دانلود و خرید کتاب جاذبه های گردشگری ایران پرتو حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های گردشگری ایران اثر پرتو حبیبی

کتاب جاذبه های گردشگری ایران

نویسنده:پرتو حبیبی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جاذبه های گردشگری ایران

کتاب جاذبه های گردشگری ایران نوشتهٔ پرتو حبیبی در انتشارات ماهواره چاپ شده است. نویسنده در این کتاب به موضوع جاذبه‌های گردشگری استان‌های مختلف کشور پرداخته است.

درباره کتاب جاذبه های گردشگری ایران

نویسنده در این کتاب و در توصیف هر استان به مکان‌های مهم گردشگری‌ای می‌پردازد که به ثبت ملی و نیز ثبت جهانی رسیده و مورد استقبال و بازدید گردشگران قرار گرفته است.

هر بخش این کتاب به یک استان به شرح زیر اختصاص داده شده است:

استان اردبیل، استان آذربایجان شرقی، استان آذربایجان غربی، استان اصفهان، استان ایلام، استان بوشهر، استان تهران، استان چهارمحال بختیاری، استان خوزستان، استان خراسان، استان زنجان، استان سمنان، استان سیستان و بلوچستان، استان فارس، استان قزوین، استان قم،  استان کردستان، استان کرمان، استان کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، استان گلستان، استان گیلان، استان لرستان، استان مازندران، استان مرکزی، استان هرمزگان، استان همدان، استان یزد، انواع توریسم

کتاب جاذبه های گردشگری ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب را به علاقه‌مندان به گردشگری و نیز گروه‌ها و افراد فعال در حوزهٔ گردشگری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب جاذبه های گردشگری ایران

«دریاچه نئور: در ۴۸ کیلومتری جاده خلخال در یکی از دره‌های کوهستانی باغیر واقع شده است. در حال حاضر نوعی ماهی قزل‌آلا رنگین کمان که از بهترین نوع ماهیان دنیا می‌باشد در آن پرورش داده می‌شود که هر ساله تعداد زیادی از مردم جهت ماهیگیری و کوهنوردی و استفاده از مناظر بدیع و بینظیر منطقه و هوای خنک و مطبوع آن به دریاچه روی می‌آورند.

سبلان: قله سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر سومین قله بلند ایران و یکی از زیباترین قلل دنیا به شمار می‌آید. ویژگی‌های خاصی که هم قله سبلان در شهرستان مشکین‌شهر واقع شده و از هر چهار طرف به دشت‌های وسیعی ختم می‌شود. قله اصلی یا آتش فشان آن به نام «سلطان ساوالان» پس از دماوند بلندترین قلهٔ ایران است. کوهستان ساوالان از کانون‌های مهم آبگیر دائمی رودهای آذربایجان می‌باشد. دامنه‌های شمالی آن به دره رود قره سو و اهر چای و دامنه‌های جنوبی آن به شاخه‌های آجی چای ختم می‌شود. دامنه‌های سبلان پر از چشمه‌های آب گرم و آب سرد معدنی است که در فصول مختلف مورد استفاده اهالی مشکین‌شهر و گردشگران قرار می‌گیرد. قله سبلان به شکل مخروط زیبایی است و دهانه آتش فشان خاموش آن در حال حاضر به صورت دریاچه‌ای در آمده است. اطراف این دریاچه در تمام سال پوشیده از برف و یخ است.»

استان آذربایجان شرقی

مرکز این استان شهر تبریز می‌باشد و شهرستان‌های تابعه آن عبارتند از: اهر، بستان آباد، بناب، جلفا، سراب، مراغه، میانه و مرند . بازار تبریز: سبک معماری متعلق به دوره زندیه است که بعد از زلزله که در سال ۱۱۹۳ قمری روی داد و به عصر قاجار مربوط می‌باشد باز سازی شده است و مجموع بازارهای تبریز شهرت جهانی دارد کثرت سراها و تیمچه‌ها وجود تعدادی مدرسه و مسجد نیز به این مجموعه امتیازی خاص بخشیده است . مسجد علیشاه یا ارگ علیشاه تبریز: بنای ارگ تبریز باقیمانده مسجدی است که در قرن هشتم هجری توسط تاج الدین علیشاه وزیر الجایتو ساخته شده است. شامل دو دیوار عریض است که توسط طاق‌هایی به هم متصل شده است، که در قسمت جنوبی به علت تعجیل در بنای آن فرو ریخته است . این بنا در دوران قاجاریه مبدل به انبار غلات و مخزن مهمات گردید در سال‌های قبل از انقلاب تبدیل به باغ ملی و گردشگاه عمومی شده بود و هم اکنون از این اثر باستانی به‌عنوان مصلی استفاده می‌شود .

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان