دانلود و خرید کتاب ظهور شیعه در سخن پیامبر (ص) ناصر باقری بيدهندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ظهور شیعه در سخن پیامبر (ص) اثر ناصر باقری بيدهندی

کتاب ظهور شیعه در سخن پیامبر (ص)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ظهور شیعه در سخن پیامبر (ص)

کتاب ظهور شیعه در سخن پیامبر (ص) نوشته ناصر باقری بید هندی است. این کتاب را انتشارات خادم‌الرضا (ع) منتشر کرده است.

درباره کتاب ظهور شیعه در سخن پیامبر (ص)

کلیدواژه‌ها و مفاهیمی در تاریخ و شریعت اسلام وجود دارند که می‌بایست در معانی نهفته در آنها اندیشید؛ زیرا این واژه‌ها با عقاید، احکام و سیره ارتباط دارند. یکی از این واژه‌ها شیعه است که شناخت آن، از ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل اعتقادی است. درباره تاریخ تکون و تشکیل تشیع و تسمیه پیروان علی (ع) به شیعه، اختلاف است و هر یک از نویسندگان بر اساس برداشت خود، آن را به موضوعی مربوط می‌دانند.

در نوشتاری که پیش رو دارید، در صدد آنیم که بگوییم تشیع، پدیده‌ای عارضی و ساختگی نیست؛ بلکه حرکت گروهی از مسلمانان بود که حقیقت آن از زمان رسول خدا پدیدار گردید و پس از حوادثی چون قتل عثمان، وجهه رسمی و سیاسی آن نمایان و در زمان مختار تقویت شد.

خواندن کتاب ظهور شیعه در سخن پیامبر (ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به شیعه مناسب است.

درباره ناصر باقر بید هندی

ناصر باقر بید هندی در سال ۱۳۳۷ در قم متولد شده است. او استاد، نویسنده، محقق، مصحح، مؤلف و محقق حوزه دین، احیای متون، رجال و تراجم است. وی بعد از گذراندن تحصیلات جدید، به سبب علاقه‌ای که به اهل‌بیت و روحانیت اصیل شیعه داشت، در سلک روحانیت درآمد و در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی، تا مرحله سطوح عالیه را با موفقیت پشت سر گذاشت. پس از آن، در دروس خارج آیات عظام «سید‌ ‎محمد روحانی»، «فاضل لنکرانی»، «مکارم شیرازی»، «مشکینی»، «جعفر سبحانی» و... شرکت نمود و بهره‌مند شد.

در ضمن، دروس منطق و فلسفه را از استادان گرامی، «یحیی انصاری»، «گرامی»، «دکتر احمد بهشتی» و تا حدودی «آیت‌الله حسن‌زاده آملی» آموخت و در بحث اخلاق از محضر آیت‌الله مظاهری سود گرفت. وی همگام با تحصیلات حوزوی در سطوح متوسطه و عالیه، به پژوهش و تحقیق روی آورد و تاکنون ده‌ها کتاب و رساله در موضوعات مختلف، به زبان فارسی و عربی از خود به یادگار گذارده است. او همچنین در امور قضایی نیز خدمات شایان توجهی داشته است.

وی به‌منظور تحقیق و پژوهش به کشورهای پاکستان، افغانستان، لبنان، عربستان و عراق سفر نمود و از سوی مراکز علمی مورد تشویق و ترغیب قرار گرفت.

بخشی از کتاب ظهور شیعه در سخن پیامبر (ص)

شیعه در اصطلاح

واژه «الشیعه» در عرف مسلمانان عصر ما به‌صورت اسم خاص درآمده است و به آن عده از مسلمانان گفته می‌شود که علی را خلیفه و جانشین بلافصل رسول خدا می‌دانند و معتقدند که امام و جانشین پیامبر از طریق نص شرعی تعیین می‌شود و امامت حضرت علی و سایر امامان شیعه نیز از طریق نص شرعی ثابت شده است.

این نام برای پیروان اهل‌بیت ما به حدی مشهور شده که وقتی واژۀ «شیعه» بر زبان جاری می‌شود، بی‌درنگ پیروان علی به ذهن می‌آیند. علامه نامی شیخ محمدجواد مغنیه می‌نویسد: تشیع عبارت است از ایمان به وجود نص از جانب پیامبر اکرم بر امامت امام علی و خلافت او؛ بدون آن که در حق او با فرزندانش غلو شده باشد ...

ابن خلدون مغربی (م ۸۰۸ ه) واژه شیعه را از نظر لغوی و معناشناختی شرح داده و گفته است: باید دانست که شیعه در لغت به معنای همراه و پیروان است و در عرف فقیهان و متکلمان خلف و سلف، بر پیروان و اتباع علی و پسران او خدا از ایشان خشنود باد اطلاق می‌شود؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۸۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان