دانلود و خرید کتاب اطلس تکنیک های استئوپاتی الکساندر نیکلاس ترجمه بهاره آذر

معرفی کتاب اطلس تکنیک های استئوپاتی

کتاب اطلس تکنیک های استئوپاتی نوشتهٔ الکساندر نیکلاس و ایوان نیکلاس با ترجمهٔ بهاره آذر و سیدعلی حسینی تهرانی و سیدمحمدرضا حسینی تهرانی در انتشارات اشراقیه چاپ شده است.

درباره کتاب اطلس تکنیک های استئوپاتی

برای اولین‌بار یک پزشک و جراح به نام اندرو تیلوراستیل (Andrew Taylor Still) در سال ۱۸۷۴ شیوهٔ علمی جدیدی از پزشکی را معرفی نمود. استیل معتقد بود که سلامت و بیماری در بدن به طور گسترده‌ای به عملکرد مکانیکی و استحکام استخوان‌ها، عضلات و مفاصل بستگی دارد. بر همین اساس، روش جدید را به نام پزشکی استئوپاتی نام نهاد که برگرفته از دو واژهٔ یونانی Osteo به معنی استخوان و pathos به معنی رنج از بیماری است. در سال ۱۸۹۲ مدرسهٔ آمریکائی استئوپاتی به نام کالج کوکس ویل اوهایو برای آموزش و مطالعهٔ این روش، بنیان‌گذاری شد و امروزه مراکز متعددی در دنیا برای آموزش آن به فعالیت مشغول هستند.

استئوپاتی یکی از روش‌های طب جایگزین، مکمل یا کل‌نگر است که بر ارتباط تمامی سیستم‌های بدن با یکدیگر تأکید دارد و هرگونه تغییر نامطلوب در بخش‌های مختلف بدن را منجر به اختلال در سایر سیستم‌های بدن می‌داند. از‌این‌رو، پزشکان و درمانگران استئوپاتی با هدف درمان کل بدن، سعی بر یافتن علت اصلی بیماری با توجه و تمرکز به روی عملکرد سیستم استخوانی و عضلات بدن دارند. متخصصان پزشکی استئوپاتی در‌واقع رشتهٔ خود را همراه یا مکمل پزشکی رایج تلقی می‌کنند و به آن به‌عنوان روشی که جایگزین آن باشد نمی‌نگرند. پزشک متخصص استئوپاتی، بر روی دست‌ورزی فیزیکی بافت‌های عضلانی و استخوان‌ها تأکید دارد و با استفاده ترکیبی از حرکات، کشش‌ها، ماساژ بافت نرم و تکنیک‌های درمان دستی بر روی عضلات و مفاصل سعی می‌کند تا عملکرد آن‌ها را بهبود دهد، درد بیمار را تسکین بخشد و نیز روند بهبودی را تسریع نماید.

همچون برخی دیگر از رشته‌های طب مکمل در سیستم آموزشی وزارت بهداشت، این رشته نیز جایگاهی ندارد و تنها برخی از فارغ‌التحصیلان پزشکی استئوپاتی از خارج از کشور بر اساس ضوابط مشخصی به فعالیت مشغول هستند. از این منظر شناخت و آگاهی مردم و حتی جامعهٔ حرفه‌ای علوم پزشکی در زمینهٔ استئوپاتی بسیار محدود است. انتشارات در قالب کتاب و مقاله‌های علمی نیز بر همین منوال بسیار اندک و تعداد آن‌ها به انگشتان یک دست هم نمی‌رسند؛ بنابراین لزوم تلاش برای شناساندن موضوع و آگاهی‌بخشی در این حیطه به‌شدت احساس می‌شود.

کتاب اطلس تکنیک های استئوپاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان پزشکی و علاقه‌مندان به این رشته پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

حجم

۲۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
تومان