دانلود و خرید کتاب آسان آموز اصول حسابداری سینا قدیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسان آموز اصول حسابداری اثر سینا قدیری

کتاب آسان آموز اصول حسابداری

نویسنده:سینا قدیری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آسان آموز اصول حسابداری

کتاب الکترونیکی «آسان آموز اصول حسابداری» نوشتهٔ سینا قدیری در انتشارات آذرفر چاپ شده است.

درباره کتاب آسان آموز اصول حسابداری

حسابداری یکی از علومی است که همه‌روزه اکثر افراد با آن سروکار دارند و برخی به‌صورت تخصصـی و برخـی به‌صورت تجربی از آن استفاده می‌کنند. حسابداری این امکان را به ما می‌دهد که میزان سوددهی و هزینه‌ها را به‌صورت علمی و دلخـواه تغییـر دهـیم. فراگیری این فن به‌صورت تخصصی، نه‌تنها به‌صورت یک حرفه مطرح بلکـه در زندگی خصوصی و شخصی نیز کارساز است. همچنین حسابداری را می‌توان به‌عنوان پایهٔ اصلی صـنعت، تولیـد و ارائـهٔ خـدمات معرفـی کـرد. چـرا کـه بـدون وجـود حسـابداری و ثبـت دقیـق و نتیجه‌گیری صـحیح از اطلاعـات، پایـهٔ اصـلی شـرکت کـه همـان سـرمایه و نقدینگی است به لرزه درآمده و چه‌بسا که شرکت را به انحلال بکشـاند. این کتاب در ۸ فصل به ترتیب زیر اصول کلی حسابداری را به زبانی ساده شرح می‌دهد:

فصل اول: مبادی

فصل دوم: صورت‌های مالی

فصل سوم: ثبت فعالییت‌های مالی

فصل چهارم: دفاتر روزنامه و کل

فصل پنجم: حسابداری خرید و فروش کالا

فصل ششم: اصلاح حساب در پایان دوره

فصل هفتم: کاربرگ

فصل هشتم: بستن حساب‌ها

کتاب آسان آموز اصول حسابداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به حسابداری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آسان آموز اصول حسابداری

«اقلام هزینه شامل بهاي اشیاء و خدماتی است که براي تحصیل درآمد مورد نیاز می‌باشد و به مصرف میرسد. به عنوان مثال می‌تـوان هزینه حقوق کارمندان، آب بها، برق بها، هزینه تلفـن، هزینـه درج آگهـی در جرائد، هزینه استهلاك اثاثه و ساختمان، و نظائر آنها را ذکر کـرد. کلیـه ایـن مخارج براي کسب درآمد و انجام عملیات انتفـاعی در یـک مؤسسـه ضـروري است. همان‌طور که درآمد موجب افزایش در سرمایه صاحب مؤسسه است، هزینه نیز موجب کاهش در سرمایه می شود.

به عبارت دیگر، درآمد یک عامل مثبـت و هزینه یک عامل منفـی در تحصـیل سـود مؤسسـات انتفـاعی مـی باشـد. در محاسبه سود یا زیان یک مؤسسه در طول یک دوره مـالی بایـد هزینه‌ها و درآمدهای دوره مذکور بطور کامل محاسبه و منظور شـود. بنـابراین، چنانچـه حقوق کارمندان در یک سـال ۷۰۰۰۰۰۰۰ ریـال باشـد بایـد معـادل مبلـغ مذکور هزینه حقوق منظور شود ولو آنکه این مبلغ عملاً تا پایان سال پرداخت نشده باشد.

به‌طوری‌که قبلاً درمورد درآمد اشاره شد که همیشه دریافتی نقـدی صـندوق را نمی‌توان درآمد تلقی کرد، در مورد هزینـه نیـز بایـد توجـه داشـت کـه هـر پرداختی نقدی صندوق را نمی‌توان هزینه پنداشت. مثال‌های زیـر بعضـی از موارد را که موجودی نقدی صندوق کاهش می‌یابد بدون آنکه هزینه جدیدی ایجاد شده باشد توضیح می‌دهد:

ـ خرید بسیاری از اقلام دارایی، مانند خریـد مسـکن، اثاث، و نظـایر آن، ممکن است با پرداخت وجوه نقد به عمل آید درصورتی‌که هزینه تلقـی نمی‌شود. ۲ ـ واریز بدهی و پرداخت مطالبات افراد و بانک‌ها موجودی صندوق را کـاهش می‌دهد ولی هزینه جدیدی به وجود نمی‌آورد. ۳ ـ برداشت نقدی صاحب یا صاحبان مؤسسه نیز هزینه جاری مؤسسه نیست ولی موجب کاهش در موجودی نقدی صندوق می‌شود. به‌طورکلی، در صورتی می‌توان رقمی را هزینه جاری یک دوره تلقـی کـرد کـه اولاً ارتباط کامل با درآمد همان دوره داشته باشد؛ و ثانیاً موجـب کـاهش در سود ویژه دوره مالی، و درنتیجه در سرمایه صاحب یا صاحبان مؤسسه، افزوده بشود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۸۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
۱۶,۰۰۰
۵۰%
تومان