دانلود و خرید کتاب غدیر و حکمرانی شایسته (جلد اول) محمود نظری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب غدیر و حکمرانی شایسته (جلد اول)

کتاب غدیر و حکمرانی شایسته (جلد اول) نوشتهٔ محمود نظری و حبیب الله حلیمی و گردآوری‌شده توسط ستاد دههٔ غدیر کشور و دانشگاه مازندران و دانشگاه مذاهب اسلامی است و نشر سردار شهید طوسی آن را منتشر کرده است. این کتابْ مجموعه مقاله‌های سخنرانی‌شده در دومین همایش علمی بین‌المللی غدیر در تاریخ آبان ۱۳۹۹ است.

درباره کتاب غدیر و حکمرانی شایسته (جلد اول)

کتاب غدیر و حکمرانی شایسته بیست و سومین اثر نشر سردار شهید طوسی (وابسته به مؤسسهٔ پیامبر اعظم (ص)) با محتوای «مجموعه مقاله‌های سخنرانی‌شده در هشتمین کنگره بین‌المللی دکترین جهانی غدیر و دهکدهٔ جهانی معرفت و دومین همایش علمی بین‌المللی غدیر با تأکید بر غدیر و حکمرانی شایسته» شامل ۴۰ مقاله در دو جلد از سوی نشر سردار شهید طوسی منتشر شده است.

 حدود ۲۰ مقاله از کشورهای پاکستان، سوریه، تونس، آفریقای جنوبی، سوریه، فلسطین، انگلیس، افغانستان، عراق، الجزایر، ترکیه و آذربایجان به دبیرخانهٔ این همایش علمی رسید و محورهای علمی همایش شامل ۸ محور اصلی و ۳۸ محور فرعی بوده است. حدود ۳۰ داور وظیفه داوری مقالات دریافتی را عهده‌دار بودند که این داوران از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بودند.

کتاب غدیر و حکمرانی شایسته بر این اصول استوار است: حکم به معنای قواعد، احکام و قانون است و اگر یک قانون صالح و شایسته نداشته باشیم به طور قطع حکمرانی شایسته هم نخواهیم داشت. تا حاکم سالم و شایسته هم نداشته باشیم باز هم حکمرانی شایسته نخواهیم داشت. در میان این سه ضلع، حکم و قانون مهم‌ترین است. حکم و قانون ریل است که حاکم باید قطار حکم و حکومت را روی این ریل براند که اگر ریل‌گذاری درست انجام شود حکمرانی می‌تواند درست و شایسته باشد. حکم صحیح از نگاه منطق، فلسفه و حکمت آن حکم و قانونی است که بر یک انسان‌شناسی جامع و کامل و جهان شناسی کامل و درست منطبق باشد.

معرفت انسان‌ها ناقص است و شناختی که از خود و جهان دارد بسیار ناقص‌تر. قانون زندگی که برآمده بر فکر و دانش بشر باشد نمی‌تواند ریل صحیحی برای حکمرانی شایسته باشد. کنارگذاشتن دین و جامعه را منهای دین مدیریت‌کردن کار درستی نیست. تمدن امروز ما دانش‌بنیان است؛ اما حکمت بنیان و مبتنی بر حکمت نیست و اگر حکمت‌بنیان باشد باید از قانون دین برای مدیریت جامعه استفاده شود.

 بعد از حکم مهم‌ترین ضلع حاکم است. اگر حکم شایسته و حاکم شایسته داشته باشیم به حکمرانی شایسته خواهیم رسید. شاخصه‌های حکمرانی شایسته باید استخراج و بیان شود. حکمرانی شایسته آن حکمرانی است که در عمل و تعامل با دین باشد.

 اصل موضوع غدیر معرفی یک حاکم و حکومتی است که مکمل دین و در رابطه با دین باشد. حکمرانی شایسته باید کرامت انسان‌ها را تأمین کند. دولتی که بخواهد کرامت انسان را تأمین کند دولت کریمه است. کرامت در دنیا به این است که در این زندگی فقر، جهل و آسیب‌های اجتماعی نباشد تا انسان‌ها با عزت و احترام زندگی کنند و معاش و آبرو جان و اموال آن‌ها تأمین و در امنیت باشد.

خواندن کتاب غدیر و حکمرانی شایسته (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رخداد بزرگ غدیر و حکمرانی در اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان