دانلود رایگان کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای اثر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین

کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای

معرفی کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای

کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای نوشتهٔ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین است. انتشارات گیوا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای

کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای به بررسی قوانین و مقررات رانندگی و جرم‌شناسی آن در ایران پرداخته و اصول ایمنی و مناسب برای پیشگیری از وقوع هر گونه تصادف در سطح خیابان‌ها و جاده‌ها را آموزش داده است. عنوان فصل‌های این کتاب عبارت است از مفهوم‌شناسی پیشگیری از تصادف، نگاهی به گزارش جهانی وضعیت ایمنی جاده‌ای، منشأ تصادفات جاده‌ای، خسارت‌های اقتصادی ناشی از تصادفات رانندگی، مقایسهٔ آمار تصادفات سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، وضعیت تصادفات جاده‌ای ایران در میان سایر کشورها، تصادف در آیینهٔ قانون، پرداخت دیه در اثبات تقصیر راننده، موارد تشدید مجازات و جایگزین حبس، مجازات‌های جدید رانندگان فاقد گواهینامه، اصول پیشگیری از تصادف و  راهکارهای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای.

می‌دانیم که سوانح رانندگی در جاده‌های ایران، هر ساله باعث مرگ و مصدومیت سرنشینان و مسافران بسیاری می‌شود و هزینه‌های جانی و مالی بسیاری بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند. رفع نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری و برون‌شهری، قراردادن خودروهای استاندارد و باکیفیت در اختیار شهروندان و ارتقای فرهنگ رانندگی مبتنی بر رعایت قوانین و مقرراتْ از اولویت‌های مهم در کاهش و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن است. امروزه ديدگاهی جديد با عنوان «پيشگيری»، سياست‌ها و برنامه‌های نظام عدالت کيفری را دست‌خوش تحول کرده است. نقطهٔ تمايز اصلی اين ديدگاه نسبت به ديدگاه‌های پيشين، قدم‌گذاشتن به مراحل پيش از ارتکاب جرم است؛ به اين ترتيب برنامه‌ريزی برای کنترل جرم پيش از وقوع جرم صورت می‌گيرد و نقطهٔ تمرکز پليس و دستگاه قضايی به پيش‌بينی امکان ارتکاب جرم در آينده و تلاش برای مهارکردن آن معطوف می‌شود. کتاب حاضر با هدف ارائهٔ راهکارهای پيشگيری از وقوع تصادفات جاده‌ای به رشتهٔ تحرير در آمده است.

خواندن کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد راهکارهای پيشگيری از وقوع تصادفات جاده‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای

«"اصول پیشگیری از تصادف"

۱. رعایت فاصله‌ی طولی: ازدحام بیش از حد خودروها بدون رعایت فاصله‌ی طولی باعث ایجاد تصادف می‌شود. اگرچه سیستم‌های مدرن ایمنی خودرو مانند ترمزهای ضدقفل و کنترل مسیر می‌تواند در جلوگیری از این امر مؤثر باشد، ولی دقّت و رعایت راننده در فاصله با خودروی جلویی بسیار حائزاهمیت است.

۲. رعایت سرعت مطمئنه: مشکل برخی رانندگان، داشتن سرعت غیرمطمئنه است. برای مثال در حالی که سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه قانونی است. اگر راننده زمانی که جاده لغزنده است، آهسته حرکت نکند، توانایی متوقف کردن خودرو کاهش می‌یابد فلذا احتمال بروز تصادف را افزایش می‌دهد همچنین اگر در جاده‌ای ناآشنا خصوصاً با پیچ‌های خطرناک رانندگی می‌کنید، قادر نیستید با سرعت یک فرد بومی که از آن جاده بطور دایم عبور می‌کند، حرکت کنید. بنابراین می‌بایست سرعت خودرو را با شرایط ایمنی جاده و توانایی خود تطبیق دهید.

۳. از عوامل حواس‌پرتی اجتناب کنید: هنگام رانندگی که یک فعالیت پیچیده‌ای است و نیاز به تمرکز بالا دارد، هرگونه پرداختن همزمان به امور دیگر، باعث کاهش تمرکز حواس در رانندگی و وقوع تصادف می‌گردد. استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن با سرنشینان، برداشتن چیزی از داخل داشبورد، خیره شدن به جاده و... همه در زمره عوامل کاهش تمرکز حواس رانندگان است.

۴. همراه شدن با جریان ترافیک: از جریان ترافیک عقب نمانید، سعی کنید همراه و با جریان ترافیک حرکت کنید، اگر خودروی عقب شما تمایل به سرعت بیشتر دارد، بهترین کار اجازه دادن به راننده عقب به عبور از خودروی شما می‌باشد. در هر زمانی، بهتر و مطمئن‌تر است تا همراه جریان ترافیک، اجرای محدودیت سرعت را به پلیس واگذار کنید.

۵. از قانون ۲ ثانیه تبعیت کنید: هر راننده‌ای می‌بایست نسبت به قانون ۲ ثانیه آگاهی داشته باشد و به آرامی بشمارید «هزار و یک، هزار و دو، قبل از هزار و سه» اگر شما به آن شیء- برسید شما به خودروی جلویی نزدیک و احتمال تصادف وجود دارد. در شرایط بد آب و هوایی فاصله خود را از خودروی جلویی دوبرابر کنید.»

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۱۹۴۳۳
۱۴۰۲/۰۲/۱۹

بدک نیست ولی خوشم اومد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

حجم

۲۹۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

قیمت:
رایگان