده شود (چون اسیدچرب زنجیره کوتاه درست می‌کند). فیبر گیاهی آب زیادی را در خود نگه می‌دارد، به این دلیل با باقیمانده غذاها در روده کوچک وزن و حجم زیادی را به وجود می‌آورد که سبب افزایش حجم مدفوع به‌میزان ۴۰ تا ۱۰۰ درصد می‌شود. این افزایش حجم با زدودن و پاک‌سازی کردن مواد شیمیایی از روده به عملکرد دستگاه گوارشی کمک می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

قیمت:
۲۴۹,۵۰۰
۱۲۴,۷۵۰
۵۰%
تومان