دانلود و خرید کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک امیر حمیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک اثر امیر حمیدی

کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک

معرفی کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک

کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک نوشتهٔ امیر حمیدی و مجید پور جنابی و روح اله سعادتی و جواد بختیاری است. این کتاب را انتشارات دانشگاه خوارزمی منتشر کرده است.

درباره کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک

آزمایشگاه مکانیک خاک یکی از دروس مهم و اساسی برای دانشجویان دوره کارشناسی مهندسی عمران است. در این درس اصول و مبانی آزمایشگاهی برای تعیین ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی خاک تدریس می‌شود. روش‌ها و تکنیک‌های آزمایشگاهی در مکانیک خاک در مسائل حرفه‌ای مهندسی عمران نیز بسیار پرکاربرد بوده و جایگاه ویژه‌ای را دارا است. در این مجموعه، تعدادی از مهم‌ترین نمونه آزمایش‌های مکانیک خاک به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته است. در هر آزمایش باتکیه‌بر اصول و مبانی استانداردهای به‌روز جهانی، نحوه و شرایط انجام آزمایش به همراه پارامترهای کلیدی و نحوه محاسبات و تهیه گزارش آزمایشگاهی بحث و ارائه شده است.

خواندن کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان عمران پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آزمایشگاه مکانیک خاک

«تمامی سازه‌های عمرانی نظیر ساختمان و پل و تونل و سایر سازه‌ها ارتباط مستقیم با محیط خاکی دارند و شناخت خاک جزء ضروریات هر پروژه محسوب می‌شود. دیدگاه‌های گوناگونی برای معرفی و شرح خاک وجود دارد و یکی از رایج‌ترین آنها تفکیک خاک به دودسته درشت‌دانه و ریزدانه می‌باشد و خود دسته درشت دانه شامل خاک شن و ماسه و دسته ریز دانه شامل لای و رس می‌باشد. اما در طبیعت یافتن هر کدام از انواع خاک بطور مجزا سخت می‌باشد و خاک‌های طبیعی بصورت مخلوطی از این دو دسته می‌باشند. همچنین در نزدیکی سطح زمین، به علت وجود موجودات زنده و گیاه، خاک آلی که بقایای این مواد است نیز یافت می‌گردد. عموماً می‌توان خاک‌ها را از دیدگاه‌های متفاوتی مانند اندازه دانه‌ها یا جنس کانی‌ها یا از مقاومت و منشأ ایجاد آنها طبقه بندی نمود. به طور کلی می‌توان گفت بسیاری از خواص مکانیکی و فیزیکی خاک‌ها تابعی از جنس، شکل، اندازه و چگونگی توزیع اندازه دانه‌ها می‌باشد و اساس رده بندی مهندسی خاک‌ها بر این پایه و بر مبنای اندازه و خاصیت خمیری آنها قرار داده شده است. تقریباً تمام سیستم‌های طبقه بندی، خاک‌ها را به سه دسته خاک‌های درشت دانه (فاقد چسبندگی)، ریزدانه (چسبنده) و خاکهای آلی تقسیم می‌کنند. در این رده بندی‌ها، دانه به معنای یک ذره کانی منفرد یا قطعه‌ای از چند کانی به هم پیوسته است که در آب از یکدیگر جدا نمی‌شود. خاک‌های درشت دانه به شن و ماسه و خاکهای ریز دانه به سیلت (لای) و رس تقسیم می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان