دانلود و خرید کتاب سبک زندگی و فضای مجازی محسن جمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سبک زندگی و فضای مجازی اثر محسن جمالی

کتاب سبک زندگی و فضای مجازی

نویسنده:محسن جمالی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سبک زندگی و فضای مجازی

کتاب سبک زندگی و فضای مجازی نوشتهٔ محسن جمالی است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سبک زندگی و فضای مجازی

همانند سایر پدیده‌های نوظهور، در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز تعریف جامعی که مورد قبول همگان باشد وجود ندارد. آنچه مورد توافق است امکان برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری محتوا در این گونه شبکه‌ها از طریق ایجاد یک پروفایل و مرتبط‌کردن آن با دیگران به منظور ساختن یک شبکه شخصی است.

در دوران معاصر، هم خود شبکه‌های اجتماعی مجازی رشد قابل توجهی داشته‌اند و هم تعداد کاربران جوانی که این رسانه‌ها به بخش مهمی از زندگی روزمرهٔ آن‌ها تبدیل شده است؛ ویژگی‌های خاص دوران جوانی و رضامندی‌های حاصل از این شبکه‌ها، گرایش جوانان به این رسانه‌ها را تقویت کرده است. رسانه‌های اجتماعی عاملیت مجازی، فردیت مجازی و انتخاب‌گری مجازی را در بین کاربران تقویت می‌‌کنند و به برساخت هویت متکثر و سیال و شکل‌گیری فرهنگی دیجیتال کمک می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی گونه‌ای از الگوهای تماس هستند که در آن‌ها تعامل‌ها و ارتباطات بین عوامل شبکه‌ای توسط یک پایگاه فنی و زیرساخت اینترنت مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. در این شبکه‌ها هدف، علاقه یا نیاز مشترک می‌تواند عنصری پیوند دهنده باشد که باعث می‌شود تا عوامل مرتبط حتی بدون حضور فیزیکی احساس کنند که در یک اجتماع و جمع حقیقی قرار گرفته‌اند.

از سال ۱۹۵۵ تاکنون صدها سایت شبکه اجتماعی با قابلیت‌های مختلف فنی و رویکردهای متنوع اجرایی به وجود آمده‌اند که علایق و رسالت‌های متفاوتی را پشتیبانی می‌کنند. بسیاری از شبکه‌ها افکار شخصی را نشر می‌دهند حال آنکه شبکه‌های دیگر بر ارتباطات خانوادگی، دوستانه، دانشگاهی یا کاری متمرکز می‌شوند، موضوعات خبری مطرح روز را نشان می‌دهند، علایق اعضا را مشخص می‌کنند یا اینکه همهٔ این امور با هم ترکیب می‌شوند؛ اما در حالت کلی می‌توان گفت که طراحی اصلی و پشت پردهٔ تمامی شبکه‌های اجتماعی مجازی مشابه هم بوده و مطابق سیستم گلوله‌برفی عمل می‌کنند. به دنبال یک ثبت‌نام در شبکه می‌تواند برخاسته از میل شخصی یا دعوت یکی از اعضای قبلی صورت گیرد، یک کاربر اقدام به ساختن پروفایل شخصی می‌کند که در آن، مضاف بر اطلاعات مرسوم دموگرافیک نظیر سن، شغل و اطلاعات ارتباطی مثل نام و آدرس، نکاتی دربارهٔ قابلیت‌های خاص، علایق، گرایش‌های فکری و اعتقادی وی نیز درج می‌شود. پس از ایجاد پروفایل و تکمیل مراحل عضویت، کاربران با مشارکت در فضای دوستان خود و با کمک قابلیت‌های چندرسانه‌ای سایت همچون گذاشتن عکس، متن، محتوا یا لینک به محتواهای بیرونی فضای خود را توسعه می‌دهند. 

کتاب سبک زندگی و فضای مجازی به سبک زندگی حال حاضر انسان‌ها در استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد.

خواندن کتاب سبک زندگی و فضای مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سبک زندگی و فضای مجازی

«ظهور سایت‌های شبکه اجتماعی در سال ۱۹۹۵ با سایت همکلاسی که به اعضا کمک می‌کرد دوستان دوران تحصیل در مقاطع ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه را پیدا کنند کلید خورد. در آن زمان کاربران امکان ایجاد پروفایل را نداشتند اما رویکرد این شبکه موفقیت آمیز بود. سپس شبکه اجتماعی سیکس دگریس که طلایه دار پایگاه‌های اجتماعی به معنای مدرن است در سال ۱۹۹۷ به وجود آمد. این شبکه از نخستین پایگاه‌هایی بود که به کاربرانش اجازه ایجاد پروفایل، دعوت از دوستان، سازماندهی گروه و دیدن پروفایل دیگر کاربران را می‌داد. موسسان این سایت معتقدند که این شبکه فراتر از زمان خود بود (بوید و الیسون ، ۲۰۰۸). تا سال ۲۰۰۲ یعنی در دوران طفولیت شبکه‌های اجتماعی مجازی، وب سایت‌های شبکه اجتماعی دیگری با امکانات جدید همچون ایسین اونیو، میگنته، بلک پلانت، کای ورلد و غیره پدید آمدند که افراد را به ایجاد صفحات تخصصی، شخصی، حرفه‌ای و دوستیابی ترغیب می‌کردند؛ اما دوران رشد و فراگیر شدن آنها با نسل جدید این شبکه‌ها از سال ۲۰۰۱ با پدید آمدن سایت‌هایی چون ریز و فریندستر (۲۰۰۲) در امور تجاری، لینکیدین برای تجار حرفه‌ای، مای اسپیس برای سرگرمی و امور هنری و کوچ سرفینگ در امور مسافرت (۲۰۰۳)، فیس‌بوک برای دانشجویان هاروارد، اورکات برای دوستان دوران تحصیل، فلیکر در حوزه هنری، داگستر برای سگ‌ها و کتستر برای گربه‌ها (۲۰۰۴)، یوتیوب برای فیلم و عکس، یاهو ۳۶۰، ببو و سانگ برای ارتباط عموم (۲۰۰۵)، مای چرچ برای مسیحیان و فیس‌بوک برای عموم (۲۰۶) و در آخر نیز شبکه‌ی اجتماعی وایبر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان