دانلود و خرید کتاب راهنمای خرید حسین رمضانی خردمردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای خرید اثر حسین رمضانی خردمردی

کتاب راهنمای خرید

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای خرید

کتاب راهنمای خرید؛ بر اساس اطلاعات روی بسته‌بندی؛ شناخت آسان کالاهای اصلی و تقلبی نوشتهٔ حسین رمضانی خردمردی است و انتشارات فرهنگ صبا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای خرید

زندگی در دوران جدید با خرید پیوندی تنگاتنگ دارد؛ به گونه‌ای که دست‌کم خرید برخی از اقلام کالاهای اساسی، یکی از فعالیت‌های روزانه هر خانوار شهری امروزی محسوب می‌شود. با اینکه گسترش صنعت و تجارت و تنوع فراوان محصولات، آگاهی کامل و تبحر هر فرد در شناخت کالاها را عملاً غیرممکن ساخته است، آگاهی نسبی و شناخت کلی کالاها، هنگام خرید و انتخاب نهایی، به آسانی ممکن است؛ زیرا اطلاعات ضروری هر کالا، برای فرد فرد خریداران یا مصرف‌کنندگان، از طریق رسانه‌ای به نام «بسته‌بندی» منتشر می‌شود.

امروزه کمتر کالایی بدون بسته‌بندی عرضه می‌شود. بسته‌بندی، علاوه بر فواید ذاتی خود، از قبیل نگهداری و حفاظت از محصول و آسان کردن حمل و نقل و انبارداری، اطلاعات لازم درباره شرکت تولیدکننده، کشور محل تولید یا صادرکننده، کیفیت محصول، مواد تشکیل‌دهنده، مشخصات فنی و شیمیایی، تاریخ مصرف، قیمت، شیوه مصرف و نگه‌داری صحیح و... را در قالب آرم، علامت‌ها، اعداد و جداول و... به خریدار و مصرف‌کننده نهایی ارائه می‌دهد؛ بنابراین، در صورت دقت خریدار یا مصرف‌کننده، بسته‌بندی می‌تواند به کسب یک شناخت کلی از محصولات مختلف کمک کند.

از آنجا که خرید کالای مصرفی، ضمن رفع نیازهای اساسی؛ مانند خوراک و پوشاک و... با سلامتی انسان ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتباط دارد و حتی مشاهده شده که خرید کالای غیر استاندارد، گاهی به قیمت جان مصرف‌کننده و اعضای خانواده‌اش تمام شده است، اطلاع‌رسانی بیشتر به مصرف‌کنندگان ضرورت می‌یابد؛ اما به رغم این ضرورت، تاکنون کتابی درباره این موضوع که اطلاعات تخصصی مربوط را به زبان ساده برای مصرف‌کنندگان بازگو کند، تدوین نشده است. کتاب راهنمای خرید دقیقا به همین هدف نوشته شده است.

برای این منظور، در این کتاب، اطلاعاتی که «انتخاب درست در خرید کالاهای مصرفی» را برای خریدار آسان می‌کند، گردآوری شده است؛ یعنی با توضیح اطلاعاتی که روی بسته‌بندی بسیاری از کالاهای مصرفی درج شده است، فرد را در موقعیت «انتخاب آگاهانه» قرار داده و وی با آگاهی از مطالب مطرح شده در این کتاب و دانسته‌ها و معلومات خود، می‌تواند خریدی موفق، با احساس خشنودی بیشتر، داشته باشد.

خواندن کتاب راهنمای خرید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

با توجه به اهمیت ارتقای فرهنگ مصرفی و بهبود هرچه بیشتر رفتار خرید در جامعه ایرانی، مطالعهٔ این کتاب که «انتخاب درست در خرید کالاهای مصرفی» را برای خریدار آسان می‌کند، به عموم علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب راهنمای خرید

«منظور از مهارت‌های خرید، مجموعه آگاهی‌ها، رفتارها، اصول و قواعد خاص مرتبط با خرید است که به خریدار کمک می‌کند تا پول مورد نظر خود را برای ضروری‌ترین، بهترین و مناسب‌ترین گزینه مورد نیاز صرف کند و در نهایت، از خریدش رضایت کافی داشته باشد و راه‌های جبران اشتباهات احتمالی را نیز بلد باشد؛ یعنی اگر احتمالاً در هنگام خرید، اشتباهی رخ داده، در زمان مناسب متوجه شده و نسبت به اصلاح آن (تعویض، پس دادن یا کسر مابه‌التفاوت و...) اقدام کند.

مهارت‌های خرید به یک خریدار امکان می‌دهد تا با تأمل در این که:

۱- چه جنسی را،

۲- به چه دلیلی،

۳- به چه اندازه، مقدار یا تعدادی،

۴- با چه کیفیتی،

۵- به چه قیمتی،

۶- در چه زمانی،

۷- به چه شیوه‌ای،

۸- از چه جایی،

۹- و از چه فروشگاه یا فروشنده‌ای،

خریداری کند. در حقیقت مهارت‌های خرید به خریدار کمک می‌کند منابع محدود خود را به صورت بهینه هزینه کند. به بیانی بهتر، یک خریدکننده ماهر، قبل از هر اقدامی برای خرید، در این مسائل تأمل می‌کند که «به چه کالا یا محصولی نیاز دارد»، «این کالا یا محصول چه فواید و کارکردهایی برایش دارد»، «چه اندازه، مقدار یا تعداد از آن کالا، نیاز مورد نظر او را تأمین می‌کند»، «جنس مورد نظر، برای تأمین نیازهای او چه کیفیتی باید داشته باشد»، «قیمت‌های فعلی آن چند است»، «در چه زمانی اقدام به خرید کند، هم نیازش برطرف می‌شود و هم قیمت آن کالا مناسب‌تر خواهد بود»، «چنین کالایی با آن مشخصات را به چه شیوه‌ای خریداری کند؛ نقد، اقساط یا سری یا یکی، یکی» و «از کجا و از کدام فروشگاه بخرد» تا مطمئن‌تر و به صرفه‌تر باشد؟

با این وصف، مهارت در خرید، یک امر نسبی است و هر چند در برخی از افراد، استعداد ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد، هر کسی می‌تواند با افزایش آگاهی‌ها، دقت بیشتر و انتخاب عقلانی‌تر و به کار بردن معلومات خود، در این زمینه بیش از گذشته خود، توفیق یابد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
فرمود: یا علی! امّت من بعد از من گرفتار فتنه خواهد شد.... یا علی! این مردم فریفته دارایی‌های خود شوند و از این که دین خدا را پذیرفته اند، بر خداوند منت نهند و رحمت او را تمنّا کنند و از خشم او، خود را در امان پندارند. با شبهه‌های دروغ و هواهای سهوآمیز، «حرام خدا را حلال شمارند» و «شراب را نبید نام نهند و حلال کنند» و «ربا را عنوان خرید و فروخت دهند» و «رشوه را هدیه خوانند»!
هدی✌
همه زندگی آدم و بنی‌آدم همین است! «انتخاب»؛
هدی✌

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان