دانلود و خرید کتاب هیولای ماریلین میشل نودسن ترجمه سمیرا کمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هیولای ماریلین اثر میشل نودسن

کتاب هیولای ماریلین

نویسنده:میشل نودسن
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هیولای ماریلین

کتاب هیولای ماریلین نوشتهٔ میشل نودسن و ترجمهٔ سمیرا کمالی است و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هیولای ماریلین

بچه‌­­های زیادی در زمان ورود به مدرسه یا محیط­‌های جدید دیگر با چالش ارتباط برقرار کردن با دیگران مواجه می‌­شوند. در آغاز هر سال تحصیلی در هر کلاس، کودکی هست که دوستی ندارد و تنهاست و چه‌­بسا تا آخر سال همینطور باقی ­بماند. کتاب شیرین، هیجان­‌انگیز و امیدبخش هیولای ماریلین به این دسته­ و همه­ٔ بچه‌­هایی که از ورود به جمع‌­های جدید می‌­ترسند، کمک می­‌کند تا خود را تک و تنها نبینند، تصور نکنند که فقط آن‌ها چنین مشکلی دارند و هیچ راه حلی در اختیارشان نیست.

هیولای ماریلین مهارت مهمی را آموزش می‌دهد اما برخلاف بیشتر آثار مشابه، در دستهٔ آثار فانتزی قرار دارد. در متن کتاب هیچ اشاره­ٔ مستقیمی به موضوع دوستی یا دوست­یابی نشده ­است. هم‌کلاسی­‌های ماریلین به‌­عنوان آخرین مد، به دنبال هیولای خود می‌­گردند و پدیدآورندگان خلاق اثر، در جای جای کتاب، موقعیت‌­های آشنایی و شکل و قیافه­ٔ بامزه و مهربان هیولاها را به تصویر کشیده‌­اند. در این میان، فقط قهرمان ما هیچ هیولایی ندارد. واکنش دلگرم­‌کننده­ و پذیرای پدر و مادر باعث می‌­شود تا ماریلین به جست‌وجو ادامه دهد و برای حرف­‌های خبیثانه­ٔ برادر بزرگش اهمیت قائل نشود.

بیان احساسات مختلف در مراحل متعدد کتاب، بسیار جالب توجه است. به‌­عنوان مثال، نویسنده، واماندگی ماریلین و قرار گرفتن او در موقعیت انکار را نیز مطرح کرده. ولی در ادامه صادقانه نوشته: «اما آنها خیلی عالی بودند. ماریلین می­‌توانست ببیند که عالی­‌اند. او بیش از آنکه بتواند به زبان بیاورد، یک هیولا می­‌خواست.»

هیولای ماریلین اثری امیدبخش برای کودکان است. کودکان دبستانی به راحتی می­‌توانند با قهرمان، هم‌ذات‌پنداری کنند و در سفر طولانی او شریک شوند. 

میشل نودسن، پیش از این، با «شیر کتابخانه» به کودکان معرفی شده است.

خواندن کتاب هیولای ماریلین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب یک یادآوری صمیمانه برای دنبال‌کردن رویاهاست و برای بزرگسالان نیز به اندازه­ٔ مخاطبان اصلی، می‌­تواند الهام‌­بخش و آموزنده باشد. اگر پدر و مادر یا مربی هستید با دقت در رفتار شخصیت‌­های بزرگسال کتاب، می‌­توانید راه تربیت مسئولانه و در عین حال، بدون ایجاد وابستگی را به وضوح بینید و با خیال راحت آن را در اختیار کودک قرار دهید تا خود، به برداشت شخصی دست پیدا کند.

بخشی از کتاب هیولای ماریلین

«ماریلین وسط دشت توقف کرد. چشم‌هایش را بست و بی حرکت ایستاد. فکر کرد یک آواز زیبا بخواند، مثل آنخایی که بعضی وقت‌ها شاهزاده خانم‌ها در فیلم‌ها می‌خوانند، از آن‌هایی که باعث می‌شود همه حیوانات کوچک بیایند و روی شانه‌هایشان بنشینند. آن وقت یک نفس عمیق کشید و با صدای بلند فریاد کشید: تو کجایی؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

قیمت:
۲۲,۲۰۰
تومان