دانلود و خرید کتاب بازمانده سیدحسین هوشی سادات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازمانده اثر سیدحسین هوشی سادات

کتاب بازمانده

معرفی کتاب بازمانده

کتاب بازمانده نوشتهٔ سیدحسین هوشی سادات است و انتشارات روایت ۲۷ بعثت آن را منتشر کرده است. این کتاب خاطرات فرمانده بسیجی مصطفی عبدالرضا است.

درباره کتاب بازمانده

کتاب بازمانده اثری در قالب تاریخ شفاهی و دربرگیرندۀ خاطرات مصطفی عبدالرضا است. او از هم‌رزمان شهید دکتر مصطفی چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم، در ۹ماهۀ آغازین جنگ تحمیلی و یکی از رزمندگان مؤثر و پیش‌کسوت یگان زرهی و گردان شهادتِ لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس بود. قلم موشکاف و روان آقای سیدحسین هوشی سادات، نویسندۀ کتاب بازمانده، در برگردان خاطرات شفاهی عبدالرضا آن را به کتابی خواندنی در عرصۀ ادبیات مستند دفاع مقدس، تبدیل کرده است.

خواندن کتاب بازمانده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس و خاطرات بسیجیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازمانده

«یکبار در حین آموزش دکتر چمران آمد. با نیرو ها احوال پرسی کرد و بعد برایمان صحبت کرد. ایشان گفتند: «من شما ها را چریک می دانم. وقتی رادیو عراق اعلام می کند چریک های گروه چمران وارد اهواز شدند؛ یعنی چه؟ این نشان دهندۀ وحشت دشمن از قدرت شماست. پس خودتان را دست کم نگیردید. امّا جنگ، سختی، گرسنگی و تشنگی دارد.

یک چریک باید توانایی بدنی و آمادگی کامل رزمی داشته باشد؛ چون بعضی مواقع حین پیش رَوی، پیراهن و کلاه او سنگینی می کند. جیب خشاب، نارنجک و کوله پشتی سنگینی می کند؛ حتی پوتین سنگینی می کند. باید همه را به کناری بگذارد و فقط اسلحه اش را به دست بگیرد.

وقتی این ها را کنار گذاشت، می تواند راه برود. امّا وقتی گرسنگی بر او غلبه کند، می تواند آن را کنار بگذارد؟ پس باید غذای مقوی بخورید. غذای مقوی چیست؟ حداقل حجم و حداکثر انرژی؛ مثلاً اگر پنج عدد از این تخمه کدوهای پهن را داشته باشی، بیست و چهار ساعت، تو را نگه می دارد. غذای یک چریک، حجم کم دارد و مواد غذایی بالا. سنگین نیست و زباله تولید نمی کند که دشمن متوجه نفوذ او شود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۸۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان