دانلود و خرید کتاب بررسی و تحلیل محتوای شخصیت اجتماعی - روانی خسرو و شیرین مرضیه مقیمی کاخکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی و تحلیل محتوای شخصیت اجتماعی - روانی خسرو و شیرین اثر مرضیه مقیمی کاخکی

کتاب بررسی و تحلیل محتوای شخصیت اجتماعی - روانی خسرو و شیرین

انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی و تحلیل محتوای شخصیت اجتماعی - روانی خسرو و شیرین

کتاب بررسی و تحلیل محتوای شخصیت اجتماعی - روانی خسرو و شیرین نوشتهٔ مرضیه مقیمی کاخکی است. انتشارات کلیدپژوه این کتاب پژوهشی و ادبی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بررسی و تحلیل محتوای شخصیت اجتماعی - روانی خسرو و شیرین

نظامی گنجوی داستان عاشقانهٔ «خسرو و شیرین» را به‌سفارش یک شاه سلجوقی به نام «سلطان ارسلان» سرود. سلطان از نظامی خواسته بود که داستانی عاشقانه بسراید، اما موضوع آن را مشخص نکرده بود. نظامی داستان خسرو و شیرین را انتخاب کرد که در همان ناحیهٔ محل زندگی او رخ داده بود. این منظومه که مشتمل بر ۶۵۰۰ بیت است، داستان عشق خسرو پرویز، پادشاه ساسانی و شاهزادۀ ارمنی، شیرین را که بعدها ملکۀ ارمنستان می‌شود، روایت می‌کند. در خلال این منظومه، خواننده از یک روی شاهد ماجرای دلدادگی خسرو با همۀ ظلم‌ها و فسادش است و از سوی دیگر فرهاد عاشق پاکدل را می‌بیند که چگونه با درد عشق، ناجوانمردانه در راه شیرین جان می‌بازد. این داستان عاشقانه، قصۀ تلخی‌ها و سختی‌ها و جدایی‌ها است که با مرگ غم‌انگیز خسرو و شیرین پایان می‌یابد.

کتاب بررسی و تحلیل محتوای شخصیت اجتماعی - روانی خسرو و شیرین به ما نشان داده است که با بررسی آثار بزرگ ادبی می‌توان به نکات ظریف اجتماعی در کنار آن پی برد. زن به‌عنوان یک شخصیت تأثیرگذار در زندگی اجتماعی از آغاز آفرینش همواره در کانون توجه همهٔ مردم‌پژوهان و جامعه‌شناسان و دیگر گروه‌های اجتماعی بوده است؛ همچنین بررسی شخصیت چندبعدی خسرو که دربردارندهٔ صفات متعدد و گاه متناقص است، اثبات می‌کند که خسرو یک شخصیت پیچیده دارد و همین نکته عامل تأثیرگذاری و ماندگاری این شخصیت در تاریخ ادبیات فارسی است. تحلیل و بازخوانی روایت‌های کهن منظوم و منثور بر اساس نظریه‌های جدید، می‌تواند در شناخت بیشتر و عمیق‌تر ‌این آثار مؤثر واقع شود. گفته شده است که در ‌حوزهٔ ‌جامعه‌شناسی ‌ادبیات‌ در‌ ایران، ‌کار‌ بسیار‌ کم‌ انجام ‌گرفته ‌است‌ و‌ اندک‌‌کاری ‌هم‌ ‌‌که ‌انجام ‌گرفته، ‌بیشتر ‌در ‌رشتهٔ ‌ادبیات‌ فارسی ‌صورت ‌گرفته ‌تا ‌در ‌خاستگاه اصلی ‌این‌ حوزه ‌‌‌که‌ جامعه‌شناسی ‌است‌‌. حوزهٔ ‌جامعه‌شناسی ‌ادبیات‌ از ‌رشته‌های ‌جامعه‌شناسی، ‌ادبیات، ‌‌روان‌شناسی، ‌فلسفه، ‌تاریخ، ‌زیبایی‌شناسی ‌و ‌زبان‌شناسی ‌بهره ‌و ‌تأثیر پذیرفته ‌است‌‌‌‌. در این کتاب از زاویهٔ شخصیت‌پردازی، اثر گرانقدر «خسر و شیرین» نظامی گنجوی موردمطالعه و واکاوی قرار گرفته است.

خواندن کتاب بررسی و تحلیل محتوای شخصیت اجتماعی - روانی خسرو و شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات کهن ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان