دانلود و خرید کتاب سردار خوبی ها اسماعیل منصوری‌ لاریجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سردار خوبی ها اثر اسماعیل منصوری‌ لاریجانی

کتاب سردار خوبی ها

معرفی کتاب سردار خوبی ها

کتاب سردار خوبی ها نوشتهٔ اسماعیل منصوری‌ لاریجانی است و انتشارات خادم الرضا (ع) آن را منتشر کرده است. این کتاب زندگی‌نامهٔ سردار شهید حشمت‌الله طاهری است.

درباره کتاب سردار خوبی ها

سردار حشمت‌الله طاهری در سال ۱۳۳۸ در روستای بورمحله از توابع شهرستان آمل و در خانواده‌ای کشاورز به دنيا آمد. دوران ابتدايی را طی سال‌های ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۰ در دبستان خيام زادگاهش گذراند. در اين ايام خانوادهٔ او در تابستان در روستای ييلاقی تينه سکونت می‌کردند. در آنجا تعدادی دام نيز داشتند که حشمت به نگهداری آن‌ها می‌پرداخت. به علت فقدان دبيرستان برای ادامهٔ تحصيل به تهران مهاجرت کرد و نزد برادر بزرگ‌تر سکنی گزيد.

پس از اخذ ديپلم به زادگاهش آمل بازگشت. با آغاز قيام مردم مسلمان ايران از جمله کسانی بود که در اين سال‌ها با تلاش بی‌وقفه و روحيه‌ای خستگی‌ناپذير در تمام مراحل حساس انقلاب چه در تهران چه در زادگاهش شرکت فعال داشت. حشمت‌الله در مراسم اربعين شهدای ۱۹ دی ۱۳۵۷ که در تبريز برگزار شد شرکت داشت و زمانی که اربعين شهدای تبريز در يزد برگزار شد مشتاقانه به يزد رفت. علاقهٔ خاصی به روحانيت مبارز همچون آيات عظام جوادی آملی و حسن‌زاده آملی داشت و در جلسات سخنرانی آنان شرکت می‌کرد. با تأسيس کميتهٔ انقلاب اسلامی از اولين نيروهای کميته و با تشکيل سپاه پاسداران از نيروهای تشکيل‌دهندهٔ آن بود. بيست و يک سال بيشتر نداشت که تدين او در بين نیروهای سپاه زبان‌زد شد.

سردار حشمت‌الله طاهری سه مرحله در راه انقلاب مجروح شد و به مقام جانبازی دست یافت و اولین بار در درگیری‌های گنبد سال ۱۳۵۹ از ناحیهٔ مچ دست مجروح شد.

مرداد ۱۳۶۳ از پادگان شهید بیگلوی اهواز همراه با گردان علی بن ابی طالب (ع) در خط مقدم حضور داشت؛ درحالی‌که با هم‌رزمانش خط‌نگهدار بودند، بر اثر ترکش‌ها از ناحیه کمر مجروح شد. البته به صورت سرپایی درمان شد. هنوز بهبود نیافته بود، به خط مقدم بازگشت. عملیات والفجر ۸ بیستم بهمن ۱۳۶۴ با رمز «یا فاطمه زهرا (ع)» با حضور پنج لشکر عاشورا، لشکر ۲۵ کربلا، ولیعصر، فجر، تیپ المهدی و نیروهای ارتش و بسیج و سپاه آغاز شد. رزمندگان پس از عبور از رودخانهٔ خروشان اروند، فاو را به تصرف درآوردند و پرچم مقدس «یا ثامن الائمه» بر منارهٔ مسجد آن به اهتزاز درآوردند.

سردار طاهری فرمانده گردان مالک اشتر در عملیات والفجر ۸ حضوری پررنگ داشت و در تثبیت مواضع نیروها در شهر فاو ازخودگذشتگی‌ها نشان داد. بیست‌و‌هشتم بهمن، نیروهای عراقی در یک پاتک به محل رزمندگان حمله کردند؛ درگیری تن‌به‌تن بین نیروهای عراقی و رزمندگان رخ داد. طاهری پس از انهدام یکی از تانک‌های دشمن، از ناحیهٔ شکم و کتف چپ و فک به شدت مجروح شد. پیکر زخمی طاهری را به بیمارستان صحرایی اهواز انتقال دادند، سپس به اصفهان منتقل شد. یک ماه در اصفهان تحت درمان و مراقبت بود که پس از بهبودی نسبی، به تهران رفت و دوران نقاهت را در منزل بگذراند.

پس از فرازونشیب‌های فراوان، بعد از ذکر شهادتین در سحرگاه دوشنبه دوازدهم خرداد ۱۳۶۵ برابر با بیست و سوم ماه مبارک رمضان به دیدار معشوقش شتافت. یک روز پس از شهادت، به زادگاهش آمل منتقل شد و پیکرش را برای وداع به خانه پدری بردند. پس از آن به سپاه آمل بودند تا برای آخرین بار در خانه دومش حضور داشته باشد. صبح چهاردهم خرداد پیکرش را بر روی دستان مردم قدرشناس آمل و با حضور یاران و دوستانش تا گلزار شهدای امامزاده ابراهیم آمل بدرقه شد و به خاک سپردند.

خواندن کتاب سردار خوبی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ شهدا پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۳۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان