دانلود و خرید کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان زهرا زورقین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان اثر زهرا زورقین

کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان

معرفی کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان

کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان نوشتهٔ زهرا زورقین است. انتشارات خط آخر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، زندگی سالمندان را از نظرگاه معنویت و کیفیت بررسی می‌کند. این کتاب دربارهٔ مشکلات روان‌شناختی در دوران سالمندی است و ۵ فصل دارد.

درباره کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان

کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان دربارهٔ پدیده‌ای جهانی و بخشی از فرایند زیستی در میان همهٔ موجودات زنده است.

سالمندان، به‌تدریج، تغییراتی طبیعی را طی می‌کنند؛ همچون تغییرات جسمانی (در پوست، قلب و گردش خون، دستگاه گوارش، دستگاه عصبی، دستگاه اسکلتی و عملکرد جنسی) و تغییرات اجتماعی، شغلی و روانی.

کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان دربارهٔ مشکلات روان‌شناختی در دوران سالمندی مطالبی ارائه می‌کند؛ افسردگی از عمده‌ترین مسائل این دوران از زندگی بشر است.

خواندن کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که در کنار سالمندان زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب مرگ، اضطرابی پنهان در سالمندان

«فرآیند سالمندی عبارت است از کاهش تدریجی عملکرد سیستم‌های بدن. سالمندی، یک فرد بالغ سالم را به فردی ضعیف با کاهش در ظرفیت‌های فیزیولوژیک و افزایش استعداد ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و مرگ تبدیل می‌کند. از نظر اریکسون، آخرین بحران روانی- اجتماعی که در سنین سالمندی اتفاق می‌افتد، انسجام در مقابل نومیدی است که با شیوه‌ی رویارویی فرد با پایان زندگی سر و کار دارد. دوران پیری از نظر اریکسون، دوران بازنگری و تأمل است، دورانی که شخص طی آن رویدادهای سراسر زندگی خود را از نظر میگذراند. هر اندازه شخص به شیوه‌ی موفقیت‌آمیزی با مسائل مراحل پیشین زندگی کنار آمده باشد، در این مرحله بیشتر احساس کمال یافتگی و تمامیت (وحدت) میکند؛ احساس اینکه زندگی را به خوبی سپری کرده است؛ اما هرگاه فرد کهنسال با احساس حاکی از پشیمانی به زندگی گذشته بنگرد و جز یک سلسله فرصتهای از دست رفته و شکستها چیزی در آن نبیند، واپسین سال‌های زندگی او آکنده از نومیدی خواهد بود. اریکسون وظیفه‌ی اساسی این دوره از رشد را کسب خرد می‌داند. او خرد را به صورت «علاقهی آگاهانه و مجزا به خود زندگی هنگام مواجهه با مرگ می‌داند». به طور کلی سالمندی، یکی از مراحل تحول زندگی انسان بوده که آخرین تحولات رشدی آدمی در آن صورت می‌پذیرد. آهنگ رشد در این مرحله نیز همچون دیگر مراحل زندگی دارای ویژگی‌ها و تغییر و تحولات روانشناختی و زیستی پیچیده است. این روند بر افکار، احساسات، اعتقادات، ارزش‌ها و به طور کلی شخصیت و رفتار و شیوه‌ی عملکرد فرد در مقابل دیگران تأثیر گذار می‌باشد.»

نظرات کاربران

Mohamad
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

به نظرمن این کتاب عالیه قیمتش خوبه ولی از نظر من این کتاب بیشتر می عرضه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان