دانلود و خرید کتاب دریا دریا در دری (جلد اول)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دریا دریا در دری (جلد اول) اثر سیدمحمد نحوی

کتاب دریا دریا در دری (جلد اول)

گردآورنده:سیدمحمد نحوی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دریا دریا در دری (جلد اول)

کتاب دریا دریا در دری (جلد اول) گردآوری‌شده توسط سیدمحمد نحوی است و انتشارات رنگینه آن را منتشر کرده است. این جلد حرف آ تا خ را دربر می‌گیرد.

درباره کتاب دریا دریا در دری (جلد اول)

بی‌شک، شعر می‌تواند در بهبود و سلامت روح فرد و جامعه مؤثر باشد. آن هم اثری بدون خلل و عوارض جنبی و آثار نامطلوب. شعر قادر است تا حدی، آثار نامطلوب و زنگار زندگی صنعتی را از روح کدر و خستهٔ انسان امروز، بزداید و به روان آدمی صفا و طراوت و جلای خاص بخشد.

آنچه در مورد شعر گفته آمده یا بر دل‌ها گذشته، نه فقط آن سخن آهنگین و دارای وزن و احیاناً قافیه و ردیف است که بنایی است بس استوار با طرحی آمیخته و پا گرفته از گونه‌گون هنر کوچک و بزرگ که هر یک شایستهٔ ستودن است و بایستهٔ فرهیختگی و بزرگی. منبع عشق است و دوستی و مهر و از استعداد وافر حکایت دارد.

مجموعه حاضر علاوه بر موضوعی‌بودن اشعار که هر صفحه، خاص واژه‌ای است انتخاب‌شده که گزینش هر بیت آن نیز درخور دقت و توجه و شایستهٔ تحسین و تشویق گردآورنده است که می‌توان در میان هر سخن و هر نوشته و هر مطلبی، بیت مناسب آن را یافته مورد استفاده قرار داد. بی‌گمان نگاه حتی کوتاهی از طرف خواننده این نکته دقیق و ظریف را تأیید خواهد کرد.

برای مثال، برای واژهٔ بهشت، چند بیتی را از شعرای مختلف انتخاب کرده و به صورت شاهدمثال ذکر کرده است: «آن چه او ریخت به پیمانه ما نوشیدیم/اگر از خَمر بهشت است وگر بادهٔ مست (حافظ)/بخت جوان دارد آن که با تو قرین است/پیر نگردد که در بهشت برین است (سعدی).

خواندن کتاب دریا دریا در دری (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه را به سخنوران و نویسندگان و کسانی که دستی در ادبیات فارسی دارند توصیه می‌کنیم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶۶ صفحه

حجم

۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان