دانلود و خرید کتاب نقش ترمه بر پاره های مه محمد شکیبادل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش ترمه بر پاره های مه اثر محمد شکیبادل

کتاب نقش ترمه بر پاره های مه

معرفی کتاب نقش ترمه بر پاره های مه

کتاب نقش ترمه بر پاره های مه نوشتهٔ محمد شکیبادل است. انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر نگاهی به بخشی از کارنامهٔ فیلم‌سازی اصغر فرهادی انداخته است.

درباره کتاب نقش ترمه بر پاره های مه

فصل اول کتاب نقش ترمه بر پاره های مه «روايت پنهانی در فراسوی مه» نام دارد و فصل دوم آن «كنكاش در نقش‌های رنگ باخته». در ابتدای کتاب حاضر خلاصه‌ای از قصهٔ فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساختهٔ اصغر فرهادی آورده شده است؛ سپس نویسنده در مقدمه‌ای از هنر و اثر هنری سخن گفته و دربارهٔ اصغر فرهادی نیز توضیحاتی ارائه کرده است.

اصغر فرهادی در دههٔ ۱۳۵۰ به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه تهران (دانشکدهٔ هنرهای زیبا) در رشتهٔ تئاتر آغاز کرد و مقطع فوق‌لیسانس را نیز در دانشگاه تربیت مدرس در رشتهٔ سینما خواند. فرهادی کار حرفه‌ای خود را با تولید سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد و سپس به سینما روی آورد. فیلم‌های سینمایی او موفقیت‌هایی جهانی کسب کرده‌اند.

محمد شکیبادل کوشیده است تا در کتاب حاضر بخشی از کارنامهٔ سینمایی این فیلمساز جهانی را تحلیل و بررسی کند.

خواندن کتاب نقش ترمه بر پاره های مه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر سینما پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب نقش ترمه بر پاره های مه

«همچنين جدايی نادر از سيمين، موفقيتش را از پرداختن بـه جزئيـات زندگی و ظرافتی می‌گيرد كـه در انتخـاب مـسائل دم‌دسـتی و معمـولی زندگی آدم‌ها به خرج داده است. جدايی نادر از سيمين رويكردی مـستند گونه و اعجاب‌انگيز، در تصوير كردن مسائلی دارد كـه در نگاه آغازين چندان مهم نيستند؛ اما در بستر روايت قصه، اهميت می‌یابند و بـر ابعـاد متفاوتی از انديشه و فرهنگ اثر می‌گذارند؛ همچون نگرش، جهان بينی، ايدئولوژی و عواطف آدم‌ها و موضع گيری و انفعال آن‌ها در بزنگاه‌هایی كه در تقابل با ارزشهايشان يا منافعشان قرار می‌گيرد.

با اين همه، پرداختن به موضوع فيلم و شناخت محور اصـلی روايـت در داستان فيلم، كار دشواری است. تعيين تكيه‌گاهی كه فرهادی با اتكاء بر آن قصه‌اش را روايت می‌كند در اين درام چند لايه و تو در تو، كـاری هول‌انگيز است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان