دانلود و خرید کتاب سنتز ایزوکسازولونها نسرین غلامحسین زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنتز ایزوکسازولونها اثر نسرین غلامحسین زاده

کتاب سنتز ایزوکسازولونها

انتشارات:انتشارات عاصم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سنتز ایزوکسازولونها

کتاب سنتز ایزوکسازولونها نوشتهٔ نسرین غلامحسین زاده در انتشارات عاصم به چاپ رسیده است.این اثر کتابی در حوزهٔ شیمی تجزیه است.

 دربارهٔ کتاب سنتز ایزوکسازولونها

کتاب پیش رو مباحثی تخصصی دربارهٔ ساخت و کاربرد دسته‌ای از ترکیبات پایهٔ دارویی به نام ایزوکسازولون‌ها را مطرح می‌کند. نسرین غلامحسین زاده این پروژه را به صورت رساله دانشجویی دورهٔ کارشناسی ارشد و با هدایت و راهنمایی دکتر «فزونی» به سرانجام رسانده است. 

ایزوکسازول یک ترکیب هتروسیکلیک شامل اکسیژن و نیتروژن است که توجه علوم زیادی را به خود جلب کرده است. این ترکیبات خواص دارویی دارند و به عنوان داروی جلوگیری از بیماری‌هایی مانند پروستات، AIDS و HIV ،دیابت و جذام و سرطان و ... مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین به عنوان ماده اولیه برای تولید رنگ‌ها کاربرد دارند.

 کتاب سنتز ایزوکسازولونها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و دانشجویان رشتهٔ شیمی، به ویژه شیمی تجزیه، مخاطبان این کتابند.

 بخشی از کتاب سنتز ایزوکسازولونها

محافظت ایزوکسازول‌ها

در این روش ترکیب ٢H-ایزوکسازول-۵ -اون با حذف ۳ و۴ -دی کلرو -٢H- پیران و CH2Cl2 درحضور مقداری اسید پارا تولوئن سولفوریک تبدیل به ایزوکسازولون محافظت شده می‌ٰشود. ترکیب محافظت شده در THF و دمای ۱۵-درجه سانتیگراد با ترکیبات آریل یا آلکیل لیتیم در محیط اسیدی به ایزوکسازول‌های استخلافی مربوطه تبدیل می‌شود.

تولید اکسازول

در این روش به کمک فرآیند پیرولیز در دمای حدود ۵۹۵ درجه سانتیگراد، اکسازولها از ترکیب ایزوکسازولون ایجاد شده است. پیرولیز (Pyrolysis) فرایندی است که در آن به کمک حرارت قسمتی از یک ترکیب به واحدهای ساده‌تر تبدیل می‌شود.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان