دانلود و خرید کتاب مفاهیم پیشرفته در حسابداری صنعتی زهره ابونوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفاهیم پیشرفته در حسابداری صنعتی اثر زهره ابونوری

کتاب مفاهیم پیشرفته در حسابداری صنعتی

معرفی کتاب مفاهیم پیشرفته در حسابداری صنعتی

کتاب مفاهیم پیشرفته در حسابداری صنعتی نوشته زهره ابونوری و منصوره قشعری و عارف قعشری و سید علیرضا پورمرادی است. این کتاب را انتشارات نوروزی منتشر کرده است.

درباره کتاب مفاهیم پیشرفته در حسابداری صنعتی

در بسیاری از صنایع در یک فرایند مشترک، دو یا با چند محصول مختلف تولید می‌شود. برای مثال در صنعت نفت از استخراج و پالایش نفت خام، محصولات مختلفی از قبیل بنزین، گازوئیل و نفت تولید می‌گردد. زمانی که از یک فرایند تولیدی، بیش از یک محصول پدید می‌آید، به محصولات تولید شده، محصولات مشترک گفته می‌شود، غالیه محصولات مشترک را بر حسب ارزش اقتصادی آنها درجه‌بندی می‌کند.

خواندن کتاب مفاهیم پیشرفته در حسابداری صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب اصول مالیه عمومی برای افرادی که به علم حسابداری علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب مفاهیم پیشرفته در حسابداری صنعتی

حسابداری محصولات فرعی محصولات فرعی محصولاتی هستند که به طور هم‌زمان با محصولات پرارزش یا محصولات اصلی تولید می‌شوند ولی در مقایسه با محصولات اصلی، ارزش فروش کمتری دارند. شناسایی و هزینه‌یابی محصولات فرعی معمولاً به دو روش انجام می‌گیرد که عبارت‌اند از:

الف) شناسایی محصولات فرعی در زمان فروش

در این روش محصولات فرعی با حداقل اهمیت در نظر گرفته می‌شود بنابراین تا زمان فروش هیچ در آمدی ثبت نمی‌شود. سود خالص محصول فرعی مساوی است با در آمد واقعی فروش منهای همه هزینه‌های واقعی بعد از نقطه تفکیک و هزینه اداری و فروش محصول فرعی، در این روش سود خالص حاصل از فروش محصولات فرعی می‌تواند به سه حالت زیر در صورت سود و زیان نشان داده شود:

۱- افزودن به درآمد فروش محصولات اصلی به‌عنوان سود فروش محصول فرعی

۲- افزودن به سایر در آمدها

۳-کاستن از بهای تمام شده کالای فروش رفته محصولات اصلی

ب-شناسایی محصولات فرعی در زمان تولید زمانی که سود خالص محصولات فرعی بااهمیت باشد، مدیریت، محصولات فرعی را در زمان تولید شناسایی و ثبت خواهد نمود. ارزش برآوردی محصول فرعی در صورت سود و زیان نشان‌داده‌شده و جمع هزینه‌های تولید محصولات اصلی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین بهای واحد محصول اصلی، به‌اندازه ارزش مورد انتظار محصول فرعی تولید شده کمتر خواهد بود. برای هزینه‌یابی و شناسایی محصولات فرعی در زمان تولید دو روش وجود دارد که عبارت‌اند از:

۱-روش خالص ارزش بازیافتنی: در این روش ابتدا ارزش فروش مورد انتظار محصول فرعی تولید شده، هزینه‌های بعد از تفکیک و هزینه‌های اداری و فروش کسر می‌شود تا خالص ارزش بازیافتنی محصول فرعی به دست آید. عدد به‌دست‌آمده از جمع هزینه‌های تولید محصولات اصلی کسر می‌گردد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه