دانلود و خرید کتاب ژنوتایپینگ دانه‌ گرده یوجی ایزاگی ترجمه علاء‌الدین کردنائیج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژنوتایپینگ دانه‌ گرده اثر یوجی ایزاگی

کتاب ژنوتایپینگ دانه‌ گرده

معرفی کتاب ژنوتایپینگ دانه‌ گرده

کتاب ژنوتایپینگ دانه‌ گرده نوشتهٔ یوجی ایزاگی و یوشی هیسا سویاما و ترجمهٔ علاء‌الدین کردنائیج است. انتشارات دانشگاه شاهد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. موضوعات ارائه‌شده در این اثر، طیف گسترده‌ای از کاربردهای فن ژنوتایپینگ دانه‌ گرده را که در حال حاضر مورد استفاده قرار دارند، دربرمی‌گیرد. این کاربردها در آیندهٔ نزدیک فزونی خواهند یافت.

درباره کتاب ژنوتایپینگ دانه‌ گرده

کتاب ژنوتایپینگ دانه‌ گرده به خوانندهٔ خود می‌گوید که گرده‌افشانی یکی حساس‌ترین مراحل در زادآوری موفقیت‌آمیز در بازدانگان و نهان‌دانگان به‌شمار می‌رود. تعیین میزان دانه‌ٔ گرده و الگوی توزیع و فراوری آن در خلال زادآوری گیاه می‌تواند به شناخت ما دربارهٔ زیست‌بوم‌ها و تکامل بازدانگان و نهان‌دانگان کمک بسیاری کند. این شناخت، همچنین برای دستیابی به عملکرد بهینه و پایدار محصولات زراعی در کشاورزی و جنگل‌داری مهم است.

سرشت هاپلوئید DNA دانه‌ٔ گرده می‌تواند در زمینهٔ ژنتیک تکامل و تحلیل ژنوم‌ها به کار آید. با وجود این، مشاهدهٔ مستقیم حرکات و جابه‌جایی‌های دانه‌ٔ گرده با‌توجه‌به اندازهٔ کوچک آن امکان‌پذیر نیست. بنابراین عملاً تعیین یا ارزیابی الگوهای جابه‌جایی دانه‌ٔ گرده شدنی نیست. به‌همین‌دلیل، جابه‌جایی‌های دانه‌ٔ گرده از طریق روش‌های غیرمستقیم برآورد شده است و تنها اطلاعات اندکی صرف‌‌نظر از اهمیت آن‌ها در مطالعات زیستی در دسترس است.

پیشرفت‌های اخیر در فنون زیست‌شناسی مولکولی امکان تکثیر یک نسخه یا یک قطعه از DNA را به مقادیر زیاد فراهم کرده است؛ به‌طوری‌که می‌توان ژنوتیپ‌ها را با استفاده از فن واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) شناسایی کرد. زمانی که برای نخستین بار دستور کار فن ژنوتاپینگ دانهٔ گرده را در سال ۱۹۹۶ منتشر کردیم، بیشتر تمرکز کاربرد این فن در زمینهٔ پژوهش‌های گیاه‌شناسی بود. با وجود این، ما قانع شدیم که این فن، توانایی آن را دارد تا افق‌های نوینی را در عرصه‌های مختلف پژوهشی به‌‌ویژه در زمینهٔ بوم‌شناسی گرده‌افشانی باز کند.

خواندن کتاب ژنوتایپینگ دانه‌ گرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران، دانشجویان و کارشناسان رشتهٔ کشاورزی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان