دانلود و خرید کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران بیژن صادقی مهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران اثر بیژن صادقی مهر

کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران

کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران نوشتهٔ بیژن صادقی مهر است و انتشارات نمای علم آن را منتشر کرده است. این کتاب راه‌های رسیدن به موفقیت را با توجه به ویژگی‌های اجتماعی کشور ایران، به خوانندگان می‌آموزد.

درباره کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران

 امروزه با تایپ کلمه موفقیت، راه‌های ثروتمندشدن و یا هر عبارتی که شبیه به این‌هاست در گوشی موبایل یا کامپیوترتان، گوگل و یا اینستاگرام برایتان انواع و اقسام فیلم، پادکست، کتاب، جزوه، مقاله همراه با هزاران جمله انگیزشی از بزرگان جهان به علاوه انواع اینفوگرافی و کارهای گرافیکی را در کسری از ثانیه در برابر چشمان شما ظاهر می‌کنند. همگی این‌ها چه از نوع داخلی و چه از نوع خارجی در یک سری جملات کلیشه‌ای و کلی و اکثراً انتزاعی گیر کرده‌اند. معدود مطالبی را می‌توان یافت که عملیاتی و اجرایی باشند که متأسفانه دستورالعمل‌هایشان اصلاً به درد ایران نمی‌خورد! بیژن صادقی مهر سعی کرده‌ است در کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران تجربیات شخصی خود را که حاصل انواع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی از دستفروشی و مسافرکشی تا مشاوره به مدیران ارشد و راه‌اندازی کسب و کار است، با تحقیقات و مطالعاتش در موضوع راه‌های رسیدن به موفقیت و داشتن برند شخصی، ترکیب کند و دستورالعمل و فرمولی را ارائه دهد که اولاً کاملاً اجرایی و عملیاتی است؛ چون خودش انجامش داده و نتیجه گرفته، ثانیاً کاملاً ایرانی است و برای کسی که قصد موفقیت در ایران را دارد صددرصد راهگشاست. 

۳ فصل اول این کتاب برای همه مفید فایده است و کمک می‌کند تا راه خودمان را پیدا کنیم و در اصل خودمان را بهتر بشناسیم؛ اما فصل چهارم که نام کتاب هم از آن گرفته شده مختص موفقیت در ایران است. در فصل آخر ۱۱ قانون را شرح می‌دهد که شما را در رسیدن به هر هدفی که دنبال می‌کنید کمک خواهد کرد.

این کتاب حاصل تأمل و دریافت نویسنده از تجربیات شخصی خودش، تحقیقات میدانی مستمر، علم آمار و احتمال، مطالعات مختلف در زمینه‌های موفقیت، برند شخصی، بازاریابی، رفتارشناسی، جامعه‌شناسی، روانشناسی و حتی تاریخ و ادبیات از منابع داخلی و خارجی است.

خواندن کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که می‌خواهند با اصولِ ایرانی‌شده و منطقی به موفقیت برسند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۱۱ قانون موفقیت در ایران

«اولین کار کسب یک مهارت و حرفه است. هیچ عذر و بهانه‌ای هم ندارد. تا مادامی که حداقل در یک مهارت حرفه‌ای نباشیم موفقیتی کسب نمی‌کنیم. این اولین کار مهم است. اما سؤال بعدی این است که چه مهارتی کسب کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است از جمله ریدهافمن (موسس لینکدین) کمک بگیرم:

رید هافمن می‌گوید: برای تصمیم‌گیری در مورد حرفه تخصصی خود، لازم است به سه حوزه اصلی توجه کنید. این سه حوزه عبارتند از:

۱. علایق شما

۲. استعداد و توانمندی‌های شما

۳. نیاز بازار

نکته اول داشتن علاقه است. علاقه یعنی دوست داشتن که عموماً خیلی شاید منطقی هم نباشد و البته بهتر است که همه ما بدون فکر کردن و حساب و کتاب کردن علائق خودمان را لیست کنیم. علائق معمولاً از دوران کودکی در انسان شکل می‌گیرد و کم کم با افزایش سن ممکن است تغییر کند؛ ممکن است بیشتر و کمتر شود. ممکنه این سؤال برایتان پیش بیاید که از کجا بفهمیم به چه چیزهایی علاقه داریم؟ به قول گری وی (کارآفرین و نویسنده): «بعضی‌ها از من می‌پرسند چه جوری بفهمیم به چه چیزی علاقه داریم! من هم می‌گویم اگر قرار بود کاری را تا آخر عمر انجام بدهید، آن کار چه بود؟ یا می‌توانید این سؤالات را از خودتان بپرسید: آن چه کاری است که اگر پولی هم دریافت نکنم حاضرم انجام دهم؟ یا آن چه کاری است که در حین انجام دادنش گذر زمان را متوجه نمی‌شوید؟ فکر کنم حالا علاقه‌مندی‌هایتان را شناخته باشید، پس لیست علائق خودتان را بنویسید و سعی کنید علاقه‌مندی‌های خودتان را به ترتیب اولویت لیست کنید.

نکته دوم استعداد و توانمندی‌های ماست. اولاً چگونه بفهمیم که در چه زمینه‌ای استعداد داریم؟ ثانیاً این استعداد جزء علاقه‌مندی ما هست یا نه؟ ثالثاً در صورتی که دارای استعداد و علاقه در یک زمینه‌ای هستیم، آیا توانایی انجامش را هم داریم یا نه؟

کشف استعداد و اینکه در چه چیزی استعداد داریم نیاز به خودشناسی دارد. اکثر افراد برخلاف آنچه تصور می‌کنند شناخت دقیق و کاملی از خودشان ندارند. این را بارها در مواقع مواجهه با افراد مختلف شاهد بودم که نتوانستند برای من حتی در چند جمله از خودشان و شخصیت‌شان توضیح بدهند! یکی از بهترین راه‌های کاربردی و حرفه‌ای خودشناسی استفاده از تست شخصیت‌شناسی مایرز- بریگز (MBTI) است که هم اکنون پاسخ دادن به سؤالات این آزمون در اکثر شرکت‌های بزرگ و مدرن دنیا و اخیراً ایران جزء الزامات مراحل استخدامی است. این تست شامل ۴ مقیاس دوقطبی است که به هر قطب یک ترجیح شخصیتی گفته می‌شود و سبک شما را در موارد زیر نشان می‌دهد:

۱. برون‌گرا یا درون‌گرا

۲. شهودی یا حسی

۳. ادراکی یا قضاوتی

۴. احساسی یا منطقی بودن.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۱۲۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
۱۰,۲۵۰
۵۰%
تومان