دانلود و خرید کتاب آغاز و پایان جنگ های جهانی نوید عاشوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آغاز و پایان جنگ های جهانی اثر نوید عاشوری

کتاب آغاز و پایان جنگ های جهانی

نویسنده:نوید عاشوری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آغاز و پایان جنگ های جهانی

کتاب آغاز و پایان جنگ های جهانی نوشتهٔ نوید عاشوری است. انتشارات کدیور این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آغاز و پایان جنگ های جهانی

کتاب کوتاه آغاز و پایان جنگ های جهانی، تاریخ جامع جنگ‌های جهانی را مورد کاوش قرار داده است و کوشیده جزئیات کامل آن‌ها را به‌تفصیل شرح دهد. به‌عقیدهٔ نویسندهٔ این کتاب، نوید عاشوری، جنگ می‌تواند منفورترین واژه‌ای باشد که در قاموس زبانی انسان‌ها یافت شده؛ کلمه‌ای که با نابودی و ویرانی درآمیخته است. تاریخ بشر شاهد وقوع جنگ‌های بی‌شماری بوده است که زمامداران و سیاستمداران جهان با دلایل مختلف عامل وقوع آن‌ها بوده‌اند. جنگ‌های جهانی اول و دوم به‌ویژه جنگ دوم، ویران‌گرترین جنگ‌هایی بوده‌اند که جهان شاهد آن بوده و باعث ایجاد تحولاتی در معادلات بین‌المللی شده است. کتاب حاضر به‌طور مختصر به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب آغاز و پایان جنگ های جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد جنگ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آغاز و پایان جنگ های جهانی

«دو دیکتاتور با یکدیگر تماس می‌گیرند هیتلر می‌داند که اگر بخواهد رویای خود، برای تسلط آلمان بر دنیا را محقق کند باید موسولینی را در کنار خود داشته باشد.

اگرچه نخستین دیدار این دو طی برهه هایی شرایطی عجیب پیدا می‌کند دو سیاستمدار در نهایت به درکی متقابل دست می‌یابند.

هر دوی آن‌ها طی چند سال گذشته مشغول بهبود شرایط ارتش‌های خود بوده و هر دو اکنون به دنبال افزایش قدرت خود در جهان هستند.

آن‌ها پایه‌های اتحادی را بنا می‌گذارند که در آینده به نیروهای محور تبدیل خواهد شد، موسولینی نخستین گام را با هدف قرار دادن کشور اتیوپی به عنوان مسیری کلیدی به خاورمیانه بر می‌دارد.

نبردی که اصلا عادلانه نیست مردم اتیوپی که برخی از آنان که فقط به نیزه مجهزه هستند در برابر هواپیما، تانک و گاز سمی قرار می‌گیرند.

موسولینی طی تنها چند ماه این کشور را تصرف کرده و به اعتراضات ضعیف جامعه ملل توجهی نمی‌کند، موسولینی نخستین کسی است که معاهده شکننده صلح سال ۱۹۱۸ را به روشی خشونت آمیز زیر پا گذاشته و بار دیگر دنیا را در معرض جنگی بزرگ قرار می‌دهد.

موسولینی به پیروزی در اتیوپی افتخار می‌کند او از پیروزی‌های نظامی برای منحرف کردن ذهن مردم نسبت به مشکلات اقتصادی بهره می‌گیرد.

هیتلر که شاهد فتح اتیوپی توسط موسولینی تحت اعتراضات ضعیف جامعه ملل بود اطمینان لازم را برای شروع کشورگشایی‌های خود در اروپا پیدا می‌کند.

نخستین هدف او منطقه راین لند است که بعد از جنگ جهانی اول از کنترل آلمان خارج شده است غرامتی که توسط دول پیروز از آلمان ستانده شده بود.

هیتلر می‌داند که تصرف احتمالی راین لند خطر بزرگی خواهد بود چرا که توسط سربازانی حفاظت می‌شود که دستور اجرای معاهده ورسای را دارند اما حاضر است این خطر را بپذیرد.

این نخستین فرماندهی نظامی او بعد از آن کودتای نافرجام خواهد بود نتیجه کار نیز به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.

او نیرویی بیست و دو هزار نفره را برای بازیابی آنچه اعتقاد دارد متعلق به آلمان است به راین لند اعزام می‌کند، اعزام نیرویی که مانند قماری بزرگ است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۵۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان