دانلود و خرید کتاب در طلب صبح ترجمه علی اکبر تلافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در طلب صبح اثر علی اکبر تلافی

کتاب در طلب صبح

ویراستار:ریحانه عباسی
گردآورنده:مهدی فرخی
انتشارات:انتشارات گوی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در طلب صبح

کتاب در طلب صبح نوشتۀ علی اکبر تلافی و مهدی فرخی و ریحانه عباسی است. این کتاب را انتشارات گوی منتشر کرده است.

درباره کتاب در طلب صبح

کتاب در طلب صبح مجموعه‌ای از آداب، اعمال و زیارت‌ها در ارتباط با امام عصر (عج)، حضرت مهدی است. این کتاب شامل ۳ بخش است و در سال ۱۳۹۵ چاپ شده است.

خواندن کتاب در طلب صبح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های قرانی و احادیث می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

درباره علی اکبر تلافی

علی اکبر تلافی در ۱۰ خرداد ۱۳۴۲ شمسی در داریان دیده به جهان گشود و از ۷سالگی دورهٔ تحصیلات خود را در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در تهران گذراند. او پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۶۰ شمسی وارد حوزهٔ علمیه ملامحمد جعفر تهران به‌سرپرستی آیت‌الله شیخ احمد مجتهدی تهرانی شد و ادبیات عرب، فقه و اصول مقدماتی را در آن حوزه فرا گرفت. او در سال ۱۳۶۴ برای تکمیل تحصیلات عالی فقه و اصول عازم شهرهای مشهد و قم شد و هم‌زمان تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه‌های تهران و قم ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشتهٔ ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد و دکترا در رشتهٔ علوم قرآن و حدیث از دانشگاه قم شد. علی اکبر تلافی از سال ۱۳۶۰ شمسی به‌طور مستمر به تدریس معارف، ادبیات عرب، فقه و اصول در حوزهٔ علمیه و دانشگاه‌های تهران مشغول بوده است.

بخشی از کتاب در طلب صبح

«در روایات فضائل زیادی برای شب نیمۀ شعبان بیان شده است. از جمله برکات این شب مبارک آن است که ولادت باسعادت امام زمان ارواحنا له الفداء در سحر این شب، در سامرا واقع شده و باعث مزید شرافت این لیله مبارکه شده است.

جبرئیل امین در معرفی فضیلت شب نیمه شعبان به پیامبر اکرم الله عرض می‌کند: این" شبی است که درهای آسمان و درهای رحمت، خشنودی خدا آمرزش گناهان، فضل و احسان، توبه، نعمت، جود و بخشش باز است و خدای تبارک‌وتعالی - از بندگان در این شب به عدد موها و کرک‌های چهارپایان می‌آمرزد.

ای محمد امشب را احیا کن و به امت خود امر کن که احیا کنند و با عبادت تقرب به‌سوی خدا جویند به‌درستی که این شب بسیار شریف است یا محمد! هنگامی که به نزد تو می‌آمدم، جمیع. ملائکه آسمان‌ها صف ایستاده و مشغول به عبادت بودند؛ برخی از آنها ایستاده و برخی در حال رکوع و عده‌ای به سجده و گروهی مشغول دعا بودند. گروهی تکبیر، برخی تسبیح و بعضی استغفار می‌نمودند. یا محمد! به‌درستی که حق‌تعالی در این شب نظر رحمت به‌سوی بندگان افکنده و مؤمنی را که به نماز ایستاده باشد یا نشسته مشغول تسبیح یا در رکوع و سجده و یا دعا باشد، می‌آمرزد. این شبی است که دعای همه دعا کنندگان مستجاب است و به همه گدایان درگاه الهی عطا می‌شود و هیچ استغفار کننده و توبه‌کننده‌ای نیست مگر این که استغفار و توبه‌اش پذیرفته می‌شود. محروم کسی است که از خیر امشب محروم بماند.

در روایتی از پیامبر آمده است که فرمودند:

"آیا می‌دانی امشب چه شبی است؟ امشب نیمۀ شعبان است که رزق و روزی‌ها در این شب تقسیم و اجل‌ها در آن نوشته می‌شود. اسامی حاجیان امسال امشب نوشته و خداوند در آن بیشتر از تعداد موهای بزهای قبیله کلب می‌آمرزد و فرشتگانی را از آسمان به‌سوی سرزمین مکه نازل می‌فرماید.

شب نیمۀ شعبان شب بسیار مبارکی است. از حضرت امام جعفر صادق روایت است که از حضرت امام محمدباقر سؤال شد از فضل شب نیمه شعبان؛ فرمود: آن شب افضل شب‌ها است بعد از لیلة القدر.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲,۰۰۰
تومان