دانلود و خرید کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد اول) شهرام شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد اول) اثر شهرام شفیعی

کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد اول)

معرفی کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد اول)

کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد اول) نوشتهٔ شهرام شفیعی و تصویرگری سام سلماسی است و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است. ماجراهای آقای خرمالو مملو از قصه‌های جذاب، ساده، پر از خلاقیت و غافلگیری است. از کنار شخصیت­‌ها و ماجراهای این مجموعه نمی‌توان بدون خنده گذشت. جلد اول این مجموعهٔ کمیک‌استریپ چهار داستان بامزه دارد.

درباره کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد اول)

ماجراهای آقای خرمالو کتابی جذاب برای بچه‌هاست و از خواندن آن برای دفعات متعدد خسته نمی‌­شوند. چراکه هر بار متوجه یک نکتهٔ طنزآمیز آن می‌شوند.

چهار داستان مجزای کتاب از پنج شخصیت مشترک برخوردارند: آقای خرمالو، خانم اسفناج و پسرشان کنجد به همراه آقای گلابی و اسب قهوه‌­ای کم‌رنگ حوادثی خنده‌دار و غیرقابل پیش‌­بینی را رقم می‌زنند که تصورشان فقط از ذهن نویسنده‌­ای توانا بر­می‌­آید: بچه­‌ها به­‌سادگی باور می­‌کنند که خرّوپفِ آقای گلابی آن‌قدر شدید است که آقای خرمالو می‌­تواند از زیر پتو رد شود. 

داستان نخست، به کلّ ماجراهای آن شب اختصاص دارد. تمام ایده‌­های درخشان، همچون حرکت مهره‌­های شطرنج با خرّوپفِ آقای گلابی و شکست آقای خرمالو در بازی عجیب و تمام طرح‌­های هوشمندانه­ٔ دیگر، به فاجعه‌­های مضحکی منجر می‌­شوند که بدون آسیب یا تنش و خشونت به پایان می‌­رسند و در­عین­‌حال، رغبت مخاطب دبستانی را به ادامهٔ کتاب جلب می­‌کند.

«آمپول» طنز موقعیتی است که از ترس آقای خرمالو و ترفندهای او برای فرار شکل می‌­گیرد. او راه‌­هایی را امتحان می­‌کند که به عقل جن هم نمی‌رسد اما در پایان شکست می­‌خورد.

شخصیت­‌های بزرگسال کتاب، به‌ویژه شخصیت اصلی، آیینه‌­ای از اشتباه‌­ها، ترس­‌ها و شکست­‌هایی هستند که ما سعی می­‌کنیم از چشم فرزندان خود، دور نگه داریم. شهرام شفیعی با نمایش این ضعف‌­ها به شکلی فانتزی بچه‌­ها را می‌­خنداند.

«فروشگاه» اوج حماقت­‌های روزمره­ٔ اغلب خانواده‌­ها را در زمان خرید از فروشگاه‌­های بزرگ نشان می­‌دهد و تصویرها، عصبانیت و آزردگی امان اسفناج و سرخوشی بقیه را به نمایش می‌­گذارند.

اوج تخیل پدید­آورندگان در چهارمین و آخرین داستان، اتفاق می­‌افتد. «خرابی» با عنوان نامعمول خود، سفری تفریحی به کلبه­ٔ کوهستانی را به فاجعه‌­ای در جزیره تبدیل می‌­کند. طوری‌­که مخاطب نمی­‌تواند از این­که به جای آن‌ها نیست، نفس راحت نکشد و در آخرین بخش، همدل با کاراکترها برای نجات از خانه­ٔ آقای برف‌آبادی و رفتن به هتل، شاد نشود.

خواندن کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان ۸ تا ۱۱ سال است.

درباره شهرام شفیعی

شهرام شفیعی در سال ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. تحصیلات خود را در رشتهٔ ادبیات فارسی به انجام رسانده است. او به‌عنوان سر ویراستار در مطبوعات و گاهی به عنوان ویراستار کتاب فعالیت‌هایی داشته است و در این زمینه تاکنون حدود ۱۰۰ کتاب را ویراستاری کرده است. همچنین به‌عنوان نویسنده با نشریات متعددی همکاری دارد. او تاکنون از ۲۰ جشنواره جایزه دریافت کرده است: در جشنواره برگزیدهٔ ادبیات کودک و نوجوان برگزیدهٔ اصلی ۲۰ سال ادبیات داستانی و همچنین کتاب خروس سبز و درخت گلابی برگزیدهٔ اصلی کتاب دفاع مقدس شده است. شفیعی در طنزهایی که محتوای بیشتر آن‌ها مسائل سیاسی و اجتماعی‌اند، کژی‌ها و نارسایی‌های اجتماعی و سیاسی را با زبان طنز به سخره می‌گیرد و زیبا انتقاد می‌کند تا کژی‌های اجتماعی به رسایی گرایش یابد. زبان وی رساست و از نثر زیبا و فخامت استوار ادبی برخوردار است. از جمله آثار اوست: آقا بالای دست گنده، ماه در چاه (در خصوص زندگی نامه حضرت علی(ع))، من فکر می کنم، خیمه خاموش (در رابطه با کربلا)، داستان بلند طنز عشق خامه‌ای، مجموعهٔ سه جلدی ماجراهای پاشنه طلا، مجموعه داستان آوازهای پینه بسته، ماجراهای سلطان و آقاکوچول و داستان فا که نام آن را از نُت موسیقی گرفته و به شیوهٔ طنز تلخ است و نگاه خاصی به مسائل اجتماعی دارد.

شهرام شفیعی در سی‌­امین سال نویسندگی خود، کتاب ماجراهای آقای خرمالو را نوشت.

کارنامهٔ طولانی و افتخار­آمیز نویسنده، نشان می­‌دهد کودکان و دنیای­شان را به‌خوبی می­شناسد. سردبیر سابق گروه نشریات رشد (مجموعه مجلاتی که توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌­آموزان منتشر می­‌شود) راه جلب توجه و خنداندن بچه­‌ها را به خوبی می‌­داند و مهارتی دارد که کمتر نویسنده‌­ای از آن برخوردار است. این تبحر در مجموعهٔ «ماجراهای آقای خرمالو» با تصاویر خاص سام سلماسی کنار هم قرار گرفته تا گونه‌­ای خاص، جدید و خوشایند از کمیک استریپ را ارائه دهد.

شهرام شفیعی با خلق ده‌­ها اثر طنز، بحق سفیر لبخند بچه ها لقب گرفته و مخاطبانش سال‌هاست که قصه‌­های دوست­‌داشتنی او را دنبال می‌کنند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان