دانلود و خرید کتاب رازهای فن بیان مهدی مینایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رازهای فن بیان اثر مهدی مینایی

کتاب رازهای فن بیان

معرفی کتاب رازهای فن بیان

کتاب رازهای فن بیان نوشتهٔ مهدی مینایی است و انتشارات آفرینش مهر آن را منتشر کرده است. آموزش تخصصی فن‌بیان و سخنوری با تمرین‌های کامل (مبتدی تا پیشرفته)؛ فن‌بیان در بازیگری، گویندگی، دوبله، مجریگری و گزارشگری، خوانندگی و کسب‌وکار در این کتاب گنجانده شده است.

درباره کتاب رازهای فن بیان

فن بیان به معنی راه و روش و تکنیک است و فن بیان را می‌توان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌هایی بر شمرد که با فراگیری و به‌کارگیری آنها می‌توان به بیانی مناسب و موثر دست یافت. از آنجا که ما انسان‌ها موجوداتی اجتماعی و ارتباطی هستم، بیان مناسب لازمهٔ ارتباط انسانی به شمار می‌رود. بیان خوب و موثر ابزاری برای پیشبرد اهداف در زندگی خانوادگی و حرفه‌ای است. مهارتی که مجهزشدن به آن لازمه ارتباطات موثر به شمار می‌آید و این امر بستگی به این دارد که تا چه اندازه از هنر سخن گفتن برخوردار باشیم و فن بیان خود را پرورش دهیم.

برخی از افراد وقتی دچار استرس می شوند، زنجیره‌ای از واکنش‌های فیزیولوژیک در آنها ایجاد می‌شود. برای مثال صدای آنها می‌لرزد، پیشانیشان عرق می‌کند. رنگ صورتشان برافروخته می‌شود و این واکنش‌های فیزیولوژیک، تغییر سرعت صحبت‌کردن است. سخنوری که تند و با عجله صحبت می‌کند، استرس و یا بی مهارتی خود را نشان می‌دهد. تند و با عجله صحبت‌کردن، دو ایراد اساسی دارد. یکی آنکه شنوندگان، به استرس سخنران پی می‌برند و دیگر آنکه این استرس به شنوندگان نیز منتقل می‌شود و قدرت برداشت، آنها را کاهش می‌دهد. همچنین باید در نظر گرفت که برخی از افراد توانایی تحلیل خیلی سریع را ندارند. این بدان معنی است که سریع صحبت کردن درک مطلب توسط آنها را کاهش می‌دهد.

کتاب رازهای فن بیان به خوانندگان کمک می‌کند تا به رموز فن بیان پی ببرند و عیب‌های خود را برطرف سازند.

مهدی مینایی بیش از ۲۰ سال فعالیت مستمر در نویسندگی و کارگردانی برترین برنامه‌های تلویزیونی، کارگردانی تئاتر و فعالیت در رادیو به عنوان کارگردان و نویسنده، انتخاب به عنوان بهترین کارگردان تلویزیونی صداوسیما (۱۳۹۰)، مدرس متد نوین در فن بیان و گویندگی و بازیگری و مجری‌گری داشته است.

کتاب رازهای فن بیان و سخنوری حاصل سال‌ها تجربه و فعالیت مستمر وتحقیق و مشاوره از اساتید حوزه فن بیان و هنرمندان و استفاده از منابع و تجربیات همکاران مجری و گویندگان صاحب نام صداوسیماست. 

خواندن کتاب رازهای فن بیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

آموزش و مطالب بیان‌شده در این کتاب مورد توجه و عنایت علاقه‌مندان به حوزه فن بیان قرار می‌گیرد. اگر هزاران هنر داشته باشید، تا زمانی که نتوانید به خوبی سخن بگویید و فن بیان مناسب داشته باشید، نمی‌توانید آن را به دیگران نشان دهید.

بخشی از کتاب رازهای فن بیان

«یادگیری مهارت‌های کلامی نقش بسیاری مهمی در روابط روزمره ما دارد و همه ما می‌دانیم که قسمت اعظمی از زندگی ما را همین روابط روزمره تشکیل می‌دهد. در کشورهای خارجی مانند سوئد، نروژ، آمریکا، آلمان توجه ویژه‌ای به مهارت‌های کلامی شده است، به طوری که در تمامی مدارس و دانشگاهها این درس به صورت آکادمیک تدریس می‌شود.

همه ما دوست داریم در هر زمان، به خصوص در شرایطی که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، بهترین نوع بیان و کلمات را برای بیان منظور خود و برقراری ارتباط انتخاب کنیم.

آموزش گویندگی تنها بر روی نوع لحن و کلمات شما تاثیرنخواهد داشت، بلکه در زمینه‌های تمرینات صدا سازی و فن بیان، تقویت صدا، چگونگی تقویت حنجره، نوع ادای کلمات، تمرینات تنفسی، نحوهٔ اجرا و بسیاری از موارد دیگر می‌پردازد و شما را در مدت زمان کوتاهی به یک گوینده حرفه‌ای تبدیل خواهد نمود.

فن بیان به شیوه‌ها و روش‌های صحیح و اصولی استفاده کردن از کلمات، در موقعیت‌های صحیح و در زمان لازم گفته می‌شود، این سیستم به شما به عنوان یک سخنور، گوینده، مجری و حتی خواننده کمک خواهد نمود تا در شغل و حرفه خود بهترین باشید و زیبا سخن گفتن از ویژگی‌ها بارز در شما خواهد بود. وقتی ما توانستیم منظورمان را به مخاطبمان، همان طور که در ذهنمان هست منتقل کنیم و طرف مقابلمان هم به درستی متوجه قضیه شود، گام بلندی در جهت ارتباط موثر خودمان برداشتیم و بدون شک مهارت خوبی در سخن گفتن داریم.

حالا هر چقدر بهتر و مسلط‌تر بتوانیم صحبت کنیم و در زمان‌ها و مکان‌های مختلف که شاید فشارهای روحی و ذهنی خاصی هم روی ما می باشد با دیگران ارتباط درست‌تر برقرار کنیم، به همان اندازه مهارت در فن بیانمان داریم. پس فن بیان یعنی توانایی صحبت کردن در هر زمان مکان و هر شرایطی متناسب با مخاطبمان.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

حجم

۷۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان